هنگامی که کامپیوتر یا لپ تاپ استوک ما کند می شود و یا عجیب عمل می کند، اگر اطلاعی نداشته باشیم، ممکن است هیچ وقت دلیل آن را متوجه نشویم. اغلب اوقات این احتمال وجود دارد که سیستم شما دارای بدافزار باشد. اما گاهی اوقات اینطور نیست و این علائم میتواند یک هشدار از آزار و اذیت درونی و وحشتناک توسط بدافزار باشد. هفت نشانه ی هشدار دهنده زیر را مرور کنید. اگر هر یک از آنها با تجربه شما مطابقت داشته باشد، نرم افزارهای مخرب ممکن است امنیت سیستم شما و در نتیجه اطلاعاتتان را به خطر اندازند.

تبلیغات پاپ آپ

باز شدن پنجره های تبلیغاتی در همه جا

برنامه های تبلیغاتی مزاحم، قربانیان خود را با تبلیغات بمباران می کنند و این یک روش رایج و معمولی برای آن ها است. گاهی اوقات این تبلیغات‌ها برای محصولات و کالاهای قانونی هستند که با پرداخت هزینه به شرکت های مجرمانه به تبلیغ محصولات خود می‌پردازند. روش دیگر آنان، شامل لینک های تبلیغاتی می‌شود که با پیوند آن ها با وبسایت های مخرب، سعی در تخریب بیشتر رایانه شما دارند.

malicious site

هدایت شدن مرورگر به سایت‌های مخرب و ناخواسته

هر سایت هدایت کننده‌ای مخرب نیست، اما اگر متوجه شدید که سعی در جستجوی گوگل دارید اما مرورگرتان شما را به سوی سایتی ناآشنا هدایت می کند، قطعا در سیستم شما مشکلی به وجود آمده است. گاهی اوقات تغییر مسیر کمتر قابل توجه است؛ به عنوان مثال، یک دزد بانکی، ممکن است مرورگر شما را به یک سایت جعلی که به درستی مانند سایت واقعی بانک شما نمایش داده می شود، هدایت کند! این عمل فیشینگ نام دارد و قطعا در تلویزیون، سایت های اطلاع رسانی و یا توسط پلیس فتا هشدارهای آن را مرتبا شنیده اید. در این مورد تنها راهنمای شما، URL ناآشنا در نوار آدرس است. حمله‌کننده‌گان هدایتگر به سایت‌های جعلی، اغلب به پسوند مرورگرها تکیه می کنند، بنابراین اگر شک دارید که مشکلی وجود دارد، به تنظیمات مرورگر خود رجوع کنید و هرضمیمه‌ای را که عمدا نصب نکرده اید، غیرفعال یا حذف نکنید.

بدافزار

یک برنامه ناشناخته هشدارهای ترسناک ارسال می کند

ایجاد و توزیع آنتی ویروس‌ های جعلی یک کسب و کار سودآور است. مجرمان از دانلود و یا سایر تکنیک های آب زیر کاهانه استفاده می‌کنند تا از طریق آنتی‌ ویروس‌های جعلی وارد سیستم شما شده و سپس هشدارهای ترسناکی در مورد تهدیدات ساختگی سیستم شما نمایش دهند. به طور طبیعی باید قبل از اینکه نرم افزار جعلی مشکلی را حل کند، هزینه‌ای را به او پرداخت کنید و البته، اسکن سیستم با نرم افزارهای مخرب با AV جعلی فوق العاده سریع است، زیرا در واقع هیچ کاری انجام نمی دهد. البته در کشور ما این مسئله بسیار کم اتفاق می افتد، اما در صورت مواجه شدن با این مشکل، مشکل بعدی شما پرداخت ارزی به حساب مجرم است.

amalware social media

پست های مرموز در شبکه های اجتماعی شما ظاهر می شود

نرم‌افزارهای مخرب، متمرکز بر فیس بوک و دیگر سایت های رسانه های اجتماعی هستند و با تولید پست های جعلی تبلیغ خود را انجام می‌دهد. به طور معمول، این پست ها حاوی یک عبارت التهابی و وسوسه برانگیز هستند؛ هر کسی که گول این مجرمان را بخورد بر روی لینک، کلیک کند، قربانی بعدی بدافزار خواهد بود.

Malware Creators

درخواست پرداخت جریمه

برخی از برنامه های مخرب، به معنای واقعی کلمه اطلاعات و داده های شما را برای استفاده مجدد نگه می دارند. با تهدیدهای آشکار ممکن است تمام تصاویر و اسناد شما را رمزگذاری کرده و فقط در صورت پرداخت هزینه‌ درخواستی، آن‌ها را بازگرداند. بعضی از این بدافزارها سعی دارند به صورت گمراه کننده عمل کنند. به عنوان مثال، شما ممکن است یک هشدار ظاهری از پلیس امنیتی یا یک آژانس دیگر دریافت کنید که بیان می کنند رایانه شما برای ارسال فایل اسپم یا مشاهده پورن و محتوای غیراخلاقی مورد استفاده قرار گرفته است، و از شما درخواست می کند قبل از اینکه مجاز به استفاده دوباره از آن باشید، باید جریمه پرداخت کنید. البته، حتی اگر پرداخت کنید، ممکن است اسنادتان را دوباره دریافت نکنید. آنتی ویروس‌ها و نرم‌افزارهای امنیتی در برابر بسیاری از این نرم افزارهای مخرب سیستم شما را محافظت کنند، اما شما همچنین می توانید با استفاده از نرم افزار حفاظتی اختصاصی، امنیت سیستم خود را دو برابر کنید.

نرم افزارهای سیستم شما غیر فعال است

یک کاربر هوشمند که مظنون به حضور نرم افزارهای مخرب است، ممکن است Task Manager را برای بررسی و یا چک کردن تنظیمات با استفاده از ویرایشگر رجیستری راه اندازی کند. اگر به طور ناگهانی متوجه شوید که تلاش برای استفاده از ابزارهای سیستم باعث پیامی می شود که Administrator آنها را غیرفعال کرده است، ممکن است بدافزار موجود در سیستم شما دارای محافظ خودکار باشد.

normal

همه چیز کاملا طبیعی و امن و امان است

درسته! برخی از نرم افزارهای مخرب بهترین تلاش را برای مخفی کردن همه فعالیت‌هایشان می کنند و هیچ ردی از خود باقی نمی‌گذارند. حتی زمانی که شما متوجه چیز غیرعادی نشده‌اید، ممکن است یک ربات در سیستم شما بی سر و صدا در انتظار دستور العمل از سیستم فرمان و کنترل اصلی خود باشد. دسترسی از راه دور به نرم افزارهای هک (یا برخی از انواع دیگر نرم افزارهای جاسوسی) ممکن است اطلاعات شخصی شما را برداشت کند.

پاکسازی بدافزار

با سیستمی که دارای نرم افزار مخرب است چه کار کنیم ؟

اگر فکر میکنید که بدافزار در رایانه شما وجود دارد، بلافاصله یک برنامه قدرتمند آنتی ویروس یا مجموعه امنیتی نصب کنید. درحال حاضر نرم‌افزار امنیتی دارید؟ پس ظاهرا بدافزار از محافظ سیستم شما عبور کرده. پس مطمئن شوید که، آنتی ویروس شما کاملا به روز است وسیستم را یک بار دیگر به طور کامل اسکن کنید.

اگر هنوز یک برنامه ناخواسته دارید که نرم افزار امنیتی شما نمی‌تواند از آن خلاصی یابد (یا فقط می خواهید مطمئن شوید که سیستم شما آلوده نیست)، می توانید دوباره با یک نرم‌افزار پاک سازی، مانند Malwarebytes، رایانه خود را اسکن کنید. حتما در اسرع وقت همه برنامه‌های تند و زننده و مخرب را از سیستم خود خارج کنید؛ قبل از اینکه دوستان و آشنایانشان را به سیستم شما دعوت کنند.


گردآوری و انتشار : کی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*