تبلت هیبریدی چیست ؟

اغلب مردم دنبال وسیله ای برای استفاده هستند که نه مانند تبلت و گوشی های همراه باشد و نه مثل لپ تاپ سنگین و با وجود آن ها بتوانند کارهای مربوط به فناوری و تکنولوژی شان را انجام دهند، در این مواقع است که وسیله ای به نام تبلت هیبریدی به کار می آید و توصیه می شود که ازتبلت هیبریدی یا همان لپ تاپ لمسی از نوع تبدیل شونده استفاده کنید. تبلت هیبریدی از جمله محصولات پیوندی تکنولوژی است. در اصل این تبلت پیوندی بین لپ تاپ و تبلت است و از آن جایی که ویندوز هشت به گونه ای طراحی شده بود که این حس نیاز به تبلت هیبریدی بیشتر حس می شد و نیز با صفحه نمایش لمسی هم سازگاری داشته باشد، البته تبلت هم محصول دیجیتالی بود که کاربر تکلیف خودش را نمی دانست چون بعضی از تبلت ها به قدری اندازه ی آن ها کوچک بود که تفاوتی با گوشی همراه نداشت و برخی از آن ها طوری بزرگ بودند که کابران نمی توانستند عملا از آن استفاده کنند، در این زمان بود که محصول جدیدی تولید به نام تبلت هیبریدی به بازار عرضه شد!

hybrid laptop

ویژگی های تبلت هیبریدی

در واقع تبلت هیبریدی تبلتی است که شما می توانید از تبلت هیبریدی هم به عنوان لپ تاپ استفاده کنید و هم به عنوان تبلت لازم به ذکر است که نام دیگر این محصول پیوند زده شده با تکنولوژی Convertible Lap tap می باشد که به معنی لپ تاپ تبدیل شونده یا تبلت تبدیل پذیر به لپ تاپ می باشد و هم چنین دستگاهی با قابلیت کاربری چند منظوره است. تبلت هیبریدی در برخی موارد امکان جدا کردن صفحه نمایش به طور کامل از دستگاه وجود دارد و در برخی دیگر از انواع تبلت هیبریدی امکان چرخاندن صفحه نمایش در جهت های مختلف وجود دارد و می توان از آن به عنوان تبلت استفاده کرد و هم چنین تبلت هیبریدی دارای صفحه نمایش لمسی و تاچ می باشد. تبلت هیبریدی براساس سیستم عامل ویندوز طراحی و ساخته شده است البته قابل ذکر است که بعضی از تبلت های هیبریدی نظیر ATIV TAB که از باشد به کاربران سیستم عامل اختیار می دهد که از کدام سیستم عامل استفاده کنند. 

تبلت های هیبریدی به علت طراحی باریکی که دارند فن خنک کننده برای شان تعبیه نشده است و به همین علت است در این محصولات از سیستم خنک کننده ی مایع استفاده می شود و یا از ریز پردازنده های کم مصرف استفاده می شود تا گرمای زیادی تولید نشود. از دیگر ویژگی های تبلت هیبریدی این است که این تبلت های به خاطر اینکه طراحی باریک و سبکی دارند نمی توانند هارد درایو داشته باشند چون هم مصرف باتری را بالاتر می برند و هم اینکه هارد درایو ضخامت زیادی دارد و البته سرعت بالایی هم ندارند به همین علت است که در تبلت هیبریدی از حافظه ی SSD استفاده می کنند. تبلت هیبردی از نظر فنی و یا کانفیگ بسیار حرفه ای تر از تبلت ها و لپ تاپ هایی است که در از نظر قیمت در یک سطح هستند اکثر آن ها دارای کارت گرافیک حرفه ای و پردازنده های پر قدرت می باشند. هنگام خرید تبلت های هیبریدی باید چندین موارد را مورد بررسی قرار بدهیم مانند باتری پر قدرت، کیفیت صفحه نمایش، پردازنده ی قوی و... که در ادامه ی مطلب به آن ها می پردازیم:
ظرفیت مناسب: اندازه و میزان حافظه ی داخلی به برنامه و نرم افزار هایی بستگی دارد که قرار است از آن ها استفاده کنید البته اگر از عکس ها و فایل هایی استفاده می کنید که حجم بالایی دارند توصیه می شودکه تبلت هیبریدی را انتخاب و خریداری کنید که از حافظه ی زیادی برخوردار است و یا اینکه در صورت لزوم بهتر است که به صورت مجزا یک هارد اکسترنال خریداری کنید تا از نظر حافظه به مشکل بر نخورید و حافظه ی کم تبلت را تا حدودی جبران کند.
کیفیت بالای صفحه نمایش: اگر عکاس هستید و یا کار گرافیکی انجام می دهید باید در هنگام خرید تبلت هیبریدی به مواردی مانند نمایش رنگ ها، رزولوشن، تراکم پیکسل، غلظت رنگ و هم چنین توانایی تفکیک و نمایش رنگ ها اهمیت زیادی بدهید تا خرید متناسب با نیازتان را داشته باشید.


لپ تاپ تبدیل شونده

صفحه کلید: مسئله ای که در مورد صفحه کلید تبلت هیبریدی وجود دارد است که صفحه کلید این نوع محصول به بزرگی و خوش دستی صفحه کلید دیگر کامپیوترهای رومیزی نمی باشد ولی سایز آن ها رای تایپ ده انگشتی مناسب است اما اگر دستان درشت و بزرگی دارید ممکن است که به مشکل بخورید البته اگر کار شما تایپ کردن است بهتر است که سراغ تبلت هیبریدی نروید و از خرید آن منصرف شوید.
قلم نوری: برخی از تبلت های هیبریدی مجهز به قلم نوری به دقت زیادی هستند ولی اگر این قلم در آن ها وجود نداشت باید به صورت جداگانه خریداری کنید. این قلم نوری از دقت بالایی برخوردار است که مناسب طراحی و نقاشی های دیجیتال می باشد که کاربر به راحتی و آسانی می تواند کار خود را انجام دهد.

باتری قدرتمند: هنگام خرید تبلت هیبریدی بهتر است که به این موضوع توجه داشته باشید که آیا می توانید پای پریز برق باشید یا باید یکسره در رفت و آمد باشید پس توصیه و پیشنهاد می شود که حتما در مورد باتری تبلت هیبریدی که قصد خرید دارید دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید تا در آینده به مشکل بر نخورید.
سیستم عامل: تبلت هیبریدی دارای سه نوع سیستم عامل می باشد:
⦁ سیستم عامل آی او اس
⦁ سیستم عامل اندروید
⦁ سیستم عامل ویندوز
لازم به ذکر است که تبلت هیبریدی در سیستم عامل اندروید دارای مدل های مختلف و متنوعی است و کاربر اختیار دارد که برنامه های زیادی را نصب و استفاده کند.
کیفیت طراحی: در بعضی از مدل های تبلت هیبریدی وقتی که زاویه بیش از صد درجه با صفحه کلید ایجاد می شود به سمت عقب بر می گردند اما بعضی از شرکت های تولید کننده ی به نام و معروف این مشکل را با پایه عقبی نگهدارنده حل کرده اند.

راهنمای خرید تبلت هیبریدی

ویژگی های تبلت هیبریدی

در بازار، تبلت های هیبریدی مختلفی موجود هستند مانند: ایسوس، سامسونگ، لنوو، مایکروسافت، DELL و HP از شرکت های معتبری هستند که تبلت هیبریدی تولید و عرضه می کنند. از گران قیمت ترین تبلت های هیبریدی سرفیس پرو مایکروسافت می باشد که مخصوص کاربران حرفه ای می باشد.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*