کال اف دیوتی موبایل یکی از نسخه های پرطرفدار این بازی برای علاقه مندان به بازی های موبایلی است. (Call of Duty) سری بازی محبوبی است که توسط شرکت آمریکایی Activision ساخته شده است و مخاطبان بسیار زیادی از تمامی رده های سنی! در سراسر جهان دارد. جالب است بدانید اولین بازی منتشر شده از بازی کال اف دیوتی (Call of Duty) تخت عنوان Call of Duty در اواخر سال 2003 میلادی برای پلتفرم های PC ، X-box 360 ، Playstation 3 ، Classic Mac OS ، Mobile Phone و N-Gage توسط شرکت Activision و با همکاری شرکت های Nokia و Aspyr وارد بازار شده است و تا امروز حدود 50 بازی از سری بازی های کال اف دیوتی (Call of Duty) برای پلتفرم های مختلف منتشر شده است.

مختصری راجب Activision شرکت سازنده این بازی

اکتیویژن ، شرکت بازی سازی آمریکایی است که در اکتبر سال 1979 میلادی در کالیفرنیا آمریکا تاسیس شده است. قالبا اکتیویژن را از روی سری بازی های کال اف دیوتی (Call of Duty) میشناسند اما Activision علاوه بر این سری محبوب ، بازی های دیگری نیز ساخته است. Sekiro: Shadows Die Twice 2019 ، Destiny 2014 ، Pitfall 1982 ، Crash Bandicoot N. Sane Trilogy 2017 از دیگر بازی های محبوبی است که توسط اکتیویژن ساخته شده است.

کال اف دیوتی موبایل (Call of Duty Mobile)

اکتیویژن با همکاری کمپانی Garena در تاریخ 1 اکتبر 2019 (9 مهر ماه 1398 ) بازی Call of Duty Mobile را برای پلتفرم های iOS و Android (تلفن همراه) منتشر کرد. جالب است بدانید این بازی پرطرفدار در کمتر از یکسال از تاریخ عرضه اش ، با پشت سر گذاشتن بازی های پرطرفداری همچون Garena Free Fire و Subway Surfers به رتبه ی اول بیشترین تعداد دانلود بازی در تاریخ دست یافته است. همچنین Call of Duty Mobile توانسته دو جایزه ی BAFTA Games Award for EE Mobile Game of the Year در سال 2020 و بهترین بازی موبایل (The Game Award for Best Mobile Game ) در سال 2019 را کسب کند.

بازی کال اف دیوتی موبایل دارای دو مود بازی مولتی پلیر (Multiplayer) و بتل رویال (Battle Royale) است.در مود مولتی پلیر Multiplayer بازیکنان در دو گروه (حداکثر 5 نفره) برای اهدافی همچون رسیدن به تعداد کشتن (Kill) معین (Team Deathmatch) ، بمبگذاری یا خنثی کردن بمب (Search & Destroy) ، حفظ منطقه ای معین شده (Hardpoint) و ... با یکدیگر رقابت میکنند. در مود بتل رویال Battle Royale ، 100 بازیکن به تنهایی (Solo) ، تیم دونفره (Dou) و یا تیم چهارنفره (Squad) وارد نقشه ای بزرگ میشوند و با جمع کردن مهمات در سطح نقشه و جنگیدن با سایر بازیکنان برای بقا میجنگند .

در نهایت تیمی که در آخر زنده بماند ، برنده می شود. از ویژگی هایی که این بازی را جذاب تر کرده است ، علاوه بر گیمپلی (GamePlay) بسیار خوب و روان ، میتوان به وجود و امکان استفاده از وسایل نقلیه مختلف همچون هلیکوپتر ، موتورسیکلت ، ماشین ، قایق و ... ، وجود اسلحه و مهمات زیاد با امکان شخصی سازی هر کدام به سلیقه ی شخص و همچنین وجود قابلیت VoiceChat که با استفاده از آن در طول بازی میتوانید با دوستان و هم تیمی هایتان صحبت کنید و ... اشاره کرد.

call of duty mobile

کال اف دیوتی موبایل زامبی Call of Duty Mobile Zombie 

لازم به ذکر است که در نسخه های قبلی کال اف دیوتی موبایل ، مود زامبی (Zombie) نیز وجود داشته است اما در حال حاضر ، این مود در بازی وجود ندارد. هرچند شایعاتی مبنی بر بازگشت مود زامبی به این بازی در فصل های آینده به گوش می رسد.

در ادامه با چندین نکته و طرفند مهم از این بازی پرطرفدار همراه باشید:

بازی کالاف دیوتی موبایل (Call of Duty Mobile) روی چه گوشی هایی اجرا می شود؟

برای اجرای بازی کال اف دیوتی موبایل Call of Duty Mobile به سیستم آنچنان بالایی نیاز نخواهید داشت . سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی کالاف دیوتی موبایل در اندروید حداقل 2 گیگابایت RAM و اندروید 5.1 به بالا و برای گوشی‌های آیفون نیز سیستم عامل iOS 9 و بالاتر لازم است.

کال اف دیوتی موبایل برای کامپیوتر

بازیکنان زیادی وجود دارند که به دلیل عدم کشش سیستم تلفن همراهشان یا دلایل دیگر ، خواستار اجرای این بازی بر روی سیستم کامپیوتر خود هستند. خوشبختانه امکان اجرای بازی کال اف دیوتی موبایل روی کامپیوتر وجود دارد. اما نکته قابل توجه این است که در صورتی که از روش کامپیوتر وارد بازی شوید ، در انجام بازی ها ، با پلیر هایی که با موبایل وارد میشوند همبازی نخواهید شد. یعنی کال اف دیوتی موبایل پلیر های با گوشی و بدون گوشی را از هم جدا میکند.

برای اجرای بازی کال اف دیوتی روی کامپیوتر ( ویندوز) نیاز به برنامه ی شبیه ساز اندروید روی ویندوز (کامپیوترتان) دارید. برنامه های شبیه ساز مختلفی وجود دارند که میتوان از آنها استفاده کرد اما در حال حاضر شبیه ساز GameLoop مناسبترین راه برای اجرای بازی کال اف دیوتی روی کامپیوتر است. از دیگر شبیه ساز های اندروید میتوان به شبیه ساز Nox App Player و شبیه ساز بلواستکس (BlueStacks) اشاره کرد.

اجرای بازی کال اف موبایل روی کامپیوتر با استفاده از گیم لوپ (Game Loop):

در ابتدا نیاز است تا شبیه ساز گیم لوپ (GameLoop) را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. عبارت "game loop download " را در گوگل جست و جو کنید و اولین سایت پیشنهادی که سایت اصلی خود گیم لوپ (gameloop) می باشد را باز کنید. با زدن دکمه ی سبز رنگ Free Download در میانه ی صفحه ، عملیات دانلود شبیه ساز شروع خواهد شد. همچنین در صورتی که در دانلود گیم لوپ از این سایت به مشکل خوردید میتوانید از سایت های ایرانی معتبر مانند soft98 استفاده کنید.

پس از دانلود و نصب شبیه ساز ، آنرا باز کنید. همانند تصویر ، بازی کال اف دیوتی در صفحه اصلی گیم لوپ وجود دارد اما اگر پیدا نکردید کافی است در قسمت Game Center ، Call of Duty Mobile را جست و جو کرده و آنرا دانلود و نصب کنید. توجه کنید که به علت حجم بالای این بازی ، دانلود آن طولانی خواهد بود. پس از دانلود و نصب (به صورت خودکار انجام میشود و نیازی نیست تا برای نصب کردن کاری انجام بدهید) میتوانید وارد بازی شده و لذت ببرید.کال اف دیوتی موبایل

حداقل سیستم مورد نیاز برای بازی کال اف دیوتی موبایل روی کامپیوتر :

سیستم عامل : ویندوز ایکس پی و یا بالاتر.

سی پی یو : intel/AMD دو هسته ای و یا بالاتر.
رم : ۲ گیگ و یا بالاتر.
گرافیک: intel/AMD /NVIDIA

سیستم پیشنهادی برای بازی کال اف دیوتی موبایل روی کامپیوتر :

سیستم عامل: ویندوز ۷ و یا بالاتر
سی پی یو : intel/AMD cori5 و یا بالاتر
رم : ۸ گیگ و یا بالاتر
گرافیک : AMD /NVIDIA ، GTX 6600 و یا بالاتر

اجرای کال اف دیوتی موبایل با دسته

خوشبختانه کال اف دیوتی موبایل دست همه بازیکنان را باز گذاشته به طوری که شما میتوانید با دسته (کنترلر) هم بازی کنید! حال چگونه در بازی کال اف دیوتی موبایل (Call of Duty Mobile) با دسته کنترلر بازی کنیم؟

اتصال دسته کنترلر پلی استیشین 4 (PS4) و ایکس باکس وان (Xbox One) به ایفون (iOS)

برای اتصال دسته PS4 به گوشی ایفون خود کافی است با نگه داشتن همزمان دکمه های PS و Share از روی دسته چراغ جلوی کنترلر را به حالت چشمک زن در آورید. سپس با روشن کردن بلوتوث (Bluetooth) خود در گوشی ، در بخش دستگاه های اطراف ، دسته کنترلر را پیدا کرده و وصل شوید. برای دسته های ایکس باکس (Xbox) نیز کافی است دکمه های Xbox و Sync را همزمان نگه دارید و سپس با بلوتوث گوشی به کنترلر متصل شوید.

اتصال دسته کنترلر پلی استیشین 4 (PS4) و ایکس باکس وان (Xbox One) به اندروید (Android)

برای اتصال به گوشی های اندرویدی مانند سامسونگ ، سونی ، هواوی ، شیائومی ، الجی و ...  در بخش تنظیمات بلوتوث گزینه ی Pair New Device را انتخاب کنید.قبل از آن از روشن بودن قابلیت اتصال دسته ی خود (بالاتر آموزش دادیم) مطمئن شوید.

در انتها برای انجام بازی کال اف دیوتی موبایل با دسته ، پس از اتصال دسته به گوشی ، وارد بازی شوید و در بخش Setting بازی ، گزینه Controller Support را فعال کنید.

بررسی پارامتر های اسلحه ها در کال اف دیوتی موبایل

کال اف دیوتی موبایل کامپیوتر

در بازی کال اف دیوتی موبایل (COD Mobile) هر اسلحه 6 پارامتر دارد که در ادامه به بررسی تک تک آنها میپردازیم تا بتوانید مناسبترین اسلحه را برای خودتان انتخاب کنید.

Damage : خسارت اسلحه را نشان میدهد. هرچه میزان آن بالاتر باشد خسارت وارد شده نیز بیشتر است و در نهایت هدف زودتر از پا در می آید. معمولا اسنایپ ها و شاتگان ها دارای بیشترین Damage هستند.

Accuracy : دقت اسلحه اسلحه را نشان میدهد. هر چه میزان آن بالاتر باشد، دقت اسلحه بیشتر و لرزش و تیر های خطا رفته کمتر خواهد بود.

Range : بُرد اسلحه را نشان میدهد. هر چه میزان رنج اسلحه بالاتر باشد ، میتواند فاصله های دورتری را مورد شلیک قرار دهد.معمولا اسنایپ ها دارای بیشترین بُرد هستند.

Fire Rate : سرعت شلیک اسلحه را نشان میدهد. هر چه میزان آن بالاتر باشد ، بدین معنا است که تعداد فشنگ های بیشتری را در واحد ثابت زمانی شلیک میکند و هدف زودتر از بین میرود.

Mobility : تحرک اسلحه را نشان میدهد. هر چه این میزان بالاتر باشد ، وزن اسلحه کمتر و برای حمل آسانتر است. همچنین در هنگام هدفگیری ، حرکت سریعتر انجام میشود.

Controls : کنترل اسلحه را نشان میدهد. هرچه این عدد بالاتر باشد ، کنترل اسلحه راحت تر است. 

با توجه به پارامتر های یاد شده ، هر اسلحه مناسب یک نوع درگیری خاص میباشد. بطور مثال برای درگیری های نزدیک ، پارامتر های Damage و Fire rate مهمتر از Accuracy و Control هستند و برای درگیری های با فاصله زیاد ، چون هدف دورتر و هدفگیری سختتر است ، اسلحه هایی که لرزش کمتر دارند (Accuracy بالاتر ) مناسبتر هستند. هرچند تمام این موارد بستگی به مهارت بازیکن نیز دارد. کال اف دیوتی موبایل ، با تنوع زیادی که در اسلحه ها و آیتم هایی که روی اسلحه میتوان سوار کرد در اختیار بازیکنان گذاشته ، جای هیچ گونه بحثی در قسمت بخشی سازی تفنگ ها باقی نگذاشته است.

بررسی کلاس های بتل رویال کال اف دیوتی موبایل

اجرا کال اف دیوتی موبایل

Ninja : کلاس نینجا از پرطرفدارترین کلاس های بتل رویال کال اف دیوتی موبایل (Call of Duty Mobile) میباشد. شما با استفاده از آن میتوانید بالای خانه ها و ساختمان ها بروید. علاوه بر آن صدای پای شما در زمان حرکت کردن برای دشمنان کمتر میشود.

Scout: کلاسی است که با استفاده از آن میتوان موقعیت دشمنان را در محدوده ی مشخص ، در Mini Map (نقشه کوچک) دید. از مزیت های آن میتوان به مشخص بودن ردپای دشمنان برای لحظاتی اشاره کرد.

Clown: با استفاده از این کلاس میتوانید برای دشمنان محدوده ی خود از طریق زامبی ها مزاحمت ایجاد کنید. توجه داشته باشید که Nova Gas به راحتی میتواند زامبی هارا از پا در آورد.

Medic: با درست کردن محدوده ای کوچک دور خود و قرار گرفتن خود و دوستانتان میتوانید Health (جون) از دست رفته ی خود را افزایش دهید.

Defender: کلاس دیفندر (Defender) نیز از کلاس های محبوب بتل رویال در کال اف دیوتی موبایل است. با استفاده از این کلاس میتوانید سپری محافظ جلوی خود قرار دهید و مهم تر از آن ، با باز شدن سپر ، برای چند ثانیه دشمن نزدیک شما کور خواهد شد و چه چیزی از این بهتر؟

Mechanic: با فعال کردن این کلاس پهپادی کوچک در بالای سر شما قرار میگیرد و سریعتر از شما دشمن نزدیک شمارا پیدا میکند. مزیت این کلاس ، ایجاد مزاحمت برای شخص پیدا شده است. به گونه ای که تا چند ثانیه قادر به هدفگیری نخواهد بود مگر اینکه فرار کند.

Trickster: کلاسی به درد بخور هم در حمله هم در دفاع! با استفاده ی این کلاس ، 2 نسخه از شما تولید میشود و شروع به دویدن میکند. با این روش میتوانید دشمن را به راحتی گیج کنید.

Airborn: با استفاده از این کلاس در بتل رویال میتوانید به آسمان شلیک شوید و سپس به صورت خفاشی مسافت نسبتا زیادی را طی کنید. 

Trap Master: از کلاس های با کارایی بالا در کال اف دیوتی موبایل می باشد. با استفاده از این کلاس میتوانید تله هایی را بکارید و دشمن با وارد شدن به این تله ها از خونش کاسته میشود. شما نیز به راحتی متوجه این امر می شوید و تمام!

Poltergeist: از کلاس های جدید کال اف دیوتی موبایل که در فصل ششم به بازی اضافه شد. با استفاده از این کلاس میتوانید برای چند ثانیه حالت نیمه نامرئی بگیرید که تشخیص را برای دشمن سخت تر میکند. اما توجه داشته باشید که با فعال کردن این کلاس ، برای دشمن پیامی حاوی اینکه شخصی نامرئی نزدیک شما است، خواهد آمد.

Smoke Bomber: کلاس اسموک بمبر نیز از کلاس های جدید بتل رویال میباشد. با استفاده از این کلاس میتوانید هاله ی نسبتا بزرگی از دود را ایجاد کنید . به طوری که فقط خودتان قادر به دیدن اشخاص داخل دود باشید. اما توجه کنید اگر دشمن نیز دارای کلاس smoke bomber باشد، میتواند داخل دود شما هم ببیند.

Hacker: جدیدترین کلاس بتل رویال که با استفاده از آن میتوانید دشمنان اطراف خود را هک کنید! به گونه ای که نقشه کوچکشان حذف شده و همچنین نمیتوانند از کلاس خود استفاده کنند!

نکته قابل توجه در کلاس ها این است که کال اف دیوتی موبایل (COD Mobile) تمامی کلاس هارا در یک سطح طراحی کرده به گونه ای که نمیتوان گفت کدام کلاس بهترین یا بدترین است. فقط سبک بازی و سلیقه شما است که میتواند در انتخاب کلاس ها به شما کمک کند.

  • فرید
    (1399-08-07)

    بسیار عالی

    کِی لپ

    درود

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*