اپل واچ (Apple Watch) نام تجاری ساعت های هوشمند شرکت اپل می باشد . کمپانی اپل در رویداد سپتامبر (شهریور) ماه 2020 خود دو ساعت هوشمند جدید که با نام تجاری اپل واچ (Apple Watch) شناخته می شود را معرفی کرد! ساعت هوشمند یا اپل واچ اس ای و اپل واچ 6 (Apple Watch SE و Apple Watch Series 6) نام ساعت های هوشمند جدید این ابر کمپانی هستند. در ادامه با کی لپ همراه باشید تا با این ساعت های هوشمند و قابلیت های جذاب آنها آشنا شویم:

مدل های اپل واچ

اپل واچ ( ساعت هوشمند اپل ) چیست ؟

در سال 2015 شرکت اپل اولین نسل از ساعت های هوشمند خود که با نام تجاری اپل واچ سری 1 (Apple Watch Series 1) شناخته می شود را روانه ی بازار کرد.سیستم عامل این ساعت هوشمند WatchOS 1 می باشد که البته تا WatchOS 4 هم قابل ارتقا می باشد . این ساعت هوشمند با ظرفیت داخلی 8 گیگابایتی و صفحه نمایش 1.65 اینچی خود توانست فروش خوبی برای Apple حاصل کند و به خوبی جایگاه اپل را برای ادامه ساخت ساعت هوشمند تثبیت کرد .

ساعت های هوشمند اپل نسل به نسل دارای قابلیت های بیشتری شده اند. شما علاوه بر اینکه میتوانید از اپل واچ ها به عنوان یک ساعت شیک استفاده روزمره خود را بکنید ، از قابلیت های بی نظیر آنها هم استفاده کنید.

ساعت های هوشمند اپل چه کارایی های دارند؟

در نگاه اول به نظر می رسد این ساعت ها ، جز چند قابلیت ساده که همه ی ساعت های هوشمند دارند ، کارایی دیگری ندارند . اما در لیست پایین متوجه میشوید که اینطور نخواهد بود!

برخی از قابلیت های اپل واچ ها :

ساعت هوشمند اپل

1. ارسال ایمیل و پیام :

شما به دو طریق میتوانید پیام و ایمیل از طریق ساعت هوشمند خود ارسال کنید! روش اول به صورت دیکته کردن متن می باشد. یعنی شما صحبت میکنید و این ساعت هوشمند ، گفتار شما را به نوشتار تبدیل میکند! اما اگر نخواهید با ساعت هوشمند خود صحبت کنید! با استفاده از قابلیت Scribble اپل واچ میتوانید با کشیدن حروف و نماد ها روی صفحه نمایش ساعت ، آنهارا با متن تبدیل کنید .

2. کنترل تلویزیون اپل (Apple TV) و سینمای خانگی:

اپلیکیشن هایی نظیر Remote و IFTTT در اپل واچ به شما این قابلیت را میدهند که ساعت هوشمند خود را تبدیل به ریموت کنترل تلویزیون (AppleTV) یا سینمای خانگی کنید و بتوانید آنهارا کنترل کنید.

3. اپل واچ و ورزش!

از مهمترین و محبوبترین قابلیت های Apple Watch ها امکان ثبت فعالیت های ورزشی مثل مقدار سوخت کالری و مقدار تمرینات و حتی به اشتراک گذاری آنها با دوستانتان می باشد. شما از این طریق میتوانید فعالیت های خود را با دوستانتان به اشتراک گذاشته و تمرینات خود را با دوستانتان مقایسه کنید.

4. به موسیقی گوش بدهید!

حمل گوشی از مشکلاتی است که در گوش دادن به موسیقی (به خصوص هنگام دویدن) با آن مواجه هستیم. از قابلیت های مفید ساعت هوشمند اپل میتوان به گوش دادن به موسیقی بدون استفاده از تلفن همراه اشاره کرد.از اپل واچ سری 3 به بعد ، وجود GPS داخلی در درون ساعت باعث میشود که بتوانید با وصل شدن به شبکه های وایرلس ، بدون حضور گوشی ! به آهنگ های آیفون خود دسترسی پیدا کرده و در هنگام پیاده روی ، ورزش و دویدن به گوش دادن موسیقی بپردازید.

5. Apple Watch و خودرو های هوشمند!

شما از طریق ساعت هوشمند اپلی خود میتوانید کنترل کارهایی از جمله قفل و باز کردن درب ها ، کنترل کردن سطح باطری در خودرو های برقی ، بوق زدن و حتی یافتن محل پارک شده ی ماشین را بدست بگیرید. خودرو های مدرن همچون تسلا ، مرسدس بنز ، فولکس واگن ، BMW و... از این قابلیت ها پشتیبانی می کنند.

6. اپل واچ و خواب !

ساعت هوشمند اپل ،از طریق قابلیت Sleep Tracking با بررسی و کنترل چرخه ی خواب شما ، الگوی خواب و حتی میزان سنگین بودن خواب شما را ثبت میکند.

7. Apple Watch ضد آب!

تمامی مدل های های ساعت هوشمند اپل ضد آب طراحی شده اند اما از سال 2016 و در سری سوم ، قابلیت ضد آب بودن اپل واچ ارتقا یافته است . به گونه ای که میتوانید با در دست داشتن خود تا عمق 50 متری شنا کنید!با فعال شدن این قابلیت ، دکمه های فیزیکی و لمس های ناخواسته ی ساعت غیر فعال میشوند تا دچار مشکل نشوید! این قابلیت با ورود شما به آب فعال میشود اما با خروج شما از آب لازم است آنرا غیر فعال کنید! برای این کار کافی است دکمه ی چرخشی ساعت را بر خلاف عقربه های ساعت بچرخانید.

8. Smart Home

ساعت های هوشمند اپل این امکان را به شما میدهند که بتوانید با استفاده از آنها بخش هایی از خانه ی هوشمند خود را کنترل کنید. برنامه ی Home در اپل واچ مخصوص این کار است! شما با استفاده از این کار میتوانید به خاموش و روشن کردن چراغ ها ، کنترل سیستم های تهویه و سرمایش و گرمایش و ... دسترسی داشته باشید.

9. دریافت پیام ها

تمامی پیام های ورودی شما از جمله SMS ، ایمیل ها ، پیام های اینستاگرام ، تلگرام ، واتس اپ ، هشدار ها و تماس ها و ... را میتوانید روی ساعت هوشمند خود مشاهده و چک کنید. همچنین میتوانید با اپل واچ خود به تماس های ورودی نیز پاسخ دهید.

10. ریموت درب

شما با استفاده از ساعت اپلی خود می توانید درب پارکینگ ، گاراژ یا ... را باز کنید. در واقع Smart Watch شما کار ریموت کنترلر را انجام میدهد.

همچنین به غیر از قابلیت های بالا ، اپل واچ دارای ماشین حساب ، کرنومتر ، چراغ قوه ، قطب نما ، مترجم ، کنترل کننده ضربان قلب و .... نیز می باشد.

اپل واچ سری 6


اپل واچ سری 6 (Apple Watch Series 6)

ساعت هوشمند نسل ششم (Apple Watch Series 6) جدید ترین ساعت هوشمند شرکت اپل می باشد که پیش فروش آن از اول مهر ماه 99 آغاز شده است. این اپل واچ علاوه بر قابلیت هایی که در بالا به آنها اشاره شد، دارای قابلیت های جدید دیگری می باشد:

سنسور آنالیز سطح اکسیژن خون اپل واچ سري ٦

اضافه شدن قابلیت آنالیز سطح اکسیژن خون SPO2 از مهم ترین قابلیت های اضافه شده به نسل ششم ساعت های هوشمند اپل می باشد. این سنسور میتواند در تنها 15 ثانیه سطح اکسیژن شما را اندازه گیری و برآورد کند. اپل واچ با اندازه گیری مداوم سطح اکسیژن خون شما ، با افت یا تغییر آن ، به شما هشدار می دهد. معمولا با انجام ورزش های سنگین و افت فشار این اتفاق می افتد. متاسفانه این قابلیت در کشور ایران پشتیبانی نمیشود و دوستداران ساکن ایران اپل ، نمیتوانند از این قابلیت مفید استفاده کنند.

تنظیمات خانواده Family Setup در Apple Watch 6

وجود قابلیت Family Setup به والدین این امکان را می‌دهد تا بتوانند روی فرزندان خود کنترل داشته باشند. به طور مثال میتوانند موقعیت آنهارا پیدا کنند و حتی از طریق برنامه ی iMessage متوجه بشوند که فرزندانشان با چه کسانی در ارتباط هستند. لازم به ذکر است داشتن گوشی آیفون برای فرزند ، لازم نیست و برای استفاده از قابلیت فوق فقط اپل واچ 6 برای فرزندتان کفایت میکند.

نمایشگر همیشه روشن Retina اپل واچ سری 6

از قابلیت های مهمی که به نسل ششم ساعت های هوشمند اپل اضافه شده است ، صفحه نمایش همیشه روشن آن است. شما قادر خواهید بود با این ویژگی ، همیشه به اطلاعاتی همچون ساعت ، تاریخ و ... دسترسی داشته باشید. نکته مهمی که وجود دارد این است که باتری اپل واچ 6 نیز ارتقا یافته و سازگاری کامل با این قابلیت را دارا است.

Apple Watch Series 6

قیمت اپل واچ سری 6

با توجه به قابلیت ها و سنسور های جدید که به نسل جدید ساعت های هوشمند اپل اضافه شده ، انتظار افزایش قیمت هم می رود. قیمت اپل واچ سری 6 (فقط GPS) از 399 دلار آمریکا شروع می شود و مدل دارای داده ترافیک آن (Cellular + GPS) دارای قیمت پایه ی 499 دلار آمریکا می باشد. این افزایش قیمت بسیار بالایی نسبت به نسل های قبلی می باشد. به طور مثال قیمت پایه ی سری سوم اپل واچ 199 دلار می باشد.

اپل واچ اس ای


اپل واچ اس ای (Apple Watch SE)

همانطور که می دانید ، اپل امسال علاوه بر ساعت هوشمند نسل ششم خود ، یک ساعت هوشمند دیگر نیز معرفی کرده است . این ساعت که با نام تجاری Apple Watch SE شناخته می شود ، همچون iPhone SE 2020 از محصولات میان رده و اصطلاحا اقتصادی شرکت اپل می باشد که نسبت به اپل واچ نسل ششم دارای قابلیت ها و قیمیت کمتری می باشد. اما چه چیزی خرید این ساعت هوشمند را مقرون به صرفه میکند؟

قیمیت اپل واچ اس ای

قیمیت پایه ی مدل معمولی (فقط GPS) آن 279 دلار و مدل LTE آن (GPS + Cellular) 329 دلار می باشد که 120 و 170 دلار نسبت به نسل ششم ، ارزان تر می باشد.

Apple Watch SE


باتری اپل واچ اس ای

از موارد مهمی که باعث می شود اپل واچ SE را انتخاب کنیم ، باتری قدرتمند آن است. لازم به ذکر است که طول عمر باتری Apple Watch SE از تمامی سری های اپل واچ جز نسل ششم (که آن هم مقدار بسیار کمی ، کمتر است ) بیشتر می باشد.
همچنین پشتیبانی Apple Watch SE از آخرین ورژن WatchOS نیز از مزیت های مهم آن می باشد.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*