lenovo thinkpad e450 از سری ThinkPad E لنوو از لپ تاپ هایی با بدنه ی پلاستیکی بدون زاویه ، همراه با اتصالات خوب و عملکرد عالی هستند که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. تغییر استفاده لنوو از کلمه "Edge" کمی گیج کننده است. چرا که طبق گفته ی کسانی که لپ تاپ هارا نقد و بررسی و با هم مقایسه می کنند ، ظاهر و عملکرد این دو مدل یعنی E و Edge یکسان است. پس میتوان سری E لنوو را همان سری Edge دانست.

طراحی

Lenovo ThinkPad E450 دارای طراحی زیبا و هیجان انگیزی است. پوشش مشکی مات روی سطح از جنس پلی کربنات آن ظاهری حرفه ای را ایجاد کرده که در برابر اثر انگشت نیز مقاوم است. دو لولای محکم نقره ای رنگ صفحه نمایش و صفحه کلید لپ تاپ را به هم متصل کرده اند. در هنگام جابجایی ناگهانی Lenovo ThinkPad E450 ،این لولاها محکم هستند و فقط درب لپ تاپ کمی باز می شود.در عین این که درب و لولا ها به خوبی محکم هستن میتوان درب لپ تاپ را با یک دست باز کرد. از دیگر مواردی که باعث زیبایی این لپ تاپ شده است میتوان به لامپ های LED قرمز رنگ روی حرف "i" در آرم ThinkPad روی درب و بدنه اشاره کرد که با روشن بودن دستگاه روشن می شوند. این لپ تاپ باریک 14 اینچی ظاهر و بودجه ای کاملاً شبیه مدل های سری 15 اینچی سری E لنوو دارد. مقاومت بدنه در برابر ضربه از رو به رو کم است. با این حال ، قسمت صفحه کلید کاملاً محکم است .

طراحی lenovo thinkpad e450

صفحه نمایش

Lenovo ThinkPad E450 همانند بدنه اش ، دارای صفحه نمایش فوق العاده ای نیست اما برای بسیاری از کارها به اندازه کافی مناسب است و کاربر را نا امید نمی کند. با تست هایی که روی صفحه نمایش این لپ تاپ انجام دادیم متوجه شدیم که جزییات تصاویر و فیلم ها به خوبی قابل مشاهده هستند اما با این وجود زاویه دید محدود است . به طوری که تا زاویه ی 45 درجه میتوان جزییات را به خوبی دید. دقت این صفحه نمایش 1366x768 پیکسل و از نوع مات بوده و نکته ی منفی درمورد آن کم بودن میزان روشنایی نسبت به میانگین این رده لپ تاپ است. با وجود سطح ضد بازتاب صفحه نمایش این لپ تاپ ، استفاده از E450 در نور روز به دلیل کم بودن روشنایی آن ، کار دشواری است. کاربران ناگزیر خواهند شد که به دنبال یک مکان سایه دار باشند ، زیرا در غیر اینصورت نمایشگر بسیار تاریک است. همچنین E450 سنسور نور محیط برای تنظیم خودکار روشنایی ندارد. در بررسی صفحه نمایش یک لپ تاپ ، توزیع یکنواخت روشنایی بدون کدر شدن نیز مهم است . Lenovo ThinkPad E450 در این پارامتر نیز خوب عمل نکرده است و حدود 76% را ثبت کرده است . این در حالی است که متوسط این عدد 80% به بالا است . با این حال ، این مورد به سختی قابل مشاهده است.

صفحه نمایش lenovo thinkpad e450

باتری

Lenovo ThinkPad E450 در حالت بیکار ، 16 ساعت و 40 دقیقه طول میکشد تا خاموش شود ! این در حالی است که لپ تاپ رقیب یعنی Acer TravelMate P645 بیش از 19 ساعت دوام آورده است. حالت بیکار به صورتی است که روشنایی صفحه نمایش در کمترین مقدار است و تمامی ارتباطات غیر فعال هستند. در حالت کار ، E450 بهتر عمل کرده است و توانسته عدد 1 ساعت و 55 دقیقه را ثبت کند . این در حالی است که TravelMate P645 عدد 1 ساعت و 53 دقیقه را ثبت کرده است. این حالت شامل شرایطی همچون حداکثر روشنایی صفحه و روشن بودن تمامی ارتباطات است. همچنین E450 درتست وبگردی نیز تا حدودی خوب عمل کرده است و توانسته حدود 7 ساعت دوام بیاورد. این تست شامل شرایطی همچون اتصال به WiFi و میزان روشنایی صفحه متوسط است.

باتری lenovo thinkpad e450

کیبورد و تاچ پد

Lenovo ThinkPad E450 مانند سایر ThinkPad ها دارای یک صفحه کلید عالی و راحت و جادار است. این لپ تاپ در تست تایپ Key Hero سرعت 106 کلمه در دقیقه و 99.3 درصد دقت را ثبت کرده است . متوسط این تست 107 کلمه در دقیقه با دقت 98.6 درصد است. ردیف بالای کلیدهای عملکرد امکان دسترسی آسان به تنظیماتی مانند میزان صدا ، روشنایی و اتصال Wi-Fi را فراهم می کند. متأسفانه ، صفحه کلید E450 برخلاف صفحه های XPS 13 و ThinkPad T450s دارای نور پس زمینه نیست. اما مانند T450s ، صفحه کلید E450 نیز در برابر نشت مقاوم است.

صفحه لمسی (تاچ پد) 4x2.25 اینچی در E450 کاملا بزرگ و مناسب است و اجرای حرکاتی مانند پیمایش دو انگشت و بزرگنمایی را به راحتی میتوانید انجام دهید . می توانید گوشه های پایین صفحه لمسی را برای ایجاد کلیک فشار دهید و یا از دکمه های زیر نوار فاصله استفاده کنید .لازم به ذکر است که تنظیمات پیکربندی این دکمه ها از طریق تنظیمات انجام می شود. در بین کلیدهای G ، H و B میله قرمز رنگ TrackPoint E450 قرار دارد که به شما امکان می دهد نشانگر موس را بدون اینکه دستان خود را از ردیف اصلی صفحه کلید بردارید ، به اطراف حرکت دهید. البته خیلی از کاربران این ویژگی را دوست ندارند که به راحتی میتوان آنرا غیر فعال نمود.

کیبورد lenovo thinkpad e450


صدا

بلندگوهای Lenovo ThinkPad E450 در دستگاه قرار گرفته اند و صدای خود را به سمت سطح میز پخش می کنند. این امر باعث انعکاس صدا و در نتیجه بلندتر و واضح تر شدن صدا می شود . با این حال ، صدا در Lenovo ThinkPad E450 کیفیت مطلوبی ندارد . به خصوص وقتی صدا را تا آخرین حد زیاد میکنیم ، بلندگوها شروع به خش خش کردن می کنند. همچنین این اسپیکر ها باس متوسطی دارند. اسپیکر ها این لپ تاپ برای مناسب چت تصویری مناسب هستند اما برای گوش دادن به موسیقی ، بهتر است از هدفون استفاده کرد. نکته ی مثبت در بخش صدای E450 میکروفون آن است. اگرچه صدای پس زمینه گسسته ای وجود دارد ، اما ضبط صدا کاملا واضح است.

اسپیکر lenovo thinkpad e450

اتصالات

Lenovo ThinkPad E450 دارای اتصالات خوب و کافی است . این اتصالات شامل پورت نسل دوم و نسل سوم یو اس بی (USB 2.0 و USB 3.0) ، پورت HDMI ، پورت گرافیکی VGA ، جک 3.5 میلیمتری صدا ، بلوتوث و WiFi هستند .

اتصالات lenovo thinkpad e450

ویژگی های مثبت

  • باتری قدرتمند
  • کیبورد حرفه ای
  • میکروفون خوب

ویژگی های منفی

  • صفحه نمایش نه چندان قوی
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*