اندروید باکس (Android Box) چیست ؟ اندروید باکس ، (به طور کامل اندروید تلویزیون باکس Android TV Box) وسیله ای هوشمند است که با اتصال آن به تلویزیون خود ، می توانید TV خود را به دستگاهی اندرویدی (مانند تلفن های همراه هوشمند اندرویدی ) تبدیل کرده و از قابلیت ها و برنامه های آن استفاده کنید.

اندروید باکس

اندروید چیست ؟

سیستم عامل اندروید در عصر کنونی ، دستگاه های هوشمند ، نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره مردم ایفا می کنند. برای تعامل این دستگاه های هوشمند با انسان ، نیاز به یک رابط است. سیستم عامل ، همان رابط میان دستگاه هوشمند و انسان می باشد. سیستم عامل اندروید ، پرطرفدار ترین سیستم عامل حال حاضر دنیا می باشد. این سیستم عامل در سال 2008 میلادی ساخته شده است و در حال حاضر بیش از دو و نیم میلیارد دستگاه هوشمند اندرویدی فعال در سراسر جهان وجود دارد .

اولین اندروید باکس

برای اولین بار ، اندروید تی وی باکس ، در کنفرانس I/O گوگل (Google I/O) در جوئن سال 2014 میلادی تحت عنوان تلویزیون گوگل (Google TV) به بازار جهانی معرفی شد. بعد از آن کمپانی های زیادی شروع به ساخت این گجت هوشمند کرده اند و روز به روز به قابلیت های آن اضافه می شود.

با اندروید باکس چه کار هایی میتوان انجام داد؟

همانطور که در ابتدا گفته شد ، با اتصال اندروید،باکس به تلویزیون خود ، میتوانید تمامی کارهایی که با تلفن هوشمند اندرویدی خود انجام می دهید، با تلویزیون خود نیز انجام دهید. از جمله ی این کار ها میتوان به دیدن فیلم و عکس ، وبگردی و اینترنت ، گوش دادن به موسیقی ، انجام بازی ، استفاده از تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و ... اشاره کرد. تلویزیون اندروید باکس

طراحی اندروید باکس ها

کوچک بودن این جعبه های هوشمند ، از مهم ترین خصوصیت های طراحی آنها می باشد. اندروید،باکس ها به گونه ای سبک و ظریف و کوچک طراحی شده اند که میتوانید به راحتی آنهارا حمل کنید.

درون اندروید باکس چیست؟

درون این گجت های کوچک هوشمند ، یک سی پی یو (CPU) برای پردازش، جی پی یو (GPU) برای پردازش های گرافیکی رم و چندین ورودی و خروجی و سیستم عامل اندروید نصب شده وجود دارند.

اتصالات اندروید باکس ها

اتصالات اندروید باکس از مهمترین ویژگی هایی که اندروید،باکس ها دارند ، تعداد متعدد خروجی ها و درگاه ها است که در آنها وجود دارند و میتوانند کارهایی زیادی انجام دهند. اندروید،باکس ها دارای درگاه های یو اس بی 2 (USB 2.0) و یو اس بی 3 (USB 3.0) و همچنین تایپ سی (Type C) می باشند که با استفاده از آنها میتوانید دسته بازی (Controller) ، موس (Mouse) ، کیبورد (Keyboard) ، وب کم (WebCam) ، فلش مموری (Flash Memory) ، گیم پد (Game Pad) ها ، هارد اکسترنال (Hard External) و... را به آنها متصل کنید. اتصال دسته به اندروید باکس علاوه بر این ها ، اندروید باکس ها دارای خروجی های HDMI ، درگاه های حافظه ، بلوتوث ، شبکه های وای فای ، خروجی صدای اپتیکال نیز می باشند. به طور خلاصه یک اندروید،باکس میتواند تمامی نیاز های شما را در راستای یک تلویزیون هوشمند برطرف کند!

آیا اندروید باکس روی تلویزیون های قدیمی هم کار میکند؟

یکی از مسائل مهمی که در اندروید،باکس ها وجود دارد، پشتیبانی آنها از تمامی مدل های تلویزیون می باشد. پس اگر تلویزیون شما قدیمی است و پورت HDMI را پشتیبانی نمی کند ، نگران نباشید. اغلب اندروید،باکس ها دارای پورت AV (سه شاخه قرمز ، سفید ، زرد ) نیز می باشند که مناسب تلویزیون های قدیمی است. کابل اندروید باکس AV

چگونه اندروید باکس را به تلویزیون وصل کنیم؟

برای اتصال اندروید،باکس ها به تلویزیون ، کافی است از طریق پورت HDMI و یا پورت AV (برای تلویزیون های قدیمی) آنهارا به هم متصل کنید. همچنین برای استفاده از این گجت هوشمند ، پس از اتصال ، کافی است از طریق وای فای (WiFi) یا کابل شبکه به آن اینترنت بدهیم و شروع به دانلود و نصب برنامه هایی که به آن ها نیاز داریم بکنیم.

مدل های اندروید باکس

تسکو

اندروید باکس تسکو تسکو دارای دو اندروید،باکس با نام های Tab 100 و Tab 100+ می باشد که هر دوی آنها از اندروید 9.0 ، وای فای ، بلوتوث ، کابل Lan و ...پشتیبانی می کنند. جنس بدنه ی آنها از پلاستیک است. تفاوت مدل اندروید،باکس تسکو تب 100(TSCO Box Tab 100) و اندروید،باکس تسکو تب 100 پلاس (TSCO Box Tab 100+) در وجود امکان Simplink ، امکان اتصال میکروفون و ... در مدل پلاس آن می باشد که نسخه معمولی آن این قابلیت را ندارد.

شیائومی

اندروید باکس شیائومی می باکس Mi Box S جدیدترین اندروید باکس کمپانی چینی شیائومی است که توانسته فروش زیادی در بازار جهانی کسب کند. کیفیت ساخت خوب و کارایی بالا با قیمت مناسب ,خرید این اندروید باکس را بسیار توجیه میکند. هرچند این اندروید باکس سخت افزار آنچنان قدرتمندی ندارد اما به راحتی میتواند نیاز های افراد به اندروید باکس را رفع کند.

جی پلاس

اندروید باکس جی پلاس T95 S1 نام مدل اندروید باکس شرکت جی پلاس می باشد. این اندروید باکس با پردازنده چهار هسته ای و رم 2 گیگابایتی ريال قابلیت پشتیبانی از فرمت رسانه ای 4K را دارا می باشد. از اتصالات این دستگاه میتوان به پورت hdmi ، lan ، av و ... اشاره کرد. همچنین این اندروید باکس بلوتوث ندارد و برای استفاده از بلوتوث باید دانگل بلوتوث به آن متصل کنید.

ایکس ویژن

اندروید باکس ایکس ویژن اندروید باکس XSMT-110 از شرکت ایکس ویژن می باشد که در بازار ایران بسیار شناخته شده می باشد. این گجت هوشمند دارای اتصالاتی همچون hdmi ، و WiFi و Lan می باشد. همچنین پردازنده ی 4 هسته ای و رم 1 گیگابایتی این Android Box آنرا قدرتمند کرده است. لازم به ذکر است که این دستگاه از بلوتوث (Bluetooth) و کیفیت تصاویر 4K پشتیبانی نمیکند.

قیمت اندروید باکس

Android Box های متعددی در بازار وجود دارند که بسته به قابلیت های آنها قیمت های متفاوتی دارند. به طور مثال اندروید،باکس هایی که دارای ورژن بالاتری از اندروید هستند ، معمولا گرانقیمت تر هستند. همچنین رم ، سی پی یو و پشتیبانی از فرمت 4K و... از معیار های بسیار مهم در قیمت اندروید،باکس ها هستند. واضح است هرچه رم و قدرت پردازش یک اندروید،باکس بیشتر باشد ، دارای قیمت بالاتری نیز خواهد بود.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*