Dell Latitude E6520 لپ تاپی خوش فروش از کمپانی مطرح دِل (Dell) است . از مهم ترین ویژگی های این لپ تاپ 15.6 اینچی و تجاری ، مناسب بودن آن برای استفاده های طولانی مدت و شرایط سخت است . چرا که این دستگاه مطابق با استاندارد نظامی G810 بوده و باتری پرقدرتی دارد.

طراحی

اولین نکته ای که کاربران در طراحی Dell Latitude E6520 متوجه آن می شوند ، وزن بالای آن است . این دستگاه با 2819 گرم واقعا سنگین است ، اما استحکام ساختار آن ، این سنگینی را جبران می کند. کمپانی دل مواد گران قیمتی را در ساختار دستگاه انتخاب کرده است. استحکام E6520 به قدری است که نمی توان دستگاه را حتی با زور پیچ و تاب داد و خم کرد. قسمت استراحتگاه مچ دست ، صفحه کلید و صفحه پایه دستگاه همگی با استحکام بالایی در جای خود قرار گرفته اند . حتی قسمت زیر درایو DVD که معمولا از ضعیف ترین نقاط هر لپ تاپ است ، می تواند در برابر فشار دچار هیچ گونه فرورفتگی ای نشود . درب لپ تاپ کاملا محکم و قوی ساخته شده است .به طوری که فقط در هنگام برداشتن آن از گوشه ها ، می توان آن را پیچ و تاب داد . سطح بدنه از آلومینیوم براش شده ( اصطلاحا آنودایز شده ) ساخته شده است و اثر انگشت به سختی قابل مشاهده است. با این حال فقط با یک پارچه می توان به راحتی آن ها را تمیز کرد .

طراحی Dell Latitude E6520

تمامی سطوح این لپ تاپ یعنی آلومینیوم آنودایز شده و آلیاژ منیزیم با روکش پودر ، حس خنکی به کاربر منتقل می کنند و در برابر خراش نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهند . بخش استراحتگاه مچ دست از روکشی لاستیکی و نازک برخوردار است و این روکش چسبندگی بسیار بالایی دارد. مقاومت در برابر خراش در این نقطه نیز بسیار خوب است. کمپانی دل برای لولاها در طراحی E6520 مانند بسیاری دیگر از مدل های خود ، به فلز کامل و عظیم اعتماد کرده است . لولاها خیلی محکم به بدنه ی دستگاه متصل شده اند. این لولا ها درب لپ تاپ را محکم نگه داشته اند و به سختی متلاشی می شود. هم چنین به دلیل نیروی زیادی که برای باز شدن درب لازم است ، یک دست باید بدنه ی دستگاه را نگه دارد و به عبارتی با یک دست نمی توان درب لپ تاپ را باز کرد .

صفحه نمایش

صفحه نمایش LED مات Dell Latitude E6520 دارای وضوح تصویر 1366 x 768 پیکسل در سبک مصرفی است (16: 9). قالب تجاری 4: 3 توسط Dell منسوخ شده است. وضوح WXGA (HD Ready) دارای رزولوشن درشت برای 15.6 اینچ است. مقدار سیاه ارزیابی شده در این نمایشگر 1.93 سی دی / مترمربع است که نتیجه آن ایجاد کنتراست بسیار ضعیف 122: 1 است. طیف رنگی صفحه نمایش HD کم است . AdobeRGB (t) به وضوح از دست رفته است و همین مورد در sRGB (t) نیز صدق می کند. این صفحه نمایش ضد انعکاس WXGA بوده و روشنایی متوسطی (حدود 223 cd / m2 ) را برای استفاده در نور روز ایجاد می کنند. علاوه بر این ، زاویه دید باریکی در زیر نور خورشید آشکار می شود. بنابراین ، E6520 همراه مناسبی برای استفاده در پارک یا کافه نیست ، اما قابل استفاده و اصطلاحا کار راه بینداز است.

صفحه نمایش Dell Latitude E6520

باتری

با انجام تست WLAN روی Dell Latitude E6520 که در آن استفاده تقریبا سنگین و روشنایی TFT روی 100 cd / m2 تنظیم می شود ، عدد 6 ساعت و 17 دقیقه ثبت شده که بسیار خوب و قابل توجه است. زمان کارکرد باتری با توجه به ظرفیت خوب باتری 60 وات و مصرف کم انرژی 8 تا 13 وات در دور کار قابل توجیه است . برای شارژ مجدد باتری حدود دو ساعت زمان نیاز است که زمان کوتاهی است. مصرف برق E6520 مطابق با کارکرد آن نوسان دارد . مثلا در هنگام استفاده ی سنگین مصرف به مراتب بالاتری نسب به استفاده ی عادی دارد. به طور خلاصه باتری این دستگاه یکی از نقاط قوت آن محسوب می شود.

باتری Dell Latitude E6520


کیبورد و تاچ پد

کلیدهای کیبورد Dell Latitude E6520 به دلیل نقطه فشار معقول بازخورد بسیار خوبی به کاربر ارائه می دهند . کلیدهای جهت دار به وضوح جدا شده (به همراه دکمه ی Page Up) از مستطیل کلیدها بیرون آمده و بنابراین کاربران می توانند بدون نگاه و فقط از طریق لمس نیز از آنها استفاده کنند . یک صفحه شماره جدا شده که مانند صفحه کلید دسک تاپ طراحی شده است ، به کامل بودن صفحه کلید E6520 کمک می کند . با این حال ، وقتی صحبت از خصوصیات خوشایند تایپ می شود ، واقعاً مشتاق می شویم . بستر اصلی این لپ تاپ کاملاً محکم نصب شده است ، حتی روی درایو DVD نیز قرار دارد. و به عبارتی به کاربر یک ضربه محکم (نه سخت) پیشنهاد می کند. کلیدها لغزنده نیستند و به دلیل تقارن واضح و مخروطی ، انگشتان می توانند به طور دقیق و راحت راه خود را پیدا کنند. در کل ، دل موفق شده است تا مزایای یک صفحه کلید بزرگ دسک تاپ را تا حد ممکن در 15.6 اینچ پیاده سازی کند.

صفحه کلید Dell Latitude E6520

صفحه لمسی Dell Latitude E6520 تکمیل کننده طراحی حرفه ای این دستگاه است . دل در طراحی این دستگاه از تاچپد دوگانه استفاده کرده است زیرا علاوه بر صفحه چند لمسی ، یک نقطه (3 کلید) وجود دارد. این دستگاه ورودی ماوس دوتایی در ThinkPads و Elitebooks HP نیز استاندارد است. برای جابجایی اشاره گر ، دست ها نباید از روی صفحه کلید برداشته شوند . این سرعت کار را افزایش می دهد. استفاده از تاچ پد در سراسر قسمت پایینی بدنه ی قانع کننده است. بی صدا بودن ، اندازه ی بزرگ و سطح صاف تاچ پد ، امکان استفاده سریع و لذت بخشی را به کاربر می دهد. صاف بودن سطح تاچپد ، باعث لغزندگی آن نمی شود.

صدا

هر دو بلندگوی Dell Latitude E6520 در زیر قسمت استراحتگاه مچ دست قرار گرفته اند . این بلندگوها صداهای متوسط و سنگینی ایجاد می کنند و از صدای پایین غافل می شوند. با این وجود ، کیفیت صدا برای لپ تاپ اداری قابل قبول است. این بلندگوها میتوانند یک اتاق کنفرانس را با حداکثر صدای مناسب پر کنند . دکمه های تنظیم صدا در سمت راست صفحه کلید قابل مشاهده هستند .

بلندگوهای Dell Latitude E6520


اتصالات

Dell Latitude E6520 دارای اتصالات ویژه و کاملی است که مورد استقبال متخصصان و کاربران حرفه ای قرار می گیرد. اول ، نصب معمولی درب امکان قرار دادن درگاه ها در عقب را فراهم می کند. در کنار سوکت آداپتور برق ، قفل کنسینگتون ، اترنت و USB 2.0 قرار دارند. پریز برق تا حدودی حجیم تر از سایر پریز های برق است اما قرار گرفتن آن در قسمت عقب دستگاه باعث نادیده گرفتن آن می شود . طرفین لپ تاپ کمتر شلوغ به نظر می رسند و هنگام استفاده احتمال خراب شدن کابل های روی میز کمتر است .

اتصالات Dell Latitude E6520

در سمت راست لپ تاپ ، یک اسلات ExpressCard54 وجود دارد . کارت های توسعه مثل رابط ها ، کارت های تلویزیون و حافظه های فلش را می توان در این اسلات وارد کرد .اسلات ExpressCard34 نیز مناسب است . درگاه های صوتی به یک سوکت هدفون / میکروفون ترکیبی خلاصه شده اند . از پیچ ها برای درگاه VGA استفاده می شود که این ویژگی تنها در چند مدل ThinkPad وجود دارد. از پورت eSATA می توان برای انتقال سریع داده ها با دیسک سخت eSATA خارجی استفاده کرد ، دقیقاً مانند FireWire کنار آن. USB 3.0 نصب نشده است ، اما می توان از طریق جایگاه ماژول مطابق با دل دوباره نصب کرد. گفتنی است در این حالت ، درایو نوری DVD RW حذف می شود.

ویژگی های مثبت

  • طراحی بدنه محکم
  • باتری قوی
  • کیبورد و تاچ پد حرفه ای

ویژگی های منفی

  • وزن بالا
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*