Lenovo ThinkPad E520 یکی از لپ تاپ های جذاب و پرطرفدار شرکت چینی لنوو می باشد . این لپ تاپ با طراحی مطلوب و سیستم نسبتا مناسب ، در میان لپ تاپ های هم رده های خود از بهترین ها محسوب می شود. در ادامه به نقد و بررسی این لپ تاپ 15.6 اینچی خواهیم پرداخت.

طراحی

Lenovo ThinkPad E520 از طراحی ای جدید ، فرم جدیدی و به طور خلاصه بهتر از نسل های قبلی خود بهره می برد. همانطور که انتظار می رود ، لنوو در طراحی این لپ تاپ ، تمام استاندارد هارا رعایت کرده است. این لپ تاپ با وزن 46/2 کیلوگرم و ارتفاع حداکثری 3.3 سانتیمتری بسیار خوش دست و گیرا به نظر می رسد. سطح دستگاه با رنگ مشکی مات دارای پوشش سطحی ‘Soft touch’است و متاسفانه قسمت جلوی آن به طور ناگهانی ممکن است صاف شود . هرچند در طراحی E520 رنگ های زیادی به کار نرفته اما قوی بودن قاب لپ تاپ این موضوع را جبران می کند . این قسمت به این سادگی خراش پیدا نمی کند اما اثر انگشت به راحتی رد خود را میگذارد . علی رقم تمامی این موضوعات ، مواد مصنوعی مورد استفاده در بدنه ی لپ تاپ ارزان قیمت و بی کیفیت به نظر می رسند و تا حدودی درپوش نمایشگر ضعیف است.

طراحی Lenovo ThinkPad E520

استحکام لپ تاپ در هر نقطه از دستگاه متفاوت است . به عنوان نمونه ، مناطق استراحت دست کاملاً مقاوم به نظر می رسند ، در حالی که صفحه کلید به خصوص در بخش وسط و بالای درایو DVD مقاومت زیادی ندارند . لنوو لولاهای فلزی با کیفیت بالا را برای ThinkPad E520 انتخاب کرده است . لولاهای با رنگ مشکی ، در اکثر مواقع با کمترین حرکت قادر به نگه داشتن نمایشگر هستند . با این وجود ، هنگامی که نمایشگر به عقب رانده می شود ، این لولاها برای نگه داشتن ایمن آن ممکن است تا حدودی به مشکل بر بخورند . این امر به ویژه هنگامی آشکار می شود که نمایشگر در زاویه های بین 160 درجه و 180 درجه باز شود. یک فلاپ T شکل در قسمت پایین لپ تاپ حافظه RAM و هارد دیسک را مخفی کرده است . با برداشتن این فلاپ ، RAM و هارد دیسک به راحتی قابل تعویض یا ارتقا دادن هستند .

صفحه نمایش

Lenovo ThinkPad E520 مجهز به نمایشگری 15.6 اینچی و مات می باشد . این صفحه نمایش دارای رزولوشن 1366 x 768 پیکسل و فرمت 16: می باشد . مقادیر اندازه گیری شده از ابزار مانیتور Gossen Mavo نشان می دهد که این صفحه نمایش دارای حداکثر روشنایی 196.4 cd / m² است . این سطح روشنایی کمتر از ThinkPad Edge E420s و ThinkPad Edge 15 می باشد . هم چنین نمایشگر E520 دارای 88٪ روشنایی می باشد که عددی مطلوب است .

صفحه نمایش Lenovo ThinkPad E520


کیبورد و تاچ پد

Lenovo ThinkPad E520. دارای یک طراحی خوب و محبوب در بخش صفحه کلید خود است . صفحه کلید این لپ تاپ مشابه صفحه کلید Lenovo ThinkPad Edge E420S است با این تفاوت که صفحه کلید E520 دارای صفحه عددی جداگانه است. کلیدها 16x16 میلی متر اندازه دارند. به طور کلی ، طراحی صفحه کلید به گونه ای است که به کاربر در هنگام تایپ کردن حس خوبی القا می کند. کلید های مکان نما بسیار کوچک هستند . این امر باعث می شود مرور سریع صفحات وب هنگام گشت و گذار در اینترنت تا حدودی سخت شود .هم چنین دکمه ی Delete در قسمت بالا به سمت چپ دستگاه انتقال یافته است و این امر ممکن است تا مدت ها برای کاربران سخت و گیج کننده باشد اما به ندرت عادت خواهند کرد .

کیبورد Lenovo ThinkPad E520

صفحه لمسی Lenovo ThinkPad E520 طراحی مشابه و حتی قدیمی تری نسبت به E420e دارد . این صفحه لمسی دارای ابعادی برابر 9.3 x 5 سانتی متر می باشد . به طور کلی ، تاچ پد این دستگاه به علت سطح کمی خشن و همچنین ابعاد بزرگی که دارد باعث شده است که استفاده از آن برای کاربران راحت و دلنشین باشد و می توان گفت صفحه لمسی E520 یکی از نقاط قوت آن می باشد.

باتری

Lenovo ThinkPad E520 از باتری نسبتا قدرتمندی برخوردار است . این لپ تاپ در حالت بیکار بین 6.7 تا 11.2 وات مصرف برق می کند. این مقداری بسیار مناسب و مشابه آخرین نسل لپ تاپ های هم رده ی خود می باشد . به لطف باتری 6 سلولی لیتیوم یونی ، E520 دارای عمر باتری قابل قبولی برای یک دفتر کار است . با حداقل روشنایی (10 cd / m²) ، استفاده از گرافیک Intel GMA HD 3000 یکپارچه و ماژول WLAN غیرفعال ، این لپ تاپ می تواند تا بیش از 6 ساعت و نیم روشن بماند اندازه گیری زمان اجرا هنگام "وبگردی با اتصال سیم اینترنت یا "تماشای DVD" نشانگر متوسط زمان اجرای واقعی تر است . مدت زمان 4 ساعت و 45 دقیقه (تماشای DVD) و 5 ساعت و 32 دقیقه (هنگام وبگردی با استفاده از WLAN) نشان می دهد که لپ تاپ زمان اجرای بسیار مناسبی دارا است.

باتری Lenovo ThinkPad E520

صدا

صدای Lenovo ThinkPad E520 توسط دو اسپیکر استریو قرار داده شده در زیر دستگاه تامین می شود . این بلندگوها کیفیت صدای متوسطی را ارائه می دهند. صدا در این لپ تاپ ، بلند و بدون اختلال پخش می شود ؛ صدای بیس واضح و عمیق نیست . به طور کلی اسپیکر های E520 در رده ی متوسطی قرار میگیرند. این بدان معناست که برای امور روزمره و عادی مناسب هستند اما اگر به دنبال صدای بلند و باکیفیت خیلی بالا هستید ، پیشنهاد می شود از اسپیکر های خارجی استفاده کنید.

اسپیکر های Lenovo ThinkPad E520


اتصالات

Lenovo ThinkPad E520 به لطف وجود اتصالات گسترده خود را از سایر دستگاه های مصرف کننده و خانگی جدا کرده است : این لپ تاپ دارای 5 پورت USB نسل دوم که یکی از آنها رابط ترکیبی eSATA سریع است ، خروجی VGA و HDMI و اسلات ExpressCard برای کارتهای 34 میلیمتری می باشد . به طور کلی ، وجود بسیاری از این رابط ها ، فقدان درگاه USB نسل سوم را تا حدودی جبران می کنند . هم چنین E520 فاقد رابط پورت اتصال دهنده می باشد . همه درگاه های این لپ تاپ (به جز درگاه RJ-45 LAN) را می توان در سمت راست و سمت چپ بدنه ی دستگاه قرار داد. این چیدمان تا حدودی ممکن است کاربر را دچار مشکل کند ؛ مثلا استفاده از پورت USB و شکاف ExpressCard در سمت راست دستگاه می تواند حرکات ماوس خارجی را برای کاربر محدود کند.

پورت های Lenovo ThinkPad E520

ویژگی های مثبت

  • طراحی زیبا
  • باتری قدرتمند
  • کیبورد و تاچ پد مطلوب

ویژگی های منفی

  • بدنه نه چندان مستحکم
  • عدم وجود پورت USB 3.0
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*