در این مقاله ، ما برخی از پیشنهاد های لازم را به شما ارائه می دهیم که می توانند ویندوز 10 را به میزان قابل توجهی سرعت بخشند. بنابراین ، اگر علاقه دارید کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ استوک خود را سریعتر کنید، در اینجا چگونگی افزایش سرعت ویندوز 10 برای شما ، آورده شده است.

افزایش سرعت ویندوز 10 در لپ تاپ و کامپیوتر

ویندوز بیشترین سهم بازار را در بخش سیستم عامل دسکتاپ دارد. اخیراً ویندوز 10 موفق شد از ویندوز 7 پیشی گرفته و به پر طرفدارترین سیستم عامل دسکتاپ در دنیا تبدیل شود. با این حال و با وجود محبوبیت آن ، مشکلات قدیمی ویندوز در آن باقی مانده است و کاربران همیشه در شک هستند که آیا بروزرسانی بعدی باعث افزایش سرعت ویندوز 10 می شود یا خیر ! در حال حاضر ، ویندوز 10 کاملاً سریع و صریح است و بهتر از نسخه های قبلی ویندوز کار می کند. با این حال ، در رایانه های شخصی قدیمی ، عملکرد آن ضعیف است. همچنین ، اگر در ویندوز 10 در رایانه خود از تعداد زیادی برنامه استفاده می کنید، احتمال دارد که رایانه شما در معرض تاخیر قرار گرفته و کندی های آن شما را اذیت کند. این 10 کار می تواند 

 

1. غیرفعال کردن برنامه های راه اندازی جهت افزایش سرعت ویندوز 10

برنامه های راه اندازی در واقع برنامه هایی هستند که از لحظه روشن کردن رایانه شخصی شروع به اجرا می کنند. حتی اگر آن را به صورت دستی باز نکرده اید ، این برنامه ها در پس زمینه اجرا می شوند و در سیستم شما می نشینند. این برنامه ها سرعت رایانه را به طور موثری کم می کنند و ویندوز را بطور قابل توجهی کند می کنند. بهتر است یک باره آن ها را غیرفعال کنید. این امر موجب صرفه جویی در منابع رایانه ای می شود زیرا دستیار صوتی Cortana حافظه و منابع مهم را در پس زمینه نگه می دارد.

افزایش سرعت ویندوز 10

2. غیرفعال کردن برنامه های پس زمینه جهت افزایش سرعت ویندوز 10

برنامه های پس زمینه برنامه های ویندوز هستند که برای دریافت اعلان ها و به روز رسانی ها در پس زمینه اجرا می شوند. در حالی که برنامه های پیام رسانی و ایمیل ممکن است نیاز به همگام سازی پس زمینه داشته باشند ، برنامه هایی مانند ماشین حساب به هیچ وجه به آن احتیاج ندارند. این برنامه ها بطور مداوم در پس زمینه اجرا می شوند و باعث کندی کامپیوتر می شوند. بنابراین برای افزایش سرعت ویندوز 10 ، ابتدا برنامه های پس زمینه را غیرفعال کنید.

3. Cortana را جهت افزایش سرعت ویندوز 10 غیرفعال کنید

اگر مرتباً از کورتانا استفاده می کنید ، ممکن است از این بخش بخواهید که صرف نظر کنید. اما اگر از Cortana استفاده نمی کنید و می خواهید جستجوی خود را فقط به رایانه شخصی محدود کنید ، بهتر است یک باره آن را غیرفعال کنید. این امر موجب صرفه جویی در منابع رایانه ای می شود زیرا Cortana حافظه و منابع مهم را در پس زمینه نگه می دارد.

4- حذف چندین برنامه آنتی ویروس جهت افزایش سرعت ویندوز 10

این یک فکر بد است که چندین برنامه آنتی ویروس را در سیستم نصب کنید تا رایانه شخصی خود را ایمن کنید. آنتی ویروس یک پارچگی پرونده را در پس زمینه بررسی می کند که به نوبه خود استفاده زیادی از دیسک می کند. داشتن چندین آنتی ویروس باعث کندتر شدن رایانه شما می شود. در حقیقت ، نصب آنتی ویروس در ویندوز 10 کاملاً قابل اجتناب است زیرا با پیش نصب Windows Defender همراه است. و صادقانه بگویم ، بسیار خوب و قابل اعتماد است. در صورت بروز حمله رایانه شما توسط برخی ویروس های سرکش ویندوز مدافع قادر به حذف آن نیست ، بنابراین توصیه می کنیم Malwarebytes را برای تمیز کردن رایانه خود نصب کنید. Malwarebytes ویندوز 10 را سرعت می بخشد و ویروس ها را نیز از بین می برد.

5- مدیریت تنظیمات ویندوز جهت افزایش سرعت ویندوز 10

چند تنظیمات ویندوز وجود دارد که شما باید آنها را تغییر دهید تا حداکثر عملکرد را در رایانه شخصی ویندوز خود و افزایش سرعت ویندوز 10 داشته باشید.

6. بروزرسانی ویندوز را جهت افزایش سرعت ویندوز 10 غیرفعال کنید

درخواست از کاربران برای غیرفعال کردن Windows Update توصیه ای صحیح نیست زیرا می تواند پیامدهای امنیتی داشته باشد. با این حال ، ویندوز در استفاده از به روزرسانی ها بسیار وحشتناک است و باعث می شود رایانه کاملاً کند شود. به عنوان مثال ، اگر کامپیوتر شخصی قدیمی را با مشخصات کم مصرف در حال استفاده هستید ، نمی خواهید به روزرسانی های لازم را نصب کنید.

افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز 10 به زیر 5 ثانیه

7. سرویس Telemetry را جهت افزایش سرعت ویندوز 10 مسدود کنید

ویندوز با ابزار و تکنیک های مختلف خود به طور فزاینده کاربران را ردیابی می کند. به طور مداوم داده ها را در پس زمینه به سرور خود می فرستد و بازیابی می کند. همه این خدمات پس زمینه سنجش از راه دور منابع رایانه ای را کاهش می دهند که باعث می شود رایانه شما کند شود. بنابراین برای جلوگیری از اجرای این خدمات تله متری در پس زمینه ، می توانید از یک فایل میزبان شخصی استفاده کنید. این سرور و کامپیوتر را از برقراری ارتباط مسدود می کند.

8. غیرفعال کردن فهرست بندی در رایانه شخصی قدیمی جهت افزایش سرعت ویندوز 10

به زبان ساده ، ایندکس کردن به معنی نگه داشتن لیستی از تمام پرونده های واقع در رایانه شخصی شما است. این کمک می کند تا ویندوز هنگام ضربه زدن به دکمه جستجو ، فایل را به سرعت پیدا کند. با این حال ، در رایانه های شخصی قدیمی ، روند فهرست بندی منابع زیادی را به خود اختصاص می دهد و باعث می شود رایانه شخصی به طرز چشمگیری کند شود. توجه داشته باشید که اگر از رایانه شخصی ویندوز با پیکربندی های قدرتمند استفاده می کنید ، غیرفعال کردن ایندکس کردن تفاوت قابل توجهی در میزان سرعت سیستم شما نخواهد داشت.

افزایش چشمگیر سرعت ویندوز 10

9. Debloat کردن جهت افزایش سرعت ویندوز 10

این اواخر ، ویندوز با برنامه ها و خدمات بی فایده بسیار باورنکردنی شده است. این برنامه ها حافظه رم ، قدرت پردازش و فضای دیسک را به خود اختصاص می دهند. سیستم بطور قابل ملاحظه ای کند می شود و شما مشکل زیادی با آن دارید. نکته ناراحت کننده این است که حتی نمی توانید این برنامه ها را از طریق کنترل پنل حذف کنید.

10. بررسی فرآیندهای پس زمینهذجهت افزایش سرعت ویندوز 10

بیشتر اوقات ، برخی از فرایند های ناشناخته در پس زمینه کار می کنند و باعث می شوند که کامپیوتر با ویندوز 10 کند شود. بنابراین هر وقت احساس کردید که رایانه در حال کارآمد نیست ، روند عادت را از طریق Task Manager بررسی کنید. برای مرتب سازی فرایندها به ترتیب نزولی می توانید بر روی هر برچسب کلیک کنید.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*