راهنمای خرید هارد اکسترنال

هارد اکسترنال یکی از مهمترین لوازم جانبی محسوب می شود که هر شخص ممکن است روزی به آن نیاز پیدا کنید. بالارفتن حجم اطلاعات شخصی و محرمانه شما، همچنین حفظ امنیت آن در جابجایی  و پاسخگو نبودن فضای ذخیره سازی فلش مموری ها، دلایل مهمی هستند شما به هارد اکسترنال نیاز  خواهید داشت. این دسته از هارد ها قیمت مقرون به صرفه ای داشته و بعضی مدل های آن، کاملا ضدضربه، ضد شوک و ضد آب هستند. در صورتی که لپ تاپ استوک دارید یا اخیرا لپ تاپ دست دوم خریداری کرده اید، به دلیل کارکرده بودن هارد این دستگاه ها، پیشنهاد میکنیم برای افزایش امنیت اطلاعات خود، از هارد دیسک اکسترنال استفاده کنید.

 

هارد اکسترنال چیست ؟

این دسته از هارد ها، کاملا مشابه هاردهایی هستند که در لپ تاپ و کامپیوتر شما استفاده می شوند و تنها پوشش خارجی دارد که باعث می شود به این نام بشناسیم. با این تعریف امکان استفاده از هارد های پرسرعت SSD نیز به عنوان هارد اکسترنال وجود دارد. یکی از مهمترین تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال که در داخل سیستم استفاده می شود، پورت آن است. پورت هارد اکسترنال به صورت USB بوده و به آسانی امکان استفاده در رایانه شخصی، تلویزیون و سایر گجت ها را داراست اما در اینترنال فقط امکان اتصال به مادربرد را دارید. البته برخی مبدل ها در بازار وجود دارند که اتصال هارد اینترنال به صورت یو اس بی را برای شما امکان پذیر می کنند که بیشتر برای تست سلامت و شناسایی هارد کاربرد دارند و استفاده طولانی مدت آن به دلیل جابجایی و صدمه دیدن هارد، توصیه نمی شود.
هارد اکسترنال

 

ظرفیت هارد اکسترنال

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و هارد دیسک ها، ظرفیت هاردهای اکسترنال نیز افزایش پیدا کردند و با کمی جستجو در بازار و بالا پایین کردن فروشگاه های آنلاین، مدل هایی تا ظرفیت 6 ترابایت نیز مشاهده می کنید. اما هم اکنون ظرفیت های 1 و 2 ترابایتی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و با استفاده از آن می توانید دنیایی از فیلم، عکس، موسیقی و آرشیو کامل اطلاعاتتان را در آن ذخیره و با خود حمل و نقل کنید. اکثرا هاردهایی با ظرفیت بالا، دارای سرعت 5400 دور بوده و در صورتی که سرعت برای شما از درجه بالاتری برخوردار است، پیشنهاد میکنیم هارد اس اس دی اکسترنال و یا با دور 7400 تهیه کنید. این کار ممکن است شما را مجبور به خرید هاردی با ظرفیت پایین تر کند، چرا که هزینه های آن بالاتر از مدل های معمولی است.

 

هارد اکسترنال SSD و HDD 

SSD ها بسیار سریع هستند ولی نسبت به حافظه های HDD قیمت بسیار بالاتری دارند . برای خرید هارد SSD در ظرفیت های بالا باید چیزی در حدود 4 برابر یک هارد HDD هزینه کنید. در عوض SDD ها امنیت و مهمتر از آن سرعت بی نظیری دارند. اگر مقاومت هارد برای شما مهم است می توانید از مدل های قوی و ضد ضربه استفاده کنید. این درایو ها معمولا دارای پوشش بیرونی می باشند که مقاومت دستگاه را بیشتر می کنند. حافظه های SSD برخلاف HDD ها هیچ قسمت مکانیکی ندارند و کمتر از  HDD ها آسیب پذیرند. اگر دیسک سخت اکسترنال HDD داشته باشید و هنگام خواندن و یا نوشتن اطلاعات به آن ضربه وارد کنید به احتمال بالای 90 درصد دیسک سخت اکسترنال شما آسیب خواهد دید

 

هارد اکسترنال

قیمت هارد اکسترنال

قیمت این هارد با توجه به اینکه در کشور ما تولید نمی شوند، یک کالای وارداتی محسوب شده و قیمت روز هارد اکسترنال، ارتباط مستقیم با نرخ روز ارز دارند. تا همین یکسال پیش شما می توانستید با مبلغ میانگین 300 هزارتومان یک هارد اکسترنال 1 ترابایتی از برندهای سیلیکون پاور و ای دیتا بخرید، اما اکنون که در 6 ماهه دوم سال 1397 به سر می بریم، بایستی میانگین 600 هزارتومان کنار بگذارید.

 

بهترین مارک هارد اکسترنال

اگرچه قیمت خرید برای بسیاری از ما اهمیت بالایی دارد، اما در خرید هارد اکسترنال، پیشنهاد میکنیم حتما امکانات، کیفیت، نظرات و بازخورد خریداران و همچنین تولید کننده آن را بررسی کرده و از برندهای معتبری که در بازار بیشتر به فروش می روند، همچون ای دیتا (ADATA)، وسترن دیجیتال (Western Digital) ، سیگیت (Seagate) ، سیلیکون پاور (Silicon Power) و  توشیبا (Toshiba) با گارانتی رسمی تهیه و استفاده کنید.


تهیه شده در کِی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*