فلش مموری چیست ؟

به نمونه ای از حافظه ها که با پورت USB قابلیت اتصال به کامپیوتر و لپ تاپ استوک را پیدا می کنند، فلش مموری گفته می شود. حافظه فلش یا فلش مموری با ظرفیت های بسیار مختلفی قابل تولید بوده و این تنوع باعث شده تا برای مصرف کنندگان جذابیت بسیار زیادی داشته باشد. امروزه اغلب افراد با حافظه فلش آشنایی داشته و به طور روزانه از آن استفاده می کنند. دلیل آن نیز نصب پورت USB بر روی دستگاه های مختلف از جمله تلویزیون، دستگاه دیجیتال، وسایل پخش آهنگ و.... می باشد.

فلش مموریدارای یک پوسته پلاستیکی بوده که در قسمت جلوی آن پورت مربوط به USB نصب بوده و تراشه های الکترونیکی نیز درون قسمت پلاستیکی فلش قرار دارند. معمولا شرکت های سازنده حافظه فلش را با ابعاد مختلفی تولید و روانه بازار می کنند. در ابتدا طیف وسیعی از افراد جامعه بر این باور بودند که پیشرفت تکنولوژی باعث کوچک تر شدن سایز فلش مموری شده است. بدین ترتیب فلش های با ابعاد کوچک تر با استقبال بهتری روبرو می شد. اما امروزه از نظر علمی این موضوع رد شده و کیفیت حافظه فلش ارتباطی به اندازه آن ندارد.

فلش مموری چیست

راهنمای خرید فلش مموری

آشنایی با انواع فلش مموری

هر فردی که قصد خرید فلش را دارد، باید ابتدا انواع حافظه فلش را بشناسد تا بتواند نیاز خود را بسنجد و اقدام به خرید نمونه مناسب از این محصول را بنماید. شرکت های سازنده حافظه فلش را با نمونه های مختلفی از قبیل USB2.0، USB3.0، USB3.1 و USB TYPE C به بازار عرضه کرده اند. معمولا افرادی که اطلاعات فنی بالایی در این زمینه داشته باشند متوجه می شوند که هر کدام از این نمونه ها دارای مزایای مربوط به خود می باشد. اما افرادی که اطلاعات فنی ندارند، ممکن است همه را یکسان بدانند.

در مورد انواع فلش مموری باید به این موضوع اشاره کرد که USB3.0 بر روی پورت USB2.0 قابل استفاده بوده و همینطور USB3.1 را بر روی پورت مربوط به USB3.0 می توان استفاده کرد. این در حالی است که سرعت قابل استفاده برای خواندن و نوشتن داده از روی حافظه فلش بر اساس قدرت پورت مورد استفاده می باشد. حافظه فلش USB TYPE C دارای پورت مخصوص به خود بوده و نمی توان بر روی سایر پورت ها از این نوع حافظه استفاده کرد.

بهترین مارک فلش مموری

سرعت خواندن و نوشتن در فلش مموری

بعد از شناخت انواع فلش مموری ، نیاز است تا با سرعت آنها نیز آشنا بشویم. برخی از افراد ممکن است درک درستی از سرعت فلش نداشته باشند و در هنگام خرید حافظه فلش به سرعت آن توجه نکنند. زمانی که فایلی از روی فلش بر روی دستگاه دیگری پخش می شود، خواندن نامیده می شود و زمانی که از روی کامپیوتر و یا هر دستگاه دیگری فایلی بر روی فلش ریخته شود، عملیات مربوطه نوشتن نامیده می شود. بدین ترتیب هر چه سرعت فلش بیشتر باشد، می توان فایل ها را با سرعت بیشتر و در زمان کوتاه تری بر روی حافظه کامپیوتر و یا هر دستگاه دیگری کپی کرد. همین موضوع برای کپی فایل ها بر روی حافظه فلش نیز صادق می باشد.

هنگامی که بخواهید فایلی را به صورت مستقیم از روی فلش بر روی دستگاه دیگری مشاهده کنید هم سرعت فلش مموری تاثیر گذار می باشد. بدین ترتیب بهتر است در هنگام خرید حافظه فلش به سرعت واقعی آن نه سرعتی که بر روی بسته بندی آن درج شده توجه کرد. البته این موضوع را نیز باید مد نظر داشت که هر چه سرعت حافظه فلش بیشتر می شود، قیمت آن نیز با افزایش مواجه می شود.

قیمت فلش مموری 256 گیگ

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت فلش مموری

معمولا برخی از افراد با عواملی که بر روی قیمت فلش مموری تاثیر گذار بوده، آشنایی کامل ندارند و ممکن است در هنگام خرید حافظه فلش نتوانند مناسب ترین نمونه از این محصول را تهیه کنند. در اینجا به دو نمونه از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت حافظه فلش اشاره می شود.

1- ظرفیت فلش

معمولا این موضوع بر هیچ فردی پوشیده نیست که هر چه یک حافظه فلش ظرفیت بالاتری داشته باشد، قیمت بیشتری هم دارد. امروزه در بازار حافظه فلش با حافظه حداقل 4 گیگ و حداکثر 2 ترابایت موجود می باشد. معمولا ظرفیت فلش ها بدین ترتیب محاسبه می شود 2 به توان 2 که می شود 4 و بعد از آن 2 به توان 3 که می شود 8 و پس از آن 2 به توان 4 که می شود 16 و این روند ادامه دارد تا به آخرین مدل آن یعنی 2048 یا 2 ترابایت برسد.

2- رابط سخت افزاری

معمولا حافظه فلش USB2.0 دارای قیمت کمتری نسبت به USB3.0 می باشد و به همین ترتیب حافظه فلش USB3.0 نیز قیمت کمتری نسبت به حافظه فلش USB3.1 دارد. حافظه فلش USB TYPE C گران ترین نمونه حافظه فلش محسوب می شود. البته عوامل دیگری مانند ضد آب بودن، ضد ضربه بودن، داشتن گارانتی، طراحی و زیبایی، سرعت و... نیز بر روی قیمت فلش مموری تاثیر گذار می باشند.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*