از نخستین روزهای معرفی لپ تاپ ها در دهه های ۸۰ و ۹۰ میلادی تاحال از نظر سخت افزاری و نرم افزاری شاهد تغییرات چشمگیری در لپ تاپ ها  بوده ایم اما جدای از باریک و سبک تر شدن، طراحی آنها تغییر چندانی نداشته اند. کیبورد به عنوان یک یار در کنار دیگر قطعات قرار گرفته بوده است، به نظر میرسد زمان جدایی فرا رسیده است و باید به دنیای لپ تاپ هایی با نمایشگر دوگانه وارد شویم. حال خبر جدید این است که کامپیوتر مفهومی Project Precog که از نمایشگر ۱۴ اینچی دوگانه با رزولوشن 4K و قابلیت های هوش مصنوعی بهره می برد، سوپرایز کنار گذاشته شده ایسوس است !ظاهر این نمایشگر شباهت زیادی به لنوو یوگا بوک دارد اما امیدواریم که چیزی فراتر از این طراحی نوآورانه برای کاربران به همراه داشته باشد. جایگزینی این دو ماژول مفهوم لپ تاپ، نحوه استفاده و کارایی آن را از اساس دگرگون خواهد ساخت.

ایسوس مدعی این است که این محصول هوشمند مصرف باتری را براساس ساعت شبانه روز تنظیم کرده است، سپس باتری را برای اطمینان حاصل کردن از اینکه لپ تاپ در جلسات مهم خاموش نمی‌شود، نگه داری می‌کند.

Project Precog

با Precog کاربران در هنگام کار بر روی سند، پیشنهادات اکسل را نیز دریافت خواهند کرد. علاوه بر این واحد پردازش بصری Movidius اینتل می تواند، با استفاده از این سیستم در هر لحظه  موقعیت دستان تان را حس کند و یک صفحه کلید مجازی را درست زیر انگشتانتان قرار ‌دهد. از دیگر طراحی منحصر به فرد Project Precog، این است که از تبدیل پذیری کامل برخوردار است و کاربر می تواند با چرخش ۳۶۰ درجه به عنوان یک تبلت از آن بهره ببرد. کمپانی سازنده حالت دیگری را هم برای این لپ تاپ در نظر گرفته که طی آن با عمودی کردن هر دو نمایشگر و استفاده از یک کیبورد وایرلس، Precog تبدیل به یک نیمه دسکتاپ می شود.

این لپ تاپ بدنه ای فلزی دارد که نمونه ای از دستاوردهای هوش مصنوعی اینتل برای PC Developer Program است که طی آن ابزارها و منابع لازم برای تولید کامپیوترهای هوشمند در اختیار شرکت ها قرار داده می شود. پیش از این لنوو هم با بهره گیری از این منابع نسل دوم یوگا بوک را به معرض نمایش گذاشته بود.

Project Precog

البته چندین شرکت مختلف روی تولید لپ تاپ های مجهز به نمایشگر دوگانه تمرکز کرده اند و دور از انتظار نیست. برخی شرکت های شناخته شده از نمایشگاه کامپیوتکس امسال به عنوان فرصتی برای نمایش نمونه های اولیه از لپ تاپ با نمایشگر دوگانه استفاده کردند و ادعاهایی داشته اند. به گفته ایسوس Precog به مدل مفهومی محدود نشده است و بزودی میتونیم منتظر زمان عرضه و قیمت این لپ تاپ آینده گرا در بازار باشیم.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*