لپ تاپ حرفه ای Dell Precision غول 17 اینچی شرکت دل با سخت افزار فوق العاده قدرتمند و صفحه نمایش باکیفیت، یکی از بهترین گزینه ها برای امور سنگین گرافیکی 3 بعدی و رندرینگ است. بسیاری از متخصصان و کاربران حرفه ای در این زمینه، به سراغ دستگاه های ورک استیشن از برندهای مختلف می روند که در این بین نام Precision شرکت دل کاملا برای آن ها شناخته شده است.

اطلاعات لپ تاپ Dell Precision M6700

پردازندهIntel Core i7 3940XM
فرکانس پردازنده3.9 گیگاهرتز
مقدار حافظه رم8 گیگابایت از نوع DDR3 
حافظه داخلی128 گیگابایت از نوع SSD
پردازنده گرافیکیNViDIA Quadro K3000m GDDR5 upto 20GB
اندازه صفحه نمایش17.3 اینچ FullHD
رزولوشن صفحه1920x1080
وزن3.7 کیلوگرم

طراحی ظاهری

کیس با مدل آزمایش شده ی قبلی Dell M6700 با AMD's Fire Pro M6000 برابر است، و سطح فلزی قهوه ای مایل به زرد آن بسیار محکم و مقاوم می باشد. لولای صفحه نمایش دارای یک گیره ی محکم می باشد، و تکیه گاه مچ صرفاً اندکی بسمت بالای شکاف اکسپرس کارت تمایل دارد. استحکام کیس بسیار قابل توجه است. پایه با یک کاور بزرگ بسته شده و با دو پیچ ایمن می شود، و اجزای بسیار مهم زیر آن قرار دارند. M6700 را هنگام برداشتن باطری نمی توان بطور ثابت بر روی یک سطح قرار داد، زیرا یکی از پایه ها به آن متصل است. اطلاعات بیشتر در مورد کیس را می توانید در بررسی Dell's M6700 و M6600 بدست آورید.

اتصالات

اتصال به هر شیوه بخوبی انجام شده است. تعداد و موقعیت اتصالات شایان توجه بوده و تقریبا تمامی نیاز ها را برآورده می سازد.با این وجود، رابط های غیر معمول نظیر Fire Wire 800 یا Thunderbolt موجود نمی باشند. مدل آزمایش شده ی کنونی، یک کپی کننده DVD رایج را بجای یک کپی کننده ی Blue_ray مورد استفاده قرار می دهد. ما کارت خوان را با SDHC San Disk Extreme Pro Us_(8GB)آزمایش کرده و به ترتیب به سرعت خواندن از 75MB /s و نسبت نوشتن از 48 MB/s دست یافتیم. در نتيجه، مزیت سرعت کارت حافظه را ميتوان بطور مطلوب در Dell's 6700 مورد استفاده قرار داد.

تمامی جزییات اتصال مشابه با مدل آزمایش شده ی قبلی Dell M6700 است، و گارانتی 36 ماهه را تحت پوشش قرار می دهد.

نمایشگر

این مدل آزمایشی دارای یک صفحه نمایش Full HD استاندارد می باشد. متاسفانه ما نتوانستيم صفحه نمایش RGB LED را برای بررسی بروز رسانی در اختیار داشته باشیم. هر دو صفحه نمایش از کیفیت بالایی برخوردارند، اما در جزییات دارای تفاوت هايي می باشند. دامنه ی روشنائی از حداقل 257 cd/m2 در گوشه ی سمت راست بالا تا حداکثر 309 cd/m2 در مرکز پایین در نه نقطه ی اندازه گیری ما را تشکیل می دهد. این نتیجه ی میانگین 283 cd/m2 و روشنایی از 83 % است. هنگام مشاهده ی صفحه نمایش از فاصله ی نزدیک، تفاوت هايي اندک از روشنایی را می توان در پس زمین های تک رنگ رویت نمود.

کنتراست در حال حاضر، 797:1 است و حتی رنگ های پر رنگ تر و سیاه اشباع شده را باز تولید می کند. پوشش سطح رنگی کاملا بخوبی صفحه نمایش LGPhilips نیست، و مغایرت های نسبتا بیشتری را بویژه در دامنه ی سبز و آبی نشان می دهد.

صفحه نمایش صرفاً در سایر قابلیت ها نظیر مقیاس خاکستری، دقت و اشباع رنگ، در تنظیمات کارخانه، در حد متوسط است. بعد از کالیبراسیون، صفحه نمایش پتانسیل واقعی آنرا نشان می دهد. مقیاس های خاکستری با دقت بسیار با میانگین DeltaE 2000 از 1.78 تولید می شوند. دقت رنگ تقریبا کامل است، بجز در مورد اندکی تغییر رنگ قرمز و میزان رنگ ارغوانی و اشباع رنگ نیز صرفاً بطور حاشیه ای از سطح ایده آل منحرف می شود. در نهایت، در صورتیکه کاربر به پوشش 100% فضای رنگی نیاز نداشته باشد، صفحه نمایش برای پردازش تصویر مناسب می باشد.

پایداری زاویه ی دید صفحه نمایش Chi Me TN بطور ذهنی مشابه با صفحه نمایش LG philips است. رنگ حاشیه و انحراف روشنائی، صرفاً از سمت افقی دیده می شود. محتوا محو و یا از زوایای دید عمودی معکوس می گردد.

پردازشگر

اینتل Core i7_3940 XM در تمامی زمینه های آزمایش بالاترین نسبت را ارائه می دهد. در این راستا صرفاً دسکتاپ CPUs قدرت محاسباتی بیشتری فراهم می آورد. چهار هسته ی کامپیوتر، Hyper Threading, 8 MB از حافظه ی پنهان و Turbo Boost 3000_3900MHz ویژگی های پیکربندی اصلی بشمار می روند که بطور خاص، عملکرد بسیار بالایی را تضمین می نمایند. امتیازات بالا را در single _thread و نیز multi _thread task می توان انتظار داشت. برای مثال، 6506 امتیاز در Cinebench R 10 64 بایت تک هسته ای، و 25475 امتیاز در چند هسته ای بدست آمد. تغییر فایل های MP 3 به فرمت AAC از طریق iTunes با سرعت x55.9 single _thread انجام شد، که تاکنون بهترین نرخ پردازنده ی Intel 's Core i7_3920 XM CPU بشمار می رود. تفاوت 100 MHz در میزان سرعت حداکثر، ظاهرا در اینجا تاثیری ندارد. تبدیل دو فایل فیلم از طریق مبدل رسانه ی CyverLink ' Media Espresso نیز در بهترین زمان انجام شد.

لازم به ذکر است که ما میزان سرعت پردازشگر را در حالت باطری مشخص نکردیم. با این وجود، کاربر می بایست کنترل سرعت را پس از تقریبا 20 دقیقه همزمان با بارگیری CPU و GPU محاسبه نماید.

عملکرد بازی

یک ایستگاه کاری در واقع برای بازی در نظر گرفته نشده است. با اینحال، تراشه های گرافیکی با عملکرد بالا برای این منظور بسیار مناسب اند. ما هیچگونه تاثیر منفی بواسطه ی درایورهای خاص Quadro احساس نکردیم. تقریبا تمامی بازی هايي که مورد آزمایش قرار دادیم، می توانست با تنظیمات حداکثر کیفیت و وضوح فول HD ارائه شود . با این وجود، نقص Dell M6700 اینست که وضوح بین 1280 در 1024 و 1920 در 1080 پیکسل را نه بصورت داخلی، و نه بر روی مانیتور بیرونی، پشتیبانی نمی نماید.

ویژگی های مثبت

  • سخت افزار قدرتمند
  • صفحه کلید حرفه ای

ویژگی های منفی

  • وزن بالا
  • باتری با عملکرد پایین
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*