Lenovo ThinkPad E550 لپ تاپی 15.6 اینچی از کمپانی لنوو و خانواده ی E یا EDGE است که در رده ی خود ، حرف های زیادی برای گفتن دارد. پردازنده ی Intel Core i5 این دستگاه نسل پنجمی است و میتواند تا حدود زیادی نیاز کاربران را برطرف کند.

طراحی

E550 یکی از معدود ThinkPads نسل 2015 است که در آن لنوو به طور واضح پوشش را دوباره طراحی کرد . اولین چیزی که در هنگام باز شدن Lenovo ThinkPad E550 مشاهده خواهید کرد ، یک سطح پلی کربنات خاکستری تیره ذغالی است که سر تا سر درب آن را پوشانده است . بدنه بر اساس یک ساختار پلاستیکی (PC / ABS) ساخته شده است که دارای پایه های فلزی اضافی نیست. با این وجود ، صفحه نمایش و پایه ها بسیار سفت و سخت و مستحکم هستند. سطح لپ تاپ هنگام فشار زیاد در مکانها یا برای تاب برداشتن بیش از حد ، فقط به طور محسوس و کمی تغییر می کند . سازنده بدیهی است که در اینجا استحکام و سختی را به تحرک و انعطاف پذیری ترجیح داده است. E550 ، 2.38 کیلوگرم وزن و 27 میلی متر ضخامت دارد و میتوان گفت حمل آن مقداری سخت است .

طراحی لپ تاپ Lenovo ThinkPad E550

با توجه به ارزان بودن لپ تاپ نسبت به رقیبان خود ، لولاهای نمایشگر محکم و قابل قبول هستند. هرچند این لولا ها اجازه باز شدن با یک دست یا زاویه باز شدن بیش از تقریباً 135 درجه را به کاربران نمی دهند ، اما در هنگام لرزش های قوی درپوش محکم دارند و اجازه ی انتقال این لرزش ها به صفحه نمایش را نمی دهند .

صفحه نمایش

Lenovo ThinkPad E550 دارای صفحه نمایشی 15.6 اینچی با وضوح 1366 x 768 پیکسل و کیفیت تصویر HD می باشد. حداکثر روشنایی E550 فقط 200 سی دی در متر مکعب است که از رقیبان خود مانند TravelMate P256-M با230 سی دی در متر مکعب و ProBook 450 G2 با 225 سی دی بر متر مکعب رتبه ی کمتری را دارا است . همچنین نسبت کنتراست 331: 1 به طور چشم گیری زیاد نیست و تصویری تقریبا ضعیف را برای E550 ایجاد می کند. مناطق سیاه صفحه نمایش غنی به نظر نمی رسند و همیشه کمی مایل به خاکستری به خصوص در شرایط کم نور به نظر می رسند. . کالیبراسیون صفحه نمایش تعادل رنگ های RGB را بهبود می بخشد و در نتیجه میزان DeltaE به اندازه ی قابل توجهی پایین می آید. با این حال ، صفحه نمایش به دلیل فضای محدود رنگی که دارد برای ویرایش تصویر حرفه ای مطلوب نیست (AdobeRGB: 38.8٪ ؛ sRGB: 55.7٪). با این حال ، قیمت خرید را نیز باید در نظر داشت که نسبت به قیمت خریدش تا حدودی مناسب است .

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo ThinkPad E550

باتری

Lenovo اظهار دارد که E550 می تواند با باتری 48 وات خود حداکثر تا 9 ساعت دوام بیاورد . در شرایط ایده آل این میزان حتی بیشتر نیز خواهد شد . در تست Battery Eater's Reader که در آن حالت صرفه جویی در انرژی فعال ، کم ترین روشنایی صفحه نمایش و Wi-Fi خاموش است ،حدود 12 ساعت و نیم طول می کشد تا Lenovo ThinkPad E550 خاموش شود . این مقداری مناسب و قابل قبول است. همچنین در استفاده معمول ، یعنی روشنایی صفحه نمایش (تقریباً 150 سی دی در متر مکعب) و بار کم (وبگردی و فیلم) ، کاربر می تواند تقریباً تا 6 ساعت از این لپ تاپ کار بکشد . این عدد هم تا حدودی مناسب است اما در میان رقبا کارآمدترین آن ها ، ProBook 450 است که در همین شرایط ، حدود یک ساعت بیشتر دوام می آورد.

باتری لپ تاپ Lenovo ThinkPad E550

لازم به ذکر است در آزمون Classic Battery Eater که در آن عملکرد بالای دستگاه ، حداکثر روشنایی صفحه نمایش و Wi-Fi روشن است ، Lenovo ThinkPad E550زمانی برابر با 2 ساعت و 6 دقیقه ثبت کرده است. باتری دستگاه نیز تقریباً در همین مدت زمان شارژ می شود.

کیبورد و تاچ پد

شکل ظاهری صفحه کلید Lenovo ThinkPad E550 با لپ تاپ های با قیمت بالاتر لنوو مانند T550 یکسان است. با این حال ، تفاوت هایی وجود دارد که با توجه به تفاوت قیمت تعجب آور نبوده و معقول است . به عنوان مثال نور پس زمینه که در این مدل مشاهده نمیکنیم اما در مدل های بالاتر قابل مشاهده هستند . صفحه کلید E550 در مقایسه با رقبای مستقیم خود ، صفحه کلیدی بسیار مطلوب است و با دارا بودن صفحه شماره کلید در سمت راست کیبورد ، نیاز های تمامی کاربران به یک صفحه کلید خوب را برآورده می کند .

کیبورد لپ تاپ Lenovo ThinkPad E550

تاچ پد یا صفحه لمسی Lenovo ThinkPad E550 دارای ابعادی برابر با 10 x 5.6 سانتی متر است. هرچند لپ تاپ 15 اینچی و بزرگ است اما باز هم ابعاد تاچ پد مناسب است و کاربران به راحتی می توانند تمامی حرکات چد لمسی مانند یزرگنمایی ها و کوچک نمایی ها ، Scroll و ... را انجام دهند. کلید های تاچ پد نیز از نقطه ی فشار مناسبی برخوردار هستند . به طور کلی استفاده از صفحه کلید و صفحه لمسی این لپ تاپ برای کاربران لذت بخش است.

صدا

در طی طراحی مجدد قاب و بدنه ی این لپ تاپ ، Lenovo ThinkPad E550 اکنون هر دو بلندگوی استریو را در بالای صفحه کلید نصب کرده است تا صدا را مستقیماً به گوش شنونده برساند. این کار باعث شده تا صدا رسایی بیشتری برای شنونده داشته باشد. علاوه بر آن ، بلندی صدا نیز بیشتر شده است.

اسپیکر ها لپ تاپ Lenovo ThinkPad E550


اتصالات

Lenovo ThinkPad E550 دارای اتصالات متوسط و در حد انتظار (نه بیشتر) است. سه درگاه یو اس بی که یکی از آنها نسل دوم و بقیه نسل سوم هستند . تنوع رابط ها با استانداردهای معمول مانند Gbit LAN ، جک هدست و کارت خوان (SD / MMC) تکمیل می شود. اگرچه E550 پورت متصل متعارفی ندارد ، اتصالات ذکر شده می توانند گسترش نیز یابند. لنوو برای این منظور یک پریز برق مخصوص نصب کرده است. به اصطلاح OneLink Docks - یک جعبه کوچک که در کنار لپ تاپ قرار گرفته است - می تواند به آن متصل شود. 

اتصالات لپ تاپ Lenovo ThinkPad E550

ویژگی های مثبت

  • طراحی محکم و زیبا
  • باتری قدرتمند

ویژگی های منفی

  • صفحه نمایش نامطلوب
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*