Toshiba Tecra R840 از اولین لپ تاپ های دارای طراحی جدید کمپانی توشیبا است. در واقع اکنون که توشیبا بیشتر لپ تاپ های تجاری خود را به روز رسانی کرده و دوباره طراحی کرده است تا بیشتر شبیه مجموعه Portege خود باشد ، Tecra که قبلاً دارای طراحی قدیمی و نه چندان جالبی بود ، اکنون باریک تر و ظریف تر شده است. این لپ تاپ دارای پردازنده ی نسل دومی Intel Core i5 و ماندگاری بالا در میان لپ تاپ های تجاری 14 اینچی است و از گزینه های مقرون به صرفه و مناسب برای خرید لپ تاپ های صنعتی می باشد.

طراحی

Toshiba Tecra R840 با ابعاد 13.4 x 9.4 x x 0.8 اینچی ، دارای طراحی جدیدی است . به طوری که نسبت به نسل قبلی خود نازک تر و سبک تر است. همچنین این لپ تاپ نسبت به رقیبان خود همچون Dell Latitude E6420 و Fujitsu S751 کوچک تر و سبک تر است . شکل و منحنی های واقع در طراحی بدنه ی Tecra R840 شباهت زیادی با لپ تاپ های خانواده ی Portege توشیبا دارد . درب دستگاه از جنس گرافیت سیاه است و یک آرم توشیبا کرومی در وسط قرار گرفته است . این درب دارای یک بافت قوی است که از ایجاد لکه های ناخوشایند اثر انگشت جلوگیری می کند . Tecra R840 همانند Portege دارای لولاهای پلاستیکی به رنگ کرومی است که در بدنه و حاشیه مشکی مات بدنه جلوه ی زیبایی به لپ تاپ می بخشند .هم چنین تکیه گاه های کف دست مانند درب دارای یک الگوی دندانه دار هستند.

طراحی لپ تاپ Toshiba Tecra R840

هم چنین Toshiba Tecra R840 برخی استاندارد های مقاومت و دوام را دارا است. به عنوان مثال صفحه کلید لپ تاپ یک صفحه کلید مقاوم در برابر نشت ، یک شاسی تقویت شده با فایبرگلاس ، یک شتاب سنج دیسک سخت و یک شکاف قفل کابل امنیتی تقویت شده است .

صفحه نمایش

Toshiba Tecra R840 دارای صفحه نمایش مات با اندازه ی 14 اینچ ، وضوح استاندارد 1366 x 768 پیکسل وفرمت 16: 9 است. این صفحه نمایش با روکش AR عرضه می شود که باعث می شود بازتاب نور به کمترین حد ممکن برسد . نمایشگر از نور پس زمینه بهره می برد که میانگین آن در حالت عادی222 cd / m2 است. تفاوت در قسمت های مختلف صفخه زیاد است. در حالی که حداکثر cd / m2 262 در مرکز صفحه ثبت شده ، دستگاه تست در سمت راست پایین نمایشگر عدد 188 cd / m2 را ثبت کرده است که اختلاف زیادی نسبت به مرکز دارد. این اختلاف در حدی بالا است که در محتویات صفحه تاریک با چشم غیر مسلح نیز برای کاربران قابل مشاهده است.

صفحه نمایش لپ تاپ Toshiba Tecra R840

زاویه دید در این نمایشگر عملکرد متوسطی دارد به طوری که از روبرو تصاویر بسیار با کیفیت هستند اما با ایجاد زاویه بین دید ناظر و صفحه نمایش ، از کیفیت و وضوح تصاویر به شدت کاسته می شود . استفاده از Toshiba Tecra R840 در فضای باز برای کاربران کاملاً امکان پذیر است و محتوای صفحه نمایش در استفاده در فضای باز کاملاً خوانا است.هم چنین زاویه دید نیز در عملکرد بیرونی لپ تاپ توشیبا نقش اساسی دارد.

مقدار سیاهی صفحه نمایش R840 1.87 cd / m2 است. این مقدار باعث ایجاد یک نسبت کنتراست ضعیف 129: 1 می شود. بنابراین رنگ مشکی تکثیر شده سیاه عمیق نیست و تا حدودی به سمت خاکستری میل می کند . متاسفانه طیف رنگی این نمایشگر که به ویژه در برنامه هایی مانند DTP ، CAD و ویرایش تصویر اهمیت بالایی دارد ، از مرجع Adobe RGB (t) و Apple RBG (t) و حتی sRGB (t) فاصله دارد.

باتری

میزان مصرف برق Toshiba Tecra R840 به ترتیب بین 7.3 تا 11.1 وات در دور کار است. این میزان تا 33 وات افزایش می یابد . این لپ تاپ در حالت خاموش فقط 0.05 وات و در حالت آماده به کار نیز به همان اندازه متوسط 0.4 وات مصرف می کند.

باتری لپ تاپ Toshiba Tecra R840

این لپ تاپ در تست وبگردی با شدت روشنایی متوسط صفحه نمایش پس از 6 ساعت و 45 دقیقه از 100 درصد به 0 درصد می رسد . همچنین می توان حدود 137 دقیقه یک فیلم در DVD را تماشا کرد. فیلم های طولانی تر امکان پذیر نیست. شارژ شدن باتری Tecra R840 حدود 4 ساعت به طول می انجامد که مقداری طولانی است .


کیبورد و تاچ پد

Toshiba Tecra R840 دارای قابی تقویت شده از جنس فایبرگلاس است که به صفحه کلید کمی فرو رفتگی و مقاومت در برابر نشت و ضربه می بخشد. توشیبا در طراحی جدید صفحه کلید R840 از طرحی جادار به سبک جزیره ، استفاده کرده است که به گفته ی بسیاری از کاربران طرحی جالب و مفید بوده است . با این حال ، سطح صاف کلیدها باعث می شود که تایپ کردن با این لپ تاپ نسبت به لپ تاپ های تجاری با کلیدهای کمی خمیده (مانند ThinkPads های لنوو) مقداری سخت تر باشد . گفتنی است که در بالای سمت راست صفحه کلید ، دکمه های اختصاصی برای فعال سازی نرم افزار eco Utility توشیبا و یک دکمه ارائه برای گسترش دسک تاپ یا نمایش آینه صفحه هنگام اتصال پروژکتور تعبیه شده است.

کیبورد لپ تاپ Toshiba Tecra R840

تاچ پد Toshiba Tecra R840 با ابعاد 3.4 x 1.9 اینچی سطح لمسی بزرگتری نسبت به رقیبان خود از جمله Fujitsu S751 و Dell E4260 دارد . سطح مات و پلاستیکی این صفحه لمسی ، صاف است و حرکات پیمایش انگشت ، فشار دادن ، بزرگنمایی و استفاده از دو انگشت به خوبی کار می کند. یک حسگر اثر انگشت بین دکمه های تاچ پد قرار گرفته که رنگی کروم دارد .این حسگر در کلیک ها تداخلی برای کاربر ایجاد نمی کند.

صدا

بلندگو های Toshiba Tecra R840 بسیار کوچک هستند و کاربران نباید توقع صدایی بلند از آنها داشته باشند. این بلندگوها فقط برای استفاده ی خانگی مانند استفاده از پیام رسان های صوتی و تصویری و موارد مشابه مناسب هستند و اگر برای پخش موسیقی با صدای بلند از آنها استفاده کنید ، احتمال آسیب دیدگی وجود دارد. پس بهتر است برای موارد ماشبه از بلندگو های خارجی استفاده کرد .

بلندگو های لپ تاپ Toshiba Tecra R840

اتصالات

سمت راست و سمت چپ Toshiba Tecra R840 بسیار شلوغ است و اتصالات زیادی وجود دارند . به عبارتی توشیبا تمامی اتصالات این لپ تاپ را در کناره های دستگاه قرار داده است و در پشت ، اتصال خاصی وجو ندارد . این اتصالات شامل دو سوکت صوتی ، یک پورت ترکیبی eSATA / USB 2.0 با عملکرد خواب و شارژ USB ، دو پورت نمایشگر / VGA و سوکت DC در سمت چپ لپ تاپ هستند . در سمت راست نیز درایو نوری (DVD RW) ، اسلات SmartCard ، کارت خوان کارتهای حافظه SD / MMC ، اسلات ExpressCard (34 میلی متر) ، پورت USB 3.0 و سوکت LAN گیگابیت (RJ45) قرار گرفته اند . علاوه بر این ، یک درگاه ترکیبی eSATA / USB ، یک درگاه USB 2.0 و یک سوکت پورت نمایشگر دیگر نیز در R840 قابل مشاهده است . وجود تعداد زیاد پورت ها باعث شده توشیبا مجبور شود این پورت هارا به هم نزدیک کند و این امر ممکن است برای برخی کاربران ناخوشایند باشد.

اتصالات لپ تاپ Toshiba Tecra R840

ویژگی های مثبت

  • طراحی بدنه ظریف و سبک
  • باتری قدرتمند
  • تاچ پد عریض

ویژگی های منفی

  • بدنه ی ظریف نسبت به سایر لپ تاپ های صنعتی
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*