سری قدرتمند لپ تاپ های زدبوک اچ پی را همگی به خوبی میشناسیم. محبوب ترین سری های زدبوک در بازار ایران بی شک مدل ZBOOK 15 و نیز ZBOOK 17 می باشند. هرساله نسل جدید و حرفه ای تری از زدبوک ها روانه بازار می شود. از مهمترین تفاوت های ZBOOK 17 نسبت به نسخه 15 اینچی، علاوه بر سایز صفحه نمایش، وجود کارت گرافیکی قدرتمند نیز بسیار جلب توجه می کند. این لپ تاپ استوک با کانفیگ های متفاوت در دسترس می باشد.

مشخصات لپ تاپ HP ZBOOK 17

پردازندهIntel Core i7 4800MQ
فرکانس پردازنده2.7 گیگاهرتز
مقدار حافظه رم8 گیگابایت از نوع DDR3 
حافظه داخلی1 ترابایت
پردازنده گرافیکیNVIDIA Quadro K3100M - 4 GB GDDR5
اندازه صفحه نمایش17.3 اینچ Full HD
رزولوشن صفحه1920x1080
وزن2.8 کیلوگرم

طراحی ظاهری

زبان طراحی بصری جدید ورک استیشن های HP شباهت نزدیکی به نمونه های اخیر ProBook و EliteBook دارد، و از ویژگی هايي منجمله خطوط مستقیم، و عناصر طراحی ساده برخوردار بوده و در مقایسه با نمونه های قبلی همچون HP EliteBook 8770W ظاهر بیرونی آن دارای ناهمواری های کمتری در جوانب می باشد.سطوح بیرونی فلزی محکم و مقاوم بنظر می رسند. قاب صفحه نمایش و قسمت زیرین لپ تاپ از پلاستیک محکم و نسبتاً معمولی ساخته شده است. ثبات و استحکام گشتاور ZBook17 همانند نمونه های پیشین خود، در حد عالی می باشد. تکیه ی دست ثابت و محکم است ولولاهای نمایشگر لرزش ندارند. اساساً این مدل پیش تولید به کیفیت مورد انتظار از محصول نمایی بسیار نزدیک می باشد. چیزی شبیه به یک خراش کوچک در لولای صفحه نمایش دستگاه مورد آزمایش ما مشاهده شد که احتمال نمی رود که قبل از بازرسی نهایی و هنگام انتقال به قفسه ها ایجاد شده باشد.

یک نگهدارنده در قسمت پایین دستگاه مشاهده می شود، که می توان آنرا بدون نیاز به باز کردن و یا شل نمودن پیچ ها جدا کرد. علاوه بر این، باتری 83 Wh نیز در این محل قرار دارد ( فلاش موجود در کیس را می توان بطور دایم تا هنگامی که لپ تاپ وصل است، جدا نمود، زیرا هیچ پایه ای به قسمت زیرین آن متصل نمی باشد).

یکی از معایب اصلی ایستگاهکاری 17 اینچی مربوط به وزن بالای آن ها بعلاوه ی یک آداپتور برق 900 گرمی، می باشد. این بدان معنی است که ZBook 17 کاربران را همچنان می توانند با خود حمل نمایند، با این وجود، بمنظور جابجایی های مکرر، HP ZBook 14 یا Dell M3800 احتمالا انتخاب خوبي می باشد.

اتصالات

از لحاظ گزینه های اتصال، هم اتصالات بالا و هم پایین امکان پذیر است. با اتصال پایین اکثر درگاه ها، بجای اینکه بطور مساوی در سراسر جوانب توزیع شوند، بسیار به یکدیگر نزدیک هستند. بنابراین، براحتی می توان درگاه های مجاور را با کابل های ویژه، درایو های فلاش و یا آداپتور ها غیر فعال نمود. Dell تاکنون و طی سالیان، با خطوط دقیق خود، با توزیع برخی از درگاه ها در امتداد عقب دستگاه، عملکرد بهتری ارائه داده است.

یکی از مهمترين مواردی که در انتخاب درگاه ها می بایست در نظر گرفته شود، شامل Thunderbolt استاندارد ( شناخته شده از کامپیوتر های اپل) Mac است که به دستگاه های بیرونی امکان می دهد که در یک سری بواسطه ی پهنای باند بالا تا 10 Gbit /s مورد استفاده قرار گیرند. برای آزمون پهنای باند، صرفاً می توانیم از دستگاه Thunderbolt   Seagate GoFlex Thunderbolt _SATA adapter نام ببریم. متاسفانه، در حالیکه آداپتور توسط سیستم شناخته شده بود، هیچیک از هارد درایو های بیرونی ما وجود نداشتند. که با توجه به پیام های خطای درایور Thunderbolt بنظر می رسد که یک ناسازگاری با این آداپتور Seagate خاص وجود داشته باشد. با اينهمه، استفاده از یک نمایشگر Thunderbolt بیرونی، به هیچ وجه مشکلی ایجاد نمی کند. درایو های Thunderbolt منظم می بایست بدون وقفه کار نمایند.

بغیر از درگاه Thunderbolt سه درگاه USB3.0 که ( یکی از آنها هنگام خاموش بودن لپ تاپ، می تواند بعنوان یک شارژر دوبرابر شود،)، یک درگاه USB 2.0 یک درگاه نمایشگر فول سایز، یک درگاه VGA و یک کارت خوان در دسترس می باشند. بمنظور گسترش عملکرد این لپ تاپ، یک شکاف اکسپرس کارت 34/54در سمت چپ، و یک درگاه اتصال در قسمت زیرین نیز وجود دارد. درگاه Thunderbolt می تواند برای اهداف مشابه مورداستفاده قرار گیرد، اگرچه، تاکنون بسیاری از لوازم جانبی برای محیط ویندوز موجود نمی باشد.

ZBook17

ارتباطات

17 ZBook HP با ماژول Intel's Centrino Advanced_N 6235 مجهز به دو آنتن است و باند های 204 و 5 GHzرا تا حداکثر 300 Mbit /s پشتیبانی نموده و نیز دارای بلوتوث 4.0می باشد. در طی استفاده ی معمول، هیچ مشکل اتصال و یا قدرت سیگنال ضعیف رخ نداد. همچنین، یک وب کم نسبتا ظریف، و در عین حال اندکی پر سروصدا در محیط های کم نور، با 720 پیکسل برای تماس های ویدیویی، موجود است . کابل Gigabit Ethernet در قسمت عقب قرار دارد.

صفحه نمایش

HP سه نمایشگر متفاوت برای ZBook 17 از سطوح ورودی گوناگون با رزولوشن Hd+از 1600 در 900 پیکسل، (که اساسا یک حداقل برای یک دستگاه 17 اینچی بشمار می رود) و یک حداکثر روشنایی از 200 cd/m2 با نسبت کنتراست 300:1 ارائه می دهد. علاوه بر این، یکی از دو نمایشگر فول HD 1920 در 1080 پیکسل، را می توان با هزینه ی کمتر انتخاب کرد، که 300 cd/m2 با نسبت کنتراست 500:1و زوایای دید عالی ارائه می دهد. در نهایت، نمایشگر فول HD Dream color موجود می باشد، که دستگاه تست ما آنرا حمل می نماید. این یک پانل 30 بایت IPS با نسبت کنتراست 600:1 است، که بویژه از زوایای دید عالی برخوردار می باشد. از همه مهمتر، فرض بر این است که این پانل قادر است 109 % از فضای رنگیNTSC،و 114 % از فضای رنگی Adobe RGB و 154%از فضای رنگی sRGB را تحت پوشش قرار دهد.

نقاط اندازه گیری شده نه گانه ی معمول دارای سطوح روشنایی حداکثر از 292 تا 330 cd/m2 بترتيب ( قسمت های بالای سمت چپ، و بخش های میانی سمت چپ) می باشد، و در نتیجه، یک روشنایی یکنواخت و بسیار عالی از 80% ارائه می دهد. در کاربرد معمول، هیچگونه تفاوت هايي با چشم غیر مسلح قابل رویت نمی باشد ، و صرفاً هنگام مشاهده ی تصویر سیاهآزمون، تراوشات اندکی از نور در جوانب نمایان گردید. در این راستا، روشنایی را می توان با سطح بالایی از دقت اعم از 42cd/m2در مرحله ی 0 و 154cd/m2 در مرحله 8 به حداکثر روشنایی فوق الذکر در مرحله ی 20 تنظیم کرد. در همین زمینه، دستگاه پیش تولید آزمون ما، برای تغییر روشنایی از طریق کلیدهای FNبطرز عجیبی کاملاً،آهسته عمل نمود، که بدین ترتیب، رویت افکت ها تقریبا دو ثانیه بطول انجامید.

همانند Elite Book اندکی پس از راه اندازی، صرفاً تعداد کمی از پیکربندی های سری ZBook در دسترس می باشند، برای مثال، در آلمان، فقط مدل های Intel Core i7_4700 Mq CPU و یا Nvidia Quadro k3100M و یا Quadro k4100 M وجود دارند. سایر پیکربندی ها باید در مدت کوتاهی در دسترس قرار گیرند، تا اینکه یافتن دستگاه مناسب برای نیاز های شخصی آسان تر صورت پذیرد. دستگاه آزمون ما با Intel Core i7 _4900 M Q و Nvidia 's Quadro k610 M و نیز 16 GB RAM،همراه می باشد، که در این راستا چهار ماژول RAM هر چهار اسلات را اشغال نموده است. SSD با 128 GB موجود است، اما همچنان بعنوان یک پارتيشن سیستم عامل مناسب در نظر گرفته می شود. ذخیره سازی اضافی را براحتی می توان به سیستم افزود. همانگونه که قبلا ذکر شد، هنوز قیمت قطعی برای پیکربندی آزمون ما مشخص نشده است.

در کنار Quadro k510 M, Nvidia 's Quadro K 610 M یکی از GPUs سطح ورودی و در دسترس برای لپ تاپ های حرفه ای می باشد. واحد های 193 سایه زن، 1 GB از GDDR5 ذخیره ی گرافیکی، یک رابط حافظه ی 64 بایت و سرعت کلاک GPU تا 945 MHz در دسترس هستند، که بدین ترتیب، Nvidia Quadro K610 را اندکی بالاتر از Nvidia Ge Force GT 720 M که در لپ تاپ های معمول بکار گرفته می شود، قرار داده است. در این راستا، اینتل HD گرافیک 4600 را نمی توان مورد استفاده قرار داد، زیرا این دستگاه برای بکار انداختن نمایشگر 30 bit Dream Color IPS مناسب نیست.

کارت گرافیک

کارت گرافیک قادر است عملکرد بسیار زیادی را از طریق یک BIOS تعدیل یافته و درایور های خاص، که عمدتا بواسطه ی پروتکل OpenGL اثرات قابل توجهی دارند، ارائه دهد. SPECviewpref 11 عملکرد GPU را هنگامی که در تعداد زیادی از برنامه های متفاوت CAD مورد استفاده قرار می گیرد، آزمایش می نماید. نتایج می تواند با توجه به برنامه ی دقیق واگذار شده بطرز گسترده ای متفاوت باشد، که بیانگر اینست تمامی کارت گرافیک های حرفه ای همچنانکه انتظار می رود، کاملا مطلوب نمی باشند. همانطور که امکان دارد حدس زده شود،  Nvidia Quadro K610 M در بالای این لیست قرار ندارد، زیرا نقاط مبنا از اهمیتی برخوردار نمی باشد، با اینحال، در بعضی مواقع، خصوصا هنگام آزمایش با امواج نوری و Pro /Engineer بطرز شگفت آوری به Nvidia Quadro K2100M که در Dell M4800 بکار گرفته می شود، نزدیک می گردد.

ویژگی های مثبت

  • طراحی قدرتمند بدنه و شاسی ها
  • پردازنده و گرافیک پرقدرت برای امور مهندسی

ویژگی های منفی

  • وزن بالا
  • باتری با عملکرد متوسط

گردآوری و انتشار: کِی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*