عکاسان و گرافیست هایی که ساعت ها تایمشون رو، صرف پیکسل به پیکسل عکس های خودشون می کنند، به دستگاهی با عملکرد حرفه ای با یک کارت گرافیک مناسب و همچنین یک هارد دیسک پرسرعت نیاز دارند. البته این رو فراموش نکنید، یکی از مهمترین ویژگی لپ تاپ برای این دسته از افراد، یک صفحه نمایش زیباست که توانایی دقیق پخش طیف گسترده ای از رنگ ها را داشته باشه !

اگه به طور تخصصی در زمینه عکاسی، گرافیک و ویرایش تصویر کار می کنید، انتخاب لپ تاپ مناسب برای شما میتونه به امری دشوار تبدیل بشه و عمده این دلیل به حجم کار (آماتور، سطح متوسط و حرفه ای بودن ) و بودجه شما برای خرید لپ تاپ بر می گرده. حتما این چندتا سوال ساده رو از خودتون بپرسید : برای راحتی استفاده از قلم، نیاز به صفحه لمسی دارید یا پروژه هاتون رو با قلم های نوری و ابزارهای مشابه انجام می دهید؟ حمل و نقل و رفت آمد زیادی دارید یا مکان استفاده شما ثابته ؟

در یکی دیگه از مقالات تخصصی کی لپ لیستی از 10 انتخاب عالی با معیار های مناسب گرافیست های عزیز را آماده کردیم که پیشنهاد می کنیم بررسی کنید.


Lenovo ThinkPad X1 Yoga

ایکس وان کربن ها، همیشه جزو تحسین برانگیزترین لپ تاپ های بازار به شمار میرن، مدل Lenovo ThinkPad X1 Yoga هم  به لطف طراحی انعطاف پذیر، صفحه نمایش زرق و برق دار و عملکرد سریع، از توصیه های ما به شما برای ویرایش عکس محسوب میشه. در حالی که رزولوشن 2K در نمایشگر این لپ تاپ برای رکوردشکنی و رقابت با مدل های دیگه بالا نباشه، اما برای نمایش شفاف و باکیفیت پیکسل ها، از جمله رنگ های درخشان بسیار دقیق هستش. عکاسان حرفه ای ترجیح میدن با استفاده از قلم و پنل حساس لمسی، طراحی های خودشون رو انجام بدن ! این لپ تاپ با پردازنده Intel Core i7-8650U و SSD NVMe، هر اون چیزی که برای طراحی نیاز دارید رو براتون فراهم کرده ! علاوه بر این، هنرمندان و عکاسان با الهام از طبیعت نیازی به نگرانی در مورد استفاده از این لپ تاپ با دوام در محیط های بیرون رو نداشته باشند، چرا که ایکس وان یوگا، به خوبی آزمایش های MIL-Spec رو پاس کرده.

مزایا: صفحه نمایش واضح، دقیق و روشن؛ طراحی بی نظیرو با دوام؛ عملکرد سریع

معایب: عمر باتری متوسط

مشخصات کلیدی: پردازنده اینتل Core i7؛ صفحه نمایش 14 اینچی 2K؛ مقاوم در برابر استانداردهای نظامی

Lenovo ThinkPad X1 Yoga

همچنین بخوانید
تفاوت صفحه نمایش مات و براق در لپ تاپ

Dell XPS 15 2018

اگه علاقه مند به مدل های 15 اینچی باشید، جدیدترین سری Dell XPS 15 میتونه یه انتخاب خیلی خوب برای شما باشه ! بر حسب نیاز خودتون می تونید بین دو صفحه نمایش Full HD و 4K یکی رو انتخاب کنید که هر دو اون ها برای نمایش زرق و برق دار و دقیق عکس ها عالی محسوب میشن ! پنل 15.6 اینچی FHD قادره 115 درصد از رنگ sRGB راو تولید کنه و به 371 نیت روشنایی برسه. افراد حرفه ای باید در پنل 4K کارهای خودشون رو دنبال کنند، که 164 درصد از رنگ sRGB را پوشش می دهد و به 447 نیل روشنایی منجر می شه ! XPS 15 همچنین دارای قدرت کافی برای اجرای قدرتمندترین برنامه های ویرایش عکس، مثل فتوشاپ، کورل دراو، ایلاستریتور و ... با بهره گیری از پردازنده های نسل هشتمی سری H اینتل و پردازنده گرافیکی قدرتمند Nvidia GeForce GTX 1050Ti هستش !

مزایا: نمایشگرهای فوق العاده 1080p و 4K ؛ اجرا و عملکرد سریع؛ طول عمر باتری؛ طراحی ظاهری جذاب

مضرات: وب کم با کیفیت پایین

مشخصات کلیدی: صفحه نمایش 15 اینچ، 4K؛ پردازنده Core i9؛ گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050Ti؛ 1 ترابایت حافظه SSD

Dell XPS 15 2018

Microsoft Surface Book 2

قبلا اشاره کردیم که سرفیس بوک 2 در لیست بهترین لپ تاپ های تبلتی 2018 قرار میگیره، حالا باید این مدل رو در لیست خرید گرافیست ها هم ببینیم ! این دستگاه یکی از بولدترین محصولات بازار هستش که همه جا صحبت از اون می شنویم ! نمایشگر 15 اینچی در Surface Book 2 با نسبت 3:2 منحصر به فرد، قادر به تولید 131 درصد از رنگ های sRGB و دارای حداکثر میزان روشنایی 417 نیت هستش ! با در نظر گرفتن قیمت بسیار بالای این دستگاه، انتظار میره عملکرد بالایی از اون رو انتظار داشته باشید، بنابر این، پردازنده اینتل Core i7-8650U و پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1060 با تنظیمات بالا به خوبی این انتظار شمارو برآورده می کنه !

مزایا: طراحی انعطاف پذیر و قابل تبدیل؛ طول عمر باتری؛ صفحه نمایش روشن؛ قلم دقیق؛ گرافیک قدرتمند

معایب: قیمت بالا؛ عدم وجود پورت تاندربولت 3

مشخصات کلیدی: صفحه نمایش 15 اینچی، 4K با نسبت تصویر 3: 2؛ طراحی جداشدنی،  پشتیبانی از قلم گرافیک Nvidia GeForce GTX 1060؛ پردازنده اینتل Core i7-8650U


Microsoft Surface Book 2

HP EliteBook 840 G5

HP EliteBook 840 G5 یک لپ تاپ قدرتمند مخصوص کسب و کار هستش که برای ویرایش عکس بسیار کاربردی محسوب میشه.  توصیه ما برای عکاسان این است که صفحه نمایش ارتقا یافته Sure View را در این مدل انتخاب کنید. پنل 14 اینچی 119 درصد از رنگ sRGB را پوشش می دهد. بیشترین تأثیرپذیری، حداکثر میزان روشنایی 619 نیت در این نمایشگر است. EliteBook 840 G5 طراحی قابل توجهی دارد، بلندگوهای Bang و Olufsen عملکرد بسیار خوبی دارند. پردازنده i7-8650U و هارد دیسک M.2 PCle NVMe SSD برخی از سخت افزار این دستگاه را تشکیل میدن !

مزایا: طراحی لوکس و جذاب؛ صفحه نمایش رنگی; عملکرد سریع؛ صفحه کلید Snappy

معایب: وب کم ضعیف؛صفحه نمایش معمولی در مدل پایه

مشخصات کلیدی: صفحه نمایش 14 اینچی Sure View؛ پردازنده اینتل Core i7-8650U؛ M.2 PCle NVMe SSD؛ بلندگوهای حرفه ای

HP EliteBook 840 G5

Microsoft Surface Pro

Microsoft Surface Pro

سرفیس پرو، یک جایگزین عالی برای کسانی است که به دنبال مدل های تبدیل شونده و جداشدنی با امکانات عالی هستند اما نمیخواهند آن را در Surface Book 2 خلاصه کنند. رزولوشن 2736x1823 یک صفحه نمایش مناسب برای گرافیست ها و عکاسان به شمار می رود. این صفحه نمایش با نسبت 2:3 میتونه به 396 نیت از حداکثر روشنایی برسه ! همچنین صفحه نمایش Microsoft Surface Pro توانایی پوشش 140 درصد از طیف رنگ sRGB رو داره. وزن ایده آل 1.08 کیلوگرمی برای حمل و نقل بسیار مناسبه و شما احساس سنگینی نمی کنید !

مزایا: طراحی انعطاف پذیر 2 در 1؛ وزن سبک؛ رنگارنگ، صفحه نمایش روشن؛ عملکرد بسیار بالا

معایب: عمر باتری متوسط؛ عدم وجود پورت USB-C

مشخصات کلیدی:صفحه نمایش 12.3 اینچی با رزولوشن 2736×1824 پیکسل؛ پورت Surface Connect؛ وزن 1.08 کیلوگرمی (به همراه کیبورد)؛ پردازنده i7، هارد دیسک 1 ترابایتی SSD


Microsoft Surface Go

Microsoft Surface Go

مایکروسافت سرفیس گو با صفحه نمایش بی نظیر Full HD و البته قیمت بیش از 400 دلار بیشتر از هرچیزی توجه شما را به صفحه نمایش این لپ تاپ جلب می کند. وزن سبک، طول عمر باتری و صفحه کلید مناسب، راحتی را برای شما در سفر و جابجایی ها به وجود می آورد.

مزایا: صفحه نمایش رنگی و روشن؛ طراحی سبک، صفحه کلید راحت با صفحه لمسی؛ پشتیبانی از Windows hello
معایب: عمر باتری کمتر از میانگین؛ عدم وجود قلم

مشخصات کلیدی: طراحی جدا شدنی، رزولوشن 1800 در 1200 پیکسل، پردازنده اینتل Pentium Gold 4415Y، حافظه رم 8 گیگابایتی، 256 گیگابایت حافظه SSD، پورت Surface Connect، وزن 500 گرمی


Huawei MateBook X Pro

Huawei MateBook X Pro

تعجب برانگیز نیست که در اولین نگاه به این لپ تاپ، به یاد مک بوک های اپل نیفتید ! اما با کمی واقع بینی، می تونیم به این نتیجه برسیم که Huawei MateBook X Pro یکی از بهترین های سال 2018 بوده ! صفحه نمایش بی نظیر 3000 در 2000 پیکسل که 124 درصد از طیف رنگ sRGB رو پوشش میده، در کنار پوشش 458 نیتی، به خوبی گویای این مسئله هست ! لپ تاپ جذاب شرکت هواوی، با پردازنده نسل هشتمی i7، طول عمر باتری 10 ساعتی، کارت گرافیک حرفه ای Nvidia GeForce MX150 GPU, به همراه 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت هارد دیسک SSD بهترین لپ تاپی به شمار میره که تا رنج 1500 دلار میتونید برای اون هزینه کنید !

مزایا: صفحه نمایش زرق و برق دار، عمر باتری 10 ساعته، صفحه کلید راحت

معایب: فروش محدود این مدل

مشخصات کلیدی: صفحه نمایش 3000 × 2000 (3K)؛ پردازنده اینتل i7-8550U؛ پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce MX150؛ ضخامت 0.57 اینچ؛ وزن 1.3 کیلوگرمی


Apple MacBook Pro 2018

Apple MacBook Pro 2018

افرادی که نیاز به استفاده از ابزارهای ویرایش در محیط مکینتاش دارند، به چیزی جز مک بوک پرو 2018 فکر نکنند ! به لطف پردازنده ارتقا یافته و هارد دیسک پرسرعت SSD، این لپ تاپ بهترین عملکرد خودش رو به شما نشون میده ! صفحه کلید مک بوک جدید، کمی بزرگتر از قبل شده ! مطمئنا صفحه نمایش خارق العاده رتینا با رزولوشن 2880 در 1880 این لپ تاپ رو در لیست بهترین های ما قراره داده !

مزایا: عملکرد سریع؛ صفحه نمایش روشن و واضح، شاسی نازک و سبک؛ طول عمر باتری

معایب: قیمت بالا؛ عدم وجود پورت USB Type-A

مشخصات کلیدی: صفحه نمایش 15.4 اینچ بارزولوشن 2880 در 1880؛امکان استفاده از پردازنده های i9؛  قابلیت استفاده تا 4 ترابایت حافظه SSD؛ رم قابل ارتقا تا 32 گیگابایت !


Lenovo ThinkPad P71

ThinkPad P71 یک هیولای واقعی با قدرت بی نظیر و صفحه نمایش عالی به شماره میره ! اگر از قیمت فضایی این لپ تاپ نگرانی ندارید، پس بابت اجرای روان و بدون مشکل برنامه های خودتون هم هیچگونه ترسی به خودتون راه ندید ! P71 توسط پردازنده Intel Xeon E3-1535M و GPU Nvidia Quadro P5000 طراحی شده و دارای 32 گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه SSD هستش و یکی از بهترین ورک استیشن های سال لقب میگیره ! نمایشگر 17 اینچی 4K در بالای قاب گسترده ThinkPad P71 می تونه 183 درصد از طیف sRGB رو تولید کنه! جالبه بدونید، با سنسور رنگ Pantone میتونید یک نقطه تعادل رنگ سفید جدید با استفاده از نرم افزار Color Calibrator تنظیم کنید. نیازی به گفتن نیست که P71 یک انتخاب عالی برای عکاسان حرفه ای و هنرمندان گرافیک به شمار میره !

مزایا: صفحه نمایش اصلاح رنگ عملکرد بسیار بالا؛ عمر باتری مناسب صفحه کلید راحت

معایب: قیمت بالا؛ وزن سنگین

مشخصات کلیدی: پردازنده اینتل Xeon E3-1535M ؛ صفحه نمایش 17 اینچی 4K ؛ 32 گیگابایت رم؛ حافظه اس اس دی 1 ترابایتی؛ گرافیک GPU Nvidia Quadro P5000 با ظرفیت 16 گیگابایتی 

Lenovo ThinkPad P71

HP Spectre Folio

جنس بدنه 100 درصد چرم HP Spectre Folio این لپ تاپ رو به یک مدل ویژه برای خاص پسندان تبدیل کرده ! این الترابوک نازک و سبک وزن، دارای نمایشگر 13 اینچی 1080p یا 4K، پردازنده های اینتل Core i5 یا i7 سری Y و 256 گیگابایت حافظه SSD بوده یک تجربه بی نظیر از طراحی، عملکرد و سرعت رو به شما منتقل میکنه !

مزایا: طراحی جذاب تمام چرم؛ شاسی نازک و سبک وزن؛ صفحه نمایش 4K؛ طراحی انعطاف پذیر

معایب: صفحه کلید کم عمق؛ پردازنده های سری Y

مشخصات کلیدی: طراحی 100 درصد از چرم واقعی؛ عمر باتری 18 ساعته، 0.6 اینچ ضخامت و 1.4 کیلوگرم وزن، دارای دو پورت تاندربولت 3

HP Spectre Folio

تهیه شده در تیم تحریریه کِی لپ

  • ARTIN
    (1397-08-02)
    دقیقا همین طوره، من تخصصی گرافیک کار میکنم واقعا صفحه نمایش خوب اهمیت بسیار زیادی داره، اما چیزی که مشخصه با این بازار و قیمت دلار خرید این مدل ها اصلا مقرون به صرفه نیست
  • iGraph
    (1397-08-06)
    به نظر بنده من صفحه براق خیلی رنگ هارو زنده تر نشون میده و به هیچ وجه صفحه مات نمیخرم
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*