لپ تاپ پیشنهادی برای گیمینگ

انتخاب لپ تاپ مخصوص بازی با توجه به تنوع بالای لپ تاپ هایی که برای گیمینگ ساخته شده اند می تواند بعضی مواقع سخت و چالش برانگیز باشد. همین مسئله باعث شده در انتخاب لپ تاپ مناسب گیمر ها به مشکل بخوریم. البته همانگونه که گفته شد به دلیل تنوع بالای لپ تاپ ها شاید یک مقدار پیدا کردن لپ تاپ مناسب بازی و گیم شاید زمان بر باشد ولی می خواهیم علاوه بر بررسی ویژگی های لپ تاپ گرافیکی خوب بهترین لپ تاپ ها را هم به شما پیشنهاد دهیم.

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

اخیرا گیمرها داشتن لپ تاپ رو به کامپیوتر حتی برای بازی های سنگین ترجیح می دهند. همان گونه که می دانید داشتن یک لپ تاپ مناسب گیم علاوه بر آن که خیلی می تواند در بالا بردن کارایی اجرای بازی موثر باشد، می تواند منجر به اجرای سریع تر بازی ها شود.

مشخصات فنی لپ تاپ ها معمولا به دلیل تنوع بالای آن ها برای بعضی از افراد که در این حوزه سر رشته ندارند؛ ممکن است کمی گیج کننده باشد. ما در این مقاله از کی لپ به شما کمک خواهیم کرد تا با اصلی ترین عوامل در کیفیت و سرعت و کارایی یک بازی حرفه ای آشنا شوید. سطح بازار لپ تاپ های تخصصی، مخصوصا در حوزه گیمینگ آنقدر گسترده شده که شرکت های زیادی دست در زمینه تولید لپ تاپ شروع به فعالیت کنند.

در این مقاله می خواهیم بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی را معرفی و بررسی کنیم و علاوه برآن به ویژگی های مهمی که یک لپ تاپ مناسب بازی باید داشته باشد، بپردازیم: در یک نگاه و بصورت خلاصه در انتخاب لپ تاپ مخصوص گیم باید مواردی از جمله به روز بودن سخت افزار، موجود بودن در بازار کشورمان با گارانتی مناسب و واقعی و مهم تر از همه قیمت را در نظر بگیرید.

مسلما هرچقدر بازی های شما سنگین تر و نیازمند گرافیک بیشتری باشد به سیستم های قوی تری نیز نیازمندند. از طرفی با مد نظر قرار دادن قیمت مناسب برای لپ تاپ های گیمینگ به شما بهترین عواملی که باید مد نظر قرار دهید را معرفی کنیم.

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

 

10 عامل مهم در انتخاب بهترین لپ تاپ ها برای بازی

لپ تاپ گیمینگ

1. نمایشگر مناسب

بازی های گرافیکی از جمله مواردی هستند که نیاز به کامپیوتر یا لپ تاپ با رزولوشن بالا دارند. داشتن لپ تاپ با صفحه نمایش بالا برای درک بهتر و دقیق تر جزئیات، و رنگ ها برای بالا بردن لذت بازی خیلی ضروری است. پیشنهاد می کنیم اگر دنبال عوامل مهم برای انتخاب لپ تاپ مناسب بازی هستید، لپ تاپی را انتخاب کنید که حداقل صفحه نمایش آن  15 اینچ یا بالاتر باشد. یک گیمر می بایست ساعت ها به صفحه نمایش خود خیره شده و بازی لذت ببرد، پس انتخاب صفحه نمایش مناسب در انتخاب لپ تاپ برای یک گیمر خیلی اهمیت دارد.

 

باتری لپ تاپ گیمینگ

2. عمر باتری

شاید اصلی ترین علتی که تصمیم گرفته اید برای بازی های کامپیوتری خود بجای کامپیوتر از لپ تاپ استفاده کنید حمل نقل آن است. داشتن عمر باتری مطلوب نه تنها برای یک گیمر بلکه برای هر کسی که می خواهد لپ تاپ بخرد خیلی مهم است. اما همانگونه که گفتیم به دلیل اینکه یک گیمر علاقه دارد ساعت های زیادی با لپ تاپ خود کار کند پس سعی کنی در کنار بقیه عوال مهم عمر باتری را هم در نظر بگیرید. ممکن است دوست داشته باشید از هیچ زمانی برای بازی های کامپیوتری صرف نظر نکنید و یا شاید از بازی های دسته جمعی لذت می برید و دوست دارید در کنار دوستان تان به بازی بپردازید. حتی گاهی اوقات شاید ترجیح دهید در مکان هایی مثل پارک و در مسافرت و.. بازی کنید ولی یکی از عواملی که می تواند برایتان در آینده نگران کننده باشد نداشتن دسترسی به پریز برق خواهد بود.

دو مولفه ای که درباره باتری لپ تاپ خود باید بدانید ظرفیت باتری و میزان شارژدهی باتری خواهد بود.

همچنین به این عامل هم توجه داشته باشید که شرکت های تولید کننده لپ تاپ در اعلام این مولفه از اعداد نجومی و اغراق آمیز استفاده می کنند. البته شاید این عدد در شرایط خاصی که تست شده اند به دست آمده اند ولی در حال معمول این اعداد بیان گر عملکرد واقعی باتری لپ تاپ نخواهد بود.

همچنین بخوانید
نکاتی طلایی برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ

اندازه گیری عمر باتری لپ تاپ:

به طور کلی خیلی نمی توان زمان دقیقی برای عمر باتری گفت و مهم ترین مرجع خود شرکت سازنده البته به علاوه اعتبار آن کمپانی اشاره کرد.

عوامل مهمی در افزایش عمر باتری لپ تاپ موثر است که 3 مورد از آن را به صورت موردی بیان می کنیم:

1. خنک نگه داشتن باتری لپ تاپ

2. منظم بودن یا نبودن هارد دیسک

3. تنظیم مدت زمان شارژ باتری

 

3. حافظه RAM (رم)

واضح است که داشتن حافظه رم مناسب آن هم برای لپ تاپ های گیمینگ خیلی ضروری است. اکثرا گیمرها برای اینکه لپ تاپ شما بتواند از پس بازی های سنگین شما برآید باید از RAM از 8 تا 16 گیگابایت استفاده کنید. هر چقدر لپ تاپ شما رم بالاتری داشته باشد مسلما می توانید آزادی و سرعت عملکرد بهتری را تجربه کنید. چرا که وظیفه رم دخیره سازی اطلاعات به صورت موقت است برنامه های در حال اجراست. اگر می توانید کمی بیشتر هرینه کنید از رم بالای 16 گیگ استفاده کنید مطئن باشید با این کار می توانید بهره وری خود را خیلی بالاببرید.

لپ تاپ گیمینگ

4. CPU  (پردازنده)

پردازنده مرکزی یک لپ تاپ اصلی ترین عامل برای سرعت آن است. البته به دلیل اهمیت آن پیشنهاد می کنیم لپ تاپی را انتخاب کنید که  شرکت های معتبری آن را ساخته باشد. به طور خلاصه اگر بخواهیم CPU  را تعریف کنیم به مغز یک کامپیوتر یا لپ تاپ سی پی یو می گویند. کار سی پی یو شامل همه موارد مربوط به محاسبات است. اما اگر اسم علمی و فارسی CPU را بگوییم به واحد پردازش مرکزی یک کامپیوتر یا لپ تاپ سی پی یو می گویند. به دلیل اهمیت پردازنده مرکزی لپ تاپ شرکت های سازنده آن سعی می کنند هر ساله آپدیت های زیادی روی آن اعمال کنند. در حال حاظر عموم پردازنده هایی که در بازار وجود دارند در کناار کارایی بالاتر و مصرف انرژی بسیار پایین تری از نسل های خود دارند.

با وجود پیشرفت عجیبی که طی این سال ها در صنایع وابسته به تکنولوژی اتفاق افتاده از وقتی که اولین سی‌پی‌یو به بازار عرضه شد، بروزرسانی های زیادی در آن‌ها ایجاد شده است. در حال حاظر شیوه اصلی عملکرد سی‌پی‌یو شامل سه مرحله ساده است:

 واکشی (Fetch)

کدگشایی Decode

و اجرا (Execute)

همچنین بخوانید
مهمترین تفاوت پردازنده های اینتلی i7 ،i5 ،i3 با Core i9 چیست ؟

5. درایو ذخیره سازی یا هارد دیسک 

به زبان خیلی ساده کار هارد دیسک، ذخیره دائمی اطلاعات است. هارد دیسک از جمله قطعات اصلی و معمولا بزرگترین سخت افزار ذخیره سازی اطلاعات هر کامپیوتر یا لپ تاپ است.هارددیسک شاید خیلی برای شما آشنا تر ازعوامل دیگر باشد. ایده آل ترین کارایی هارد دیسک لپ تاپ هایی است که درایو ذخیره سازی شان ترکیبی از هارد دیسک و ssd  باشد. چرا که برای راه اندازی بازی های کامپیوتری می توانید برای سرعت بیشتر عملکرد روی حافظه ssd  خود ذخیره کنید.  البته اگر بخواهید این ویژگی را هم لپ تاپ خود داشته باشد باید مبلغ بیشتری برای لپ تاپ خود هزینه کنید

صفحه نمایش لپ تاپ

6. زاویه دید

زاویه دید لپ تاپ هم از جمله عواملی است که برای گیمرها خیلی مهم است . به طور کلی زاویه دید لپ تاپ عاملی است که به برند و مارک لپ تاپ ارتباطی ندارد. زاویه دید لپ تاپ را باید از نوع پنل صفحه نمایش مورد بررسی قرار داد. سعی کنید در انتخاب لپ تاپ مخصوص بازی از لپ تاپ هایی که پنل TN دارند استفاده نکنید چرا که ممکن است به دلیل دید محدود این لپ تاپ ها زیاد برای گیم خوشایند نباشد.

 

7. تعداد رنگ ها:

این عامل هم در کنار رزولوشن خیلی مهم است. اگر صفحه نمایشی که دارید با آن کار می کنید وضوح و رنگ مناسبی نداشته باشد در کیفیت بازی شما تاثیر گذار خواهد بود. پیشنهاد کی لپ به شما انتخاب لپ تاپ بالای 1 میلیون رنگ است. البته اگر بازی های کامپیوتری جدی و سنگین می کنید به نمایشگر های زیر 16 میلیون رنگ فکر نکنید.

8.  رزولوشن بالا

برای بازی های کامپیوتری پیشنهاد می کنیم حتما از لپ تاپی استفاده کنید که رزولوشن بالایی داشته باشد. داشتن رزولوشن بالا برای لپ تاپ از این بابت مزیت محسوب می شود که گیمر می تواند از جزئیات و رنگ های بازی خود درک بهتر و دقیق تری داشته باشد. پیشنهاد می کنیم اگر قصد تهیه لپ تاپ گیمینگ دارید از رزولوشن 4K یا Full Hd استفاده کنید.

همچنین بخوانید
تفاوت صفحه نمایش مات و براق در لپ تاپ

9. قیمت

تعیین کننده ترین عامل انتخاب لپ تاپ مناسب شما می بایست قبل از مرور این چک لیست تصمیم بگیرید که قصد دارد در چه رنج قیمتی برای لپ لپ تاپ خود هزینه کنید. اگر از جمله گیمرهایی هستید که دنبال لپ تاپ عمری هستید و ترجیح می دهید با یک لپ تاپ بصورت مادام العمر استفاده کنید سعی کنید از لپ تاپ های گران قیمت تر استفاده کنید که خیال تان از بابت کارایی آن راحت باشد . ولی اگر ترجیح می دهید لپ تاپ خود را هر چند وقت یکبار عوض کنید سعی کنید این سوال را به عنوان کلیدی ترین عامل انتخاب لپ تاپ مناسب گیمینگ قرار دهید " بیشتر چه استفاده هایی از لپ تاپ دارید؟ " یا "بیشتر چه به چه بازی هایی علاقه مندید؟" پس اگر تنوع طلب هستید به این دوسوال قبل از خرید لپ تاپ گیمینگ فکر کنید.

10. کارت گرافیک

داشتن یک پردازنده قوی گرافیکی از عوامل مهمی است که باید در چک لیست خود مد نظرداشته باشید. در انتخاب کارت گرافیک یا پردازنده گرافیکی به این سه مثلث توجه کنید.

البته بر خلاف تصور عموم کارت گرافیک به تنهایی مسئول پردازش های گرافیکی نیست و عوامل دیگری هم در آن دخیل هستند.

راهنمای خرید لپ تاپ برای بازی

برای خرید لپ تاپ به سلیقه بصری خود هم توجه کنید. چرا که اگر هر چند یک لپ تاپ چه از نظر قیمت چه امکانات و کارایی مطلوب باشد ولی به لحاظ ظاهری برای شما جذاب نباشد همه محاسبات به هم می ریزد. البته شرکت های تولید کننده لپ تاپ هم که به این موضوع واقف اند سعی می کنند به صورت مداوم فاکتور های ظاهری را هم در تولید محصول خود در نظر بگیرند. اگر از جمله گیمر هایی هستید که در محیط فیزیکی و آسیب پذیر بازی می کنید سعی کنید از لپ تاپ هایی که بدنه باریک و سبک دارند استفاده نکنید چرا که این لپ تاپ ها با وجود زیبایی در برابر عواملی مثل آسیب فیزیکی، گرد وخاک، رطوبت ها و آبخوردگی و... آسیب پذیر خواهند بود.

به طور معمول برای بازی های کامپیوتری به همراه لپ تاپ خود نیاز به موس هم خواهید داشت ولی از تاچ پد لپ تاپ خود افل نشوید. تاچ پدی برای لپ تاپ مناسب است که دارای سرعت مطلوبی باشد و مهم تر از آن دقت بالایی داشته باشد. به تازگی تاچ پد های جدید لپ تاپ ها به قابلیتی تحت عنوان Multi-Touch یا فرمان چند لمسی نیز مجهز شده اند .

در لپ تاپ های ارزان گیمینگ، قیمت تاچ پد ها از همان موادی ساخته شده اند که بدنه لپ تاپ را تشکیل می دهد. به طبع این تاچ پد ها دارای دقت پاییت ترین خواهند بود.

 قیمت لپ تاپ گیمینگ

در لیست زیر با توجه به شرایط الان بازار ایران بهترین لپ تاپ های مناسب گیمینگ را به شما پیشنهاد داده ایم. حتما در انتخاب خود علاوه بر نکات بالا این موضوع را فراموش نکنید که یک خرید به صرفه صرفه نباید یک خرید ارزان قیمت باشد. خریدی به صرفه خواهد بود کارایی مرتبط با حوزه کاری شما داشته باشد.

با کلیک روی هر محصول قیمت و مشخصات دقیق لپ تاپ ها را می توانید ملاحظه کنید. در انتهای هر محصول بخشی به عنوان نقد و بررسی لپ تاپ استوک در نظر گرفته شده است که می توانید نقاط قوت و ضعف لپ تاپ ها را مشاهده کنید. همچنین می توانید در بخش قیمت روز لپ تاپ ، قیمت لپ تاپ های مخصوص بازی و مشخصات سخت افزاری آن ها را نیز بررسی کنید.


لیست پیشنهادی لپ تاپ مناسب گیمینگ 2019:


لپ تاپ ASUS ROG GL502VS

لپ تاپ ASUS ROG GL502VS
مشخصات سخت افزاری
سایز نمایشگر : 15.6 اینچ
نوع صفحه نمایش : 4k
مشخصات پردازنده : اینتل Core i7 7700HQ
سازنده پردازنده گرافیکی: NVIDIA
حافظه داخلی: 256 گیگابایت SSD و 1 ترایابت SATA
حافظه کارت گرافیک: 9 گیگابایت


لپ تاپ ASUS FX570UD

لپ تاپ ASUS FX570UD
مشخصات سخت افزاری
سایز نمایشگر : 15.6 اینچ
نوع صفه نمایش: Full HD
نوع پردازنده : اینتلi7-8550U
حافظه رم: 12 گیگابایت
حافظه کارت گرافیک: 4 گیگابایت


لپ تاپ MSI GE63VR 7RE Raider

لپ تاپ MSI GE63VR 7RE Raider
مشخصات سخت افزاری
سایز صفحه نمایش : 15.6 اینچ
نوع صفحه نمایش : FULL HD
نوع پردازنده: اینتل Core i7 7700HQ
حافظه رم: 16 گیگابایت
حافظه داخلی : 256 گیگابایت SSD و 1 ترابایت SATA


لپ تاپ Asus ZenBook UX410UF

لپ تاپ Asus ZenBook UX410UF
مشخصات سخت افزاری
سایز صفحه نمایش: 14 اینچ
نوع پردازنده : Intel Core i7 8550U
حافظه رم: 8 گیگابایت
حافظه داخلی: 1 ترابایت به همراه 256 گیگابایت حافظه SSD
باطری: 3 سلولی


منبع : کی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*