ویندوز 10 در حال حاضر پرطرفدارترین سیستم عامل در میان کاربران عمومی کامپیوتر است. بروزرسانی بزرگ آتی ویندوز 10 شامل تغییرات مهمی خواهد بود که به بررسی بخشی از آن ها می پردازیم.

تغییرات جدید رابط کاربری

به مناسبت 1 میلیاردی شدن کاربران ویندوز 10، Panos Panay مدیر ارشد بخش محصولات مایکروسافت در صفحه اینستاگرام خود ویدیوی کوتاهی از امکانات و طراحی جدید ویندوز 10 منتشر کرد. این ویدیو نشان میدهد که در ماه های آتی تغییرات زیادی در بخش رابط کاربری و استارت منوی ویندوز 10 شاهد خواهیم بود.

در ابتدای این ویدیو شاهد استارت منوی ویندوز با آیکون های جدید هستیم. مایکروسافت پیشتر صدها آیکون طراحی شده جدید را که ظاهری سه بعدی دارند (در مقایسه با آیکون های تخت فعلی) با رنگ های متنوع معرفی کرده بود. طراحی جدید کاشی های زنده با پس زمینه یکسان و با یک لوگوی بزرگ در وسط آن نمایش داده می شوند. برخی از این کاشی ها هم اطلاعات خاصی (مانند یادآور تقویم) ارائه خواهند کرد. همچنین استارت منو فضای بیشتری را برای نمایش آیکون ها اشغال خواهد کرد.

زبان طراحی جدید مایکروسافت موسوم به Fluent Design ظاهرا به بخش های دیگر ویندوز هم راه پیدا کرده است. منوهای جدید و برنامه File Explorer با طراحی و ظاهر مدرن تر بخش های دیگری از تغییرات آتی ویندوز 10 هستند.

 

حذف احتمالی بخش مهمی از ویندوز

از اولین نسخه سیستم عامل ویندوز (ویندوز 1.0) تاکنون بخش «کنترل پنل» مجموعه کاملی از امکانات و تنظیمات را در اختیار کاربران قرار داده است، اما ممکن است در آینده ای نزدیک این وضعیت برای همیشه تغییر کند.

windows control panel

نشانه هایی از مخفی کردن کنترل پنل و احتمالا حذف آن در بروزرسانی های آتی ویندوز 10 وجود دارد. البته از زمان ظهور بخش Settings در ویندوز 10، نوعی سردرگمی از لحاظ اینکه تنظیمات هر قسمت در کدام قسمت سیستم عامل قرار دارد وجود داشت. برخی تنظیمات حتی در هر دو بخش امکان تغییر داشتند. شاید حذف کنترل پنل به این وضعیت خاتمه دهد و بخش یکپارچه ای برای تنظیمات ویندوز بوجود آورد. وجود این دو بخش در کنار هم یکی از بزرگترین ایرادات وارده به ویندوز از سوی کاربران در سال های اخیر بوده است.

 انتظار می رود این بروزرسانی در اواخر ماه آوریل سال جاری میلادی عرضه شود.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*