HP ProBook 640 G2 دستگاهی اداری ، با ورودی ها و اتصالات قوی ، صفحه نمایش فول اچ دی و عمر قابل قبول باتری ، لپ تاپی پرطرفدار از کمپانی آمریکایی اچ پی است که فروش خوبی در سطح جهانی داشته است .

طراحی

اگرچه HP ProBook 640 G2 از نظر ترکیب و رنگ آمیزی نقره ای و مشکی بسیار شیک و جذاب به نظر می رسد ، اما طراحی آن کمی قدیمی به نظر می رسد. ساخت و ساز نسبتاً بزرگ با ارتفاع 27 میلی متر که حتی از بلندترین لپ تاپ های هم رده ی خود نیز بلند تر است ( ThinkPad L460 با 24 میلی متر) نشان دهنده ی قدیمی بودن طراحی 640 G2 است . وزن حدودا 2 کیلوگرمی نیز برای استانداردهای طراحی نوین فعلی بالا است . به طور مثال در مقایسه با Tushiba Tecra Z40 که وزنی کمتر از 1.5 کیلوگرم دارد ، این لپ تاپ بسیار سنگین تر است . اما در عین حال ، این لپ تاپ دارای درایو نوری DVD RW می باشد که هیچ کدام از رقیبان خود ندارند.

بدنه HP ProBook 640 G2
کمپانی HP تا حد زیادی از پلاستیک ساده در طراحی بدنه 640 G2 استفاده کرده است .این امر باعث شده است که شاسی در برابر فشار مقاومت خوبی داشته باشد . در برابر فشار زیاد ممکن است صدای ترک خوردگی خیلی کمی شنیده شود اما در کل ProBook 640 G2 طراحی ساخت با کیفیتی دارد .یکی از مشکلاتی که کاربران در طراحی این مدل میگیرند ، وجود فاصله بین قطعات تکی دستگاه هستند . اما خوشبختانه این فاصله ها متعادل و کم هستند و خیلی سختگیرانه است که بخواهیم این مورد را یک عیب در طراحی در نظر بگیریم .
از دیگر مواردی که میتواند ثابت کند که 640 G2 دارای طراحی حرفه ای است ، میتوان اشاره کرد که با وجود لولاهای کاملاً محکم که پس از ضربه فقط برای لحظه ای تکان می خورند ، تنها با یک دست می توان صفحه را تا 180 درجه باز کرد. درب دستگاه به سختی سایر نقاط بدنه نیست . در مجموع ، HP به طور کامل انتظاراتی را که از این رنج قیمت لپ تاپ وجود دارد برآورده می کند .

طراحی HP ProBook 640 G2


صفحه نمایش

صفحه نمایش 14 اینچی براق 720p در HP ProBook 640 G2 از روشنایی قابل قبولی برخوردار است ، اما میتوان گفت که تصاویر کاملا زنده نیستند. در آزمایش های انجام شده ، صفحه نمایش 640 G2 توانسته 82.2 درصد از طیف رنگی sRGB را تولید کند که کمتر از متوسط گروه اصلی که 92 درصد است و در این زمینه از رقیبان خود مثل Latitude E5570 با 107 درصد تولید و Tecra Z50 با 117 درصد تولید شکست خورده است. در این رده ی لپ تاپ ، فقط ThinkPad T560 لنوو با 71 درصد تولید از وضوح کمتری برخوردار است.
در آزمون دقت رنگ Delta-E که هر چه عدد به صفر نزدیک تر باشد ، بهتر است ، 640 G2 نمره ی 3.5 را کسب کرده است .این نمره از متوسط رده که 2.3 است کمتر است و ناامید کننده است.در میان رقبا فقط توشیبا Tecra Z50 عملکرد بدتری با نمره ی 4.2 داشته است . در حالی که ThinkPad T560 با نمره ی 0.6 و Latitude E5570 با نمره ی 0.7 توانسته اند در این آزمون ، 640 G2 را مقلوب کنند . اما این تمام ماجرا نیست ! در تست روشنایی صفحه نمایش ، 640 G2 توانسته تمامی رقبا را به راحتی مقلوب کند. این لپ تاپ توانسته عدد 355 نیت را ثبت کند . میانگین روشنایی این رده 269 نیت است.لازم به ذکر است که رقبای این لپ تاپ از جمله ThinkPad T560 با روشنایی 237 نیت ، Latitude E5570 با روشنایی 242 نیت و Tecra Z50 با روشنایی 285 نیت همگی کم نور تر از 640 G2 هستند.

صفحه نمایش HP ProBook 640 G2


باتری

باتری HP ProBook 640 G2 شما را در طول یک روز کاری بی نیاز از پریز برق می کند. در تست باتری Laptop Mag ، که شامل مرور مداوم وب از طریق Wi-Fi است ، این لپ تاپ توانسته است عدد 8 ساعت و 14 دقیقه را ثبت کند. این عدد بیشتر از متوسط دسته اصلی که 6 ساعت و 40 دقیقه است می باشد و همچنین توانسته رقیبان سرسختی همچون Latitude E5570 (با 7 ساعت و 17 دقیقه) و Tecra Z50 (با 7 ساعت و 18 دقیقه) را پشت سر بگذارد. پس میتوان باتری قدرتمند 640 G2 را یکی از مهم ترین مزیت های این لپ تاپ دانست.

باتری HP ProBook 640 G2


کیبورد و تاچ پد

وقتی روی صفحه کلید HP ProBook 640 G2 تایپ میکنید ، می توانید به راحتی انگشتان خود را لم دهید . با این که کلیدها حدود 1.5 میلیمتر عمق و فاصله دارند و برای فشار دادن آنها 58 گرم نیرو لازم است ، ممکن است احساس کنید که کلیدها کمی چسبناک هستند و بلافاصله بعد از فشار آنها بلند نمی شوند. به جز برخی از تغییرات جزئی طرح ، HP در مقایسه با نسخه قبلی ، صفحه کلید را تقریباً دست نخورده باقی گذاشته است. طبق گفته ی کاربران در مقایسه با صفحه کلید سری ThinkPad لنوو ، این صفحه کلید امتیاز کمتری را کسب می کند.
صفحه لمسی4x2.2 اینچی Synaptics صاف ، دقیق و حساس به حرکاتی مانند فشار دادن روی بزرگنمایی و پیمایش با دو انگشت است و به کاربر حس خوبی را در حین کار کردن با آن می دهد.

کیبورد HP ProBook 640 G2


صدا

بلندگوهای HP ProBook 640 G2 می توانند به راحتی فضای اتاق را پر از صدای با کیفیت مطلوب کنند.این بلندگو ها صدارا واضح تولید میکنند اما باس کمی دارند . نرم افزار DTS Studio Sound که از پیش روی لپ تاپ نصب شده است شامل چند حالت از پیش تنظیم کننده اکولایزر و تنظیمات صدا است. برای بهترین تجربه شنیدن ، تنظیملت را از حالت Voice به Music تغییر دهید.

اسپیکر HP ProBook 640 G2


اتصالات

HP ProBook 640 G2 تقریباً برای همه چیز پورت دارد. در سمت چپ لپ تاپ ، یک اسلات قفل ، درایو CD / DVD و کارت خوان هوشمند مشاهده می کنید. جک هدفون ، پورت USB Type-C ، یک DisplayPort ، یک جفت پورت USB 3.0 ، جک اترنت ، شیار سیم کارت و کارت خوان SD در سمت راست قرار دارند. یک خروجی VGA و یک درگاه سریال نیز در پشت دستگاه قابل مشاهده هستند.

اتصالات HP ProBook 640 G2

ویژگی های مثبت

  • طراحی بدنه محکم
  • سرعت پردازش بالا
  • باتری پرقدرت
  • صفحه نمایش پر نور

ویژگی های منفی

  • کیبورد نه چندان حرفه ای
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*