آشنایی با راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر

یکی از مهم ترین و اصلی ترین اجزا کامپیوتر یا لپ تاپ مانیتور آن می باشد. کسانی که قصد خرید مانیتور را دارند حتما باید به راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر توجه کنند. اگر در خرید مانیتور دقت لازم را نداشته باشید و بدون آگاهی و اطلاع آن را خریداری کنید ممکن است با مشکل مواجه شوید.
راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر می تواند به میزان زیادی شما را در خریدتان راهنمایی کند تا بتوانید مانیتوری خریداری کنید که برای چشم شما مشکلی ایجاد نکند.

راهنمای خرید مانیتور

راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر و ویژگی های آن

در راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر می توان ویژگی های یک مانیتور مناسب را مشاهده کرد تا با اطلاع از آن ها بتوان خریدی به صرفه و مناسب داشته باشید. این ویژگی ها شامل موارد زیر می باشد.

اندازه مانیتور

یکی از ویژگی های مهم یک مانیتور مناسب اندازه و ابعاد آن می باشد. راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر و راهنمای خرید مانیتور 98 اندازه ی صفحه نمایش را به خوبی برای شما تعیین می کند. ابعاد مانیتور باید با توجه به میز کار شما، بودجه ی شما و فضا و همچنین سلیقه شما تعیین و خریداری انتخاب شود. اندازه ی مانیتور بر اساس قطر آن مشخص می شود و با اینچ اندازه گیری می شود. هر چقدر صفحه نمایش انتخابی شما بزرگ تر باشد تصاویر درون آن راحت تر دیده می شوند به چشمان شما نیز دیر تر خسته خواهد شد. قیمت مانیتور بزرگ تر بیشتر خواهد بود. مانیتور های 24 اینچ یکی از پر کاربرد ترین اندازه های مانیتور و صفحه نمایش می باشد.

وضوح تصویر

بنا بر راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر، یکی دیگر از ویژگی های مانیتور خوب و مناسب وضوح تصویر و رزولیشن بالای آن می باشد. هر چقدر که فضای تصویر و وضوح آن بیشتر باشد به همان نسبت اطلاعات بیشتری قابل نمایش می باشد. برای این ویژگی دو عامل اصلی و کلیدی می باشد. یکی اندازه ی مانیتور و صفحه نمایش و دیگری تنظیم بودن کارت گرافیک سیستم.

وضوح تصویر

زاویه ی دید

زاویه ی دید در واقع زاویه ی دید بین مرکز مانیتور و چشم فرد می باشد. اگر زاویه دید صفحه نمایش کم باشد ممکن است صفحه با توجه به زاویه ای که دارد تیره و یا تار دیده شود و فرد نتواند به خوبی تصاویر را ببیند. بر طبق راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر اگر زاویه ی دید مانیتور مناسب و بالا باشد، از هر سمتی که به آن نگاه شود می توان تصاویر را بدون افکت و مشکل مشاهده کرد. نسبت کنتراست بنا به گفته های راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر این ویژگی بیشتر مورد توجه طراحان می باشد. زیرا مانیتور با داشتن کنتراست بهتر می تواند رنگ های سفید را روشن تر و همچنین رنگ های مشکی را تیره تر نشان دهد که این ویژگی برای طراحان بسیار مهم می باشد. پیمایش صفحه نیز یکی از ویژگی های مهم سیستم کامپیوتر می باشد.

پایه مانیتور

بر اساس راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر، پایه مانیتور یکی از ویژگی های مهم مانیتور خوب برای چشم می باشد. زیرا بر اساس آن می تواند مانیتور را به بالا، پایین، چسب و راست گردش داد تا به راحتی بتوان تصاویر را مشاهده کرد. اتصالات مانیتور هر مانیتور قسمت هایی برای اتصالات وسایل و دستگاه ها دارد. به همین دلیل راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر تاکید می کند که قبل از خرید، باید به مکان های اتصالات آن دقت کنید تا مانیتوری متناسب با عملکردی که از آن می خواهید خریداری کنید.

خرید مانیتور کامپیوتر

بهترین مانیتور برای سلامت چشم

یکی از مشکلاتی که ممکن است به وسیله کار با کامپیوتر برای افراد به وجود آید، صدمات و آسیب های چشمی می باشد که راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر به آن بسیار تاکید دارد . مانیتور و صفحه نمایش در این صدمات و آسیب ها بسیار موثر می باشد. به همین جهت باید مانیتور مناسب برای چشم خریداری شود تا کمترین آسیب را به چشم و بینایی وارد کند. راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر بیان می کند که هر مانیتوری باید ویژگی های خاصی داشته باشد تا به چشم های شما آسیب نزند. مانیتور های موجود در بازار به دو صورت شفاف و براق و یا غیر مات می باشند. مانیتور های مناسب برای چشم صفحه نمایش های مات می باشند. زیرا این مانیتور ها نور محیط و فضا را جذب می کنند و البته کمی کدر می باشند. اما صفحه نمایش های شفاف و براق نور محیط را منعکس می کنند و باعث می شود تصاویر راحت دیده نشوند.

زمانی که به صفحه ی مانیتور خود خیره می شود اگر براق باشد تمام نور محیط را به چشم شما منعکس می کند و باعث خواهد شد که در دراز مدت چشم شما را اذیت کرده و به آن آسیب بزند. به همین سبب راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر بیان می کند که لازم است از مانیتور هایی استفاده کنید که نور محیط را منعکس نکنند و در خود جذب کنند تا این کار باعث شود کم ترین آسیب به چشم های شما وارد شود. یکی دیگر از ویژگی هایی که با استفاده از راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر می توانید دریافت کنید پرش تصویر می باشد. برای خرید یک مانیتور خوب برای چشم باید به میزان پرش تصویر دقت کنید. باید این نکته را متذکر شد که پرش تصویر را نمی توان با چشم معمولی دید، اما در بلند مدت این مشکل می تواند به چشم های شما آسیب بزند.

باید برای خرید مانیتور خوب باید دقت کنید فیلتری داشته باشد که بتواند اثرات موج های بنفش و آبی را به مقدار زیادی کم کند تا کمترین آسیب را به چشم ها وارد کند.

بهترین مانیتور برای سلامت چشم

مانیتور گیمینگ ایسوس

امروزه مانیتور های گیمینگ و مخصوص بازی بسیار پر کاربرد و پر فروش می باشند. خرید مانیتور گیمینگ ایسوس یکی از بیشترین خرید های افراد در سال های اخیر به شمار می رود. یکی از کشور هایی که بیشترین فروش مانیتور های ایسوس را دارد، کشور انگلستان می باشد.
بر اساس راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر برای بازی دلایل زیادی باعث شده است که این مانیتور ها از رقیبان خود پیشی گرفته باشد. این دلایل را می تواند به صورت مقابل بیان کرد. تنوع در مدل ها، ویژگی های خاص این مانیتور ها، قیمت های گسترده و متنوع و ... در پر فروش بودن این محصول بسیار موثر می باشند. این برند جهانی توانسته است چهار سال متوالی، به عنوان پر فروش ترین مانیتور های گیمینگ در جهان شناخته شود. این شرکت به دلیل شهرتی که در زمینه ی مانیتور های گیمینگ داشته است، بازی های کامپیوتری زیادی را در بسیاری از کشور ها در جهان برگزار کرده است.


منبع : لپ تاپ استوک

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*