اگر به فکر خریدن یک سیستم خوب و مناسب هستید پیشنهاد میکنم این مقاله رو به دقت بخونید، بدون شک بدردتون میخوره. امروزه با تنوع سیستم ها شاید شما هم سر دو راهی گیر کرده اید که چه دستگاهی برای شما مناسب است. رایانه ها رو بر دو پایه میتونیم دسته بندی کنیم یکی لپ تاپ ها و دیگری pc های رومیزی!

اینجا دو بحث قابل ذکر است : قابل حمل بودن در مقابل ارزش برای پول

از دید خیلی ها این دو باهم تفاوتی ندارند و تنها مزیت لپ تاپ ها جابه جا کردن راحت تر و اشغال کردن جای کم است ! اما در اصل فرا تر از اینهاست. اینجاست که باید این سوال رو از خودتون کنید که میخوام چه استفاده ای از این سیستم داشته باشم؟!

حتما این سوال در ذهن شما به وجود آمده که برای بازی لپ تاپ خوبه یا کامپیوتر ؟ اگر شما جزو افرادی هستید که بیشترین وقت رو پای کامپیوتر میگذرونید و میخاید کارهای گرافیکی یا گیم های سنگین انجام بدید میتونم بگم بهترین پیشنهاد براتون خرید pc های رومیزی هست، اما اگر میخاید اون رو براحتی جا به جا کنید و فقط صرفا برای وب گردی یا مصرف خانگی و کارهای روزانه میخاید، لپ تاپ ها میتونن بهترین انتخاب باشند. قطعا نمیشه از لپ تاپ های گیمینگ با مشخصات فوق العادشون گذشت، اما کامپیوترها به مراتب قدرت بیشتری دارند.

تفاوت ظاهری و کارکرد

به جز برخی از انواع نادر دسکتاپ ها مثل Inspiron on یا imac که اندازه کوچکی دارند اغلب فضای زیادی رو اشغال میکنند. کامپیوترهای دسکتاپ  شامل مانیتور و صفحه کلید هستند که حدود 15 کیلو گرم وزن دارند; با تفاوت اینکه وزن و اندازه یک لپ تاپ معمولی بین 1.5 تا 3.5 کیلو گرم وزن دارد که البته برخی از مدل های فوق باریک مثل Mac book air به کمتر از یک کیلو گرم هم میرسد. برای صرفه جویی اقتصادی در اینجا میتونم پیشنهاد کنم از نوع دیگر لپ تاپ ها به نوع Note book استفاده کرد که علاوه بر اینکه سیستمی باریک است و قابل حمل از نوع ویندوز لینوکس است. صفحه نمایش این مدل ها معمولا در اندازه بین 8 تا 10 اینچ طراحی می شوند.

همچنین بخوانید
در هنگام خرید لپ تاپ استوک به این موارد توجه کنید

اگر از اون دسته افرادی هستید که نیاز به بهبود عملکرد سیستمتون پیدا میکنید و به فکر ارتقا دادن هستید با دسکتاپ این کار میتونه راحت تر باشه.

computer vs laptop

در آخر ناگفته نمونه که هم لپ تاپ ها وهم دسکتاپ ها از نظر اتصال به اینترنت و به واسطه تکنولوژی های استانداردی مثل استفاده از مودم های cable , Enthernet و تکنولوژی بی سیم قابلیت های مشابهی دارند.

با این حال داشتن لپ تاپ این امکان رو به کاربران میدهد که از شبکه های بی سیم نظیر uwnet را میدهد که تقریبا در همه ساختمانها و مراکز در دسترس است. مانیتور مستقل رو با لپ تاپ خود با یک رسانه رسانه ای به تلویزیون متصل کنید. دسکتابها انتخابی کم هزینه و راحت تر و کارایی قدرتمند تری برای استفاده در مکان های ثابت رو دارند با وجود اینکه لپ تاپ ها نیاز شما را در هر مکانی فراهم میکنند اما خب لپ تاپ ها تقریبا یک سوم گرانتر هستند، اگر میخواهید از مزایای حمل و دسترسی استفاده کنید لپ تاپ را انتخاب کنید اگر نه و مهم نیست استفاده از دسکتاب ها منطقی تر است.

حالا انتخاب با شماست کدوم گزینه برای شما بهتره ؟ نظرتون رو برای سایر کاربران کی لپ بنویسید..


منبع : bestbuy

تهیه و انتشار توسط کِی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*