Dell Latitude E6540 یک نمونه ی موفق و پرطرفدار از لپ تاپ های تجاری است. این مدل به دلیل طراحی محکم در کنار سیستم قوی خود ، طرافداران زیادی دارد و مناسب شرکت هایی است که به لپ تاپی پرقدرت و بادوام نیاز دارند.

طراحی

Latitude E6540 از طراحی سخت و تجاری برخوردار است و با دقت به شاسی Tri-Metal به راحتی متوجه محکم بودن این لپ تاپ می شویم. شرکت Dell مخصوصاً ساخت جامد جدید Latitude را با اصطلاح شاسی Tri-metal تبلیغ می کند و در واقع مقاومت لپ تاپ بسیار خوب است. منطقه حساس بالای درایو نوری بسیار محکم است. منیزیم کار شده در داخل بدنه لپ تاپ برای بهبود امر مقاوم بودن لپ تاپ استفاده می شود اما تأثیر منفی بر وزن دارد. ابعادLatitude E6540 1.4x15x10.7 اینچ می باشد.با وجود ساخت سنگین وزن و محکم ، وزن این لپ تاپ تنها 6.5 پوند (2.9 کیلوگرم) است. هرچند باز هم 2.9 کیلوگرم وزن بالایی است اما نسبت به مدل هایی که از نظر اندازه همسان هستند ، همچون HP EliteBook 8560w با وزن 7.1 پوند (3.2 کیلوگرم) سبک تر است .

طراحی dell latitude e6540

صفحه نمایش

صفحه نمایش 15.6 اینچی Dell Latitude E6540 ، ضد تابش (مات) خیره کننده بوده و وضوحی برابر با 1920x1080 پیکسل را به کاربر ارائه می دهد . رنگ ها در صفحه نمایش Dell Latitude E6540 خیره کننده بوده و جزئیات کاملا واضح هستند. در 271 لوکس ، صفحه نمایش E6540 بسیار روشن است . این عدد از میانگین لوکس در لپ تاپ های معمولی ، که 212 است بیشتر است و همین نشاندهنده ی کیفیت بالای صفحه نمایش این لپ تاپ است. این صفحه نمایش توسط AU Optronics تهیه شده و دارای مشخصات B156HW02 است. به دلیل روشنایی زیاد و سطح ضد انعکاس موجود در این صفحه نمایش میتوان از این لپ تاپ در محیط های روشن و فضای باز به راحتی استفاده کرد . حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز مشکلی به مشکل نخواهید خورد و محتوای صفحه نمایش قابل مشاهده هستند. فقط ممکن است مجبور شوید زاویه دید خود را تنظیم کنید.

صفحه نمایش dell latitude e6540

باتری

باتری 9 سلولی Dell Latitude E6540 دارای ظرفیت بسیار بالای 90 وات است که با طراحی برآمده فعال می شود. تست های انجام شده روی قدرت باتری این لپ تاپ که حداکثر زمان مصرف باتری را با استفاده از Test Battery Eater Reader’s Test که خواندن یک سند را شبیه سازی می کند ، تعیین کرده است که Latitude E6540 میتواند با روشنایی صفحه نمایش پایین و غیر فعال بودن تمام اتصالات بی سیم بیش از 8 ساعت دوام بیاورد.

باتری dell latitude e6540

پردازنده

پردازنده Dell Latitude E6540 که Intel Core i5 مدل 4310M می باشد ، فرکانسی برابر با 2.7GHz را دارا است . این پردازنده در تست های پردازنده و سرعت ، تقریبا خوب عمل کرده است .هم چنین حافظه ی Cache این پردازنده ی نسل چهارمی ، 3 مگابایت می باشد. همچنین به دلیل قابل ارتقا بودن هارد لپ تاپ ، با تعویض هارد معمولی به SSD میتوانید سرعت لپ تاپ را به طور چشمگیری افزایش دهید.

پردازنده dell latitude e6540

صدا

بلند گو های Dell Latitude E6540 در قسمت جلو ی لپ تاپ قرار گرفته اند. در نگاه اول به نظر می رسد این بلندگو های کوچک حرفی برای گفتن ندارند اما هنگامی اولین موسیقی را با آن پخش میکنید متوجه اشتباه خود می شود! این اسپیکر ها به خوبی صدا را پخش میکنند و حس خوبی به شما منتقل میکنند. همچنین اسپیکر های این شرکت شامل نرم افزار Dell Audio است که سه تنظیمات (صوتی ، موسیقی و ویدئو) را ارائه می دهد. هرچند حالت موسیقی ، بهترین حالت برای استفاده ی روزمره است.

اسپیکر dell latitude e6540

کیبورد و تاچ پد

صفحه کلید Dell Latitude E6540 طول بدنه را پوشش می دهد و دارای نور پس زمینه به اندازه کافی روشن است تا بتوانید در یک اتاق کم نور به راحتی از آن استفاده کنید. کلیدهای مشکی با اندازه متوسط بازخورد لمسی خوبی را به کاربر ارائه می دهند و همراه با استراحت کف دست با لمس نرم ، تجربه تایپ بسیار راحتی را ایجاد می کنند. در آزمون تایپ ده انگشتی انجام شده با این لپ تاپ ، 63 کلمه در هر دقیقه ثبت شده که به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین 55 کلمه در دقیقه است و این نشاندهنده ی طراحی حرفه ای این صفحه کلید است. صفحه لمسی (تاچ پد) با ابعاد 3.5x1.75 اینچی به نظر کمی کوچک است. برای انجام حرکاتی مانند چرخش دو انگشت و بزرگنمایی ممکن است با مشکل روبرو شوید اما با این حال ، پیمایش دو انگشت ، فشار سه انگشت و حساسیت تاچ پد ، کاملا قابل قبول است .

کیبورد dell latitude e6540

اتصالات

Dell Latitude E6540 نیز مانند سایر لپ تاپ های تجاری ، دارای پورت های متعددی است. در سمت راست دستگاه ، دو عدد پورت USB 3.0 (یو اس بی نسل سوم)، جک هدفون / میکروفون ترکیبی ، درایو نوری DVD RW و سوئیچ Wi-Fi قرار گرفته است. یک کارت خوان SD را می توان در کنار لبه ی جلویی سمت راست لپ تاپ مشاهده کرد. در سمت چپ نیز یک پورت USB 3.0 دیگر به همراه پورت HDMI ، شیار کارت هوشمند و شیار قفل امنیتی قرار دارد. و اگر این کافی نیست ، یک درگاه USB 3.0 دیگر در پشت لپ تاپ به همراه VGA و اترنت وجود دارد.درگاهی در پایین نوت بوک به شما امکان می دهد تا E6540 را به یکی از دو ایستگاه E-Port Plus متصل کنید که شامل درگاه های اضافی مانند DVI دوگانه ، USB 3.0 و همچنین درگاه های قدیمی مانند سریال ، موازی و PS / 2 می شوند.

اتصالات dell latitude e6540

ویژگی های مثبت

  • بدنه محکم
  • کیبورد حرفه ای
  • اسپیکر با کیفیت
  • صفحه نمایش مطلوب

ویژگی های منفی

  • وزن بالا
  • باتری نه چندان قدرتمند
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*