Dell Latitude 7380، در نگاه اول یک لپ تاپ تجاری است اما حس یک لپ تاپ همه جانبه را می­دهد. این لپ تاپ 13.3 اینچی، یک طراحیِ ساخت فوق العاده را در کنار ویژگی­های امنیتی چشمگیر و تست پایداری MIL-STD، نمایان می کند. جدا از آن، این لپ تاپ دارای صفحه نمایشی جذاب با قاب­های بسیار نازک می­باشد. به یک پردازنده­ی Core i7 و هارد سازگار PCIe SSD با ظرفیت 256 گیگا بایت مجهز شده است. علاوه بر این Dell Latitude دارای چند اسب بخار قدرت برای بکارگیری آن­ها می­باشد. البته این پک کامل در هر حال برای شما هزینه بر خواهد بود. با داشتن جایگاه بالایی در خط تولید بیشتر از 2000 دلار ارزش خواهد داشت.

مشخصات لپ تاپ Dell Latitude 7380

پردازندهIntel Core i7-7600U CPU with vPro technology
سیستم عاملWindows 10 Pro
مقدار حافظه رم8 گیگابایت، قابل ارتقا تا 16 گیگابایت
حافظه داخلی256 گیگابایت از نوع SSD
پردازنده گرافیکیIntel HD Graphics 620 GPU
اندازه صفحه نمایش13.3 اینچ
رزولوشن صفحه1920x1080
وزن1.24 کیلوگرم

Dell Latitude 7380

همانطور که از یک لپ تاپ تجاری Dell انتظار می رود، Dell Latitude 7380 کاملاً خوش ساخت می­باشد. بدنه­ ای از جنس فیبرکربن مشکی جذاب و آلومینیوم این اولترابوک باریک، زیبایی ساده و دل پذیری دارد که در هر اتاق ساده یا اتاق جلسه­ مناسب به نظر می­رسد. دربِ از جنس فیبرکربن این لپ تاپ، هنگام تماس با دست احساس نرمی به دست می­دهد که باعث می­شود نگهداشتن آن ساده باشد. گوشه­های آن اندکی گرد شده­اند و لوگوی مدور Dell در وسط درب محافظ قرار گرفته است. سطح زمینه هم همان احساس نرم را هنگام تماس دارد و موجب می­شود مچ­ های دست هنگام تایپ راحت باشند. طراحی این مدل بسیار شبیه لپ تاپ استوک مدل E7240 و E7440 می باشد.

Dell Latitude 7380

با وجود ابعاد 12 در 8.3 در 0.6 اینچ و وزن 1.24 کیلوگرمی، Dell Latitude 7380 سبک­ترین اولترابوک بازار نمی­باشد، اما هنوز به حدی سبک و فشرده است که انتقال آن ساده باشد. Dell Latitude 3780 نه تنها نسبتاً سبک است بلکه به طرز باورنکردنی با دوام است. این دستگاه آزمون­های پایداری و استاندارهای نظامی MIL-STD 810G را گذرانده است که، توانایی دستگاه را در مقاومت در برابر دماهای بالا، رطوبت، ضربه و ارتفاعات بالا، بررسی می­کند.

اتصالات

هر لپ تاپ تجاری نیاز به اتصالات استثنایی دارد و Dell Latitude 7380 در این مورد نا امید تان نمی­کند. در سمت چپ لپ تاپ یک کانکتور پاور، یک پورت Thunderbolt 3، یک پورت HDMI و یک پورت USB 3.0 وجود دارد. در سمت راست لپ تاپ یک اسلات قفل نوبل ( نوعی قفل امنیتی برای لپ تاپ )، یک پورت اترنت، یک پورت USB 3.0 دیگر، یک کارتخوان حافظه SD (نسخه uSD 4.0)، یک اسلات USIM و یک جک 3.5 میلیمتری هدفون قرار دارد. Latitude 7380 مجموعه ای عالی از پورت­ها را در اختیارتان قرار می­دهد.
Lenovo ThinkPad X1 Yoga
همچنین بخوانید
کاربرد پورت تاندربولت در لپ تاپ

کیبورد

یک مورد اساسی دیگر برای بیشتر لپ تاپ های تجاری کیبورد است و باز هم Dell Latitude 7380 با در اختیار داشتن یک کیبورد جزیره ای فوق العاده با نور پس زمینه نا امیدتان نمی­کند. راحتی بهترین کلمه برای توصیف این کیبورد است. کلیدهای پلاستیکی مشکی نرم،  قدرتمند در حرکت دارای واکنش بدون نقص ِلپ تاپ Latitude 7380 باعث می شود تا فوراً با ریتمی روان شروع به تایپ کردن کنید. دقیق، قابل اطمینان و مقاوم است. Dell Latitude 7380 یک کیبورد عالی به کاربران هدفمند ارائه می­کند. همانطور که انتظار می ­رود تاچ پد این لپ تاپ که به طرز شگفت آوری بزرگ است و درست زیر کلید بزرگ space قرار گرفته است. پد پلاستیکی سخت، کمی اصطکاک بیشتری نسبت به لپ تاپ های مشابه ی که دیده­ایم دارد اما همچنان جهت یابی روانی دارد. Dell  دو دکمه­ی موس فیزیکی  نیز پایین پد اضافه کرده است که این دکمه­ها حرکت و واکنش را فراهم می­کنند. به علاوه، این تاچ پد فرمان های چند لمسی مانند بزرگنمایی و کوچک نمایی از طریق دور و نزدیک کردن دو انگشت به یکدیگر، اسکرول از طریق حرکت دادن دو انگشت را می­خواند. تنها اشکال قابل توجه، فقدان عمل کلیک روی خود تاچ پد است. خوشبختانه دو دکمه­ ی فیزیکی فوق العاده هستند و مشکلی هنگام استفاده از آنها وجود نداشت.

Dell Latitude 7380

صفحه نمایش و بلندگوها

Dell Latitude 7380 دارای یک صفحه نمایش 13 اینچی Full HD با رزولوشن 1920x1080 و پنل IPS است. قاب­های نازک این صفحه نمایش شاداب آن را در مرکز توجه قرار می­دهند. در گذشته، این لپ تاپ های تجاری بودند که در قابلیت های تصویری ضعیف عمل می­کردند اما در چند سال اخیر قطعاً در برابر این روند مقاومت نموده و خلاف آن ظاهر شده ­اند. خوشبختانه Dell Latitude 7380 از الگوی جدید تصاویر فوق شفاف و کنتراست غنی استفاده می­کند.

Latitude 7380 با 267 نیت دارای روشن ترین صفحه نمایش نمی­باشد اما سطح آن که فاقد روشنایی زننده است، می­تواند زوایای نمایشی قابل انعطافی را فراهم آورد. تصاویر تا 90 درجه بدون تغییر رنگ ثابت باقی می­مانند. صفحه نمایش در برابر نور مستقیم نیز مقاوم است. متاسفانه صفحه نمایش به دلیل روشنایی محدود در برابر روشنایی بسیار یا نور مستقیم خورشید مقاوم نیست. رنگ­ها کمی کمرنگ می­شوند و بازتاب نور در صفحه مشاهده می­شود.

صدای اسپیکرهای دوگانه به اندازه­ای که می­خواستیم بلند نبود. برای جلسات کوچک کافی خواهد بود اما اگر به دنبال فراهم آوردن صدا برای گروه بزرگی از افراد هستید ملزم به انتخاب اسپیکرهای اکسترنال خواهید بود. با اینکه Latitude چندان قدرتمند نیست اما کیفیت صدای این لپ تاپ قابل قبول است. لپ تاپ هم در سطح متوسط و هم در سطح بالا خوب عمل کرده است. برای مصارف رسانه ای اولیه و جلسات کوچک Dell Latitude 7380 عالی عمل می­کند.

Dell Latitude 7380
Dell Latitude 7380

عملکرد 

لپ تاپ Dell Latitude 7380، به یک پردازنده ی 2.8 گیگا هرتزی اینتل Core i7-7600U با 16 گیگابایت رم DDR4 و گرافیک داخلی Intel HD Graphics 620 و یک هارد PCIe SSD با ظرفیت 256 گیگابایت مجهز شده است که عملکرد قدرتمندی را در اختیار کاربران هدفمند قرار می­دهد. NBR ورژن تمام بهینه­ی Dell Latitude 7380 را که در زمان فعلی یعنی زمان نوشتن این مقاله 2178 دلار است بررسی کرده است. مدل پایه 1200 دلاری با پردازنده Core i3 و رم 4 گیگابایت و هارد 128 گیگابایتی SSD مقرون به صرفه­ تر است. احتمالاً مدل ایده­آل شما که عملکرد آن نسبت به قیمت اصلی­اش متناسب باشد چیزی بین این دو مقدار است.

Dell Latitude 7380 به طرز مفیدی قدرتمند است. لپ تاپ امور محاسباتی ساده را به آسانی انجام می­دهد. هنگام بررسی لپ تاپ NBR قادر بود بدون هیچگونه افت عملکردی با 12  صفحه ی فعال از Google Chrome کار کند در همین حین دو ویدیوی HD در حال پخش شدن بود و Spotify در پس زمینه اجرا می­شد. بر طبق امتیازات بدست آمده از تست قدرتمند PCMark 8، این لپ تاپ قادر است وظایف سودمند بسیار بیشتری نیز اجرا کند. علاوه بر این هارد PCIe SSD تضمین کننده­ی زمان پاسخگویی بسیار سریعی است، به طوری که فایل­ها و برنامه به سرعت و بدون هیچگونه مشکلی بارگذاری می­شوند. تنها جایی که لپ تاپ در حقیقت برتری ندارد، عملکردهای گرافیکی  می­باشد. با این وجود پردازنده گرافیکی داخلی Intel HD Graphics 620  همچنان بدون مشکل کار می­کند. می­توانید توقع عملکرد قابل اطمینانی هنگام انجام امور گرافیکی با پیچیدگی کمتر مانند ادیت ویدیوهای HD و یا بازی هایی با سطح گرافیگی پایین تر مانند Hearthstone داشته باشید.

عمر باتری

Dell Latitude 3780  دارای عمر باتری بالایی می­باشد. در بررسی­های ما لپ تاپ بعد از 7 ساعت و 57 دقیقه خاموش شد. با در نظر داشتن اینکه شرایط بررسی­های ما فراتر از استفاده معمول است می­توانید انتظار داشته باشید که در یک بار شارژ کامل و با استفاده معمولی یک روز کامل یعنی بیشتر از 10 ساعت دوام بیاورد.

جمع بندی نهایی

Dell Latitude 3780 یک لپ تاپ تجاری همه جانبه فوق العاده است. صادقانه چیز زیادی برای ایراد گرفتن وجود ندارد. با عملکرد عالی صفحه نمایش جذاب با قاب بسیار باریک، ساخت عالی، کیبورد راحت و دسته­ی عظیمی از پورت ها، Latitude 3780 تقریباً در هر چیزی پیشگام است. تنها چیزی که برای ایراد گرفتن وجود دارد قیمت آن است. با وجود همه­ی ویژگی­های عالی که دارد مصرف کنندگان ممکن است قابلیت­های بیشتری برای لپ تاپی که بیش از 2000 دلار ارزش دارد نیاز داشته باشند. با این حال خیلی از لپ تاپ هایی که عملکرد پایین­تری دارند تعادل بهتری میان قیمت و عملکرد دارند. در صورت که نیاز به خرید دستگاهی با این تیپ و ظاهر و البته سخت افزار پایین تر با قیمت مناسب دارید، پیشنهاد میکنیم لیست لپ تاپ استوک فروشگاه کی لپ را بررسی کنید.

مزایا

  • صفحه نمایش رنگارنگ و باکیفیت
  • صفحه کلید عالی
  • پورت ها و اتصالات متنوع
  • وبکم باکیفیت
  • هارد SSD پرسرعت

معایب

  • طراحی ساده
  • قیمت زیاد

تهیه و انتشار : کِی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*