شبکه اجتماعی گوگل پلاس از سال 2011 در رقابت با فیسبوک به صورت آزمایشی راه اندازی شد. در این شبکه اجتماعی کاربران می توانستد مطالب خود را به اشتراک بگذارند، با یکدیگر گفتگو کرده و یا گروه های چند نفری تشکیل دهند. عدم استقبال زیاد در مقایسه با شبکه های دیگر و همچنین اتهام نقض اطلاعات امنیتی کاربران، گوگل را پس از 8 سال مجبور به تعطیلی این شبکه اجتماعی کرده است. Google Plus از 2 آوریل 2019 میلادی به طور کامل حذف خواهد شد. در آبان ماه سال جاری بود که خبر جنجالی افشای اطلاعات پانصدهزار نفر از کاربران این شبکه اجتماعی منتشر شد و خداحافظی با گوگل پلاس با این قضیه نیز بی ربط نیست. حذف کامل گوگل پلاس شامل، نظرات تولید شده توسط گوگل پلاس در سایت ها و غیرفعال شدن دکمه ورود به سایت ها و اپلیکیشن ها با استفاده از این شبکه خواهد بود.

تعطیلی گوگل پلاس

اگر وبمستر و مدیر یک سایت هستید، در صورتی که از گوگل پلاس برای دریافت نظرات استفاده می کردید، بایستی فکری به حال آن ها بکنید چرا که آن ها نیز به زودی حذف می شوند. همچنین نیازی به دکمه اشتراک گذاری مطلب در گوگل پلاس ندارید و از این به بعد سوشیال سیگنالی از جانب گوگل پلاس برای سایت خود دریافت نخواهید کرد.

همچنین گفته می شود کشف باگ های امنیتی در این سیستم نیز از عوامل تعطیلی زودهنگام آن به شمار می رود. از امروز به هیچ عنوان نمیتوانید پروفایل جدید در گوگل پلاس ایجاد کنید و اگر از کاربران این شبکه هستید، باید به سرعت از محتوا، عکس و ویدئوهای خود بکاب تهیه و آن ها را ذخیره کنید. گوگل پلاس از سال 91 در ایران فیلتر شد و کاربران ایرانی تنها با استفاده از ابزارهای تغییر آی پی، قادر به استفاده از آن بوده اند.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*