Lenovo ThinkPad Edge E531 لپ تاپی پرطرفدار از کمپانی مطرح لنوو می باشد . خانواده ی ThinkPad Edge دارای ویژگی های مثبت زیادی از جمله قیمت مناسب و عملکرد بالا ، پورت های متعدد و مناسب ، کیبورد حرفه ای و ... می باشد و وجود همین ویژگی ها باعث شده تا این سری طرفداران زیادی در سر تا سر دنیا داشته باشد.

طراحی

Lenovo ThinkPad Edge E531 دارای طراحی کلاسیک و سنتی سری ThinkPad است . این طراحی سنتی برای بسیاری از کاربران خوش آیند است و طرفداران زیادی دارد. درب و بدنه ی این لپ تاپ از جنس پلاستیک مات رنگ سایه ای مشکی ذغالی است و سطح کناری و پایین دستگاه مقداری تیره تر می باشد . مانند لپ تاپ های قبلی سری Edge ، درب و بدنه ی E531 نیز دارای یک لوگوی ThinkPad است که با روشن بودن دستکاه ، حرف "I" آن به رنگ قرمز تغییر می کند و یا هنگام خواب دستگاه چشمک می زند.

طراحی لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E531

ThinkPad Edge E531 با ابعاد 13.5 x 9.4 x 0.98 اینچ و وزن حدودا 2 کیلوگرمی (4.4 پوند) لپ تاپی مناسب برای حمل و نقل است اما نسبت به رقبایی همچون Toshiba Satellite U845T-S4165 با 1.6 کیلوگرم ، Sony VAIO Fit 14 با 1.9 کیلوگرم و Dell Latitude 3330 با 1.8 کیلوگرم سنگین تر می باشد .


صفحه نمایش

Lenovo ThinkPad Edge E531 مجهز به نمایشگری مات با ابعاد 15.6 اینچی و وضوح 1366 x 768 پیکسل می باشد. تصاویر در این صفحه نمایش واضح و روشن هستند اما زاویه دید متوسط است . Edge E531 با ثبت 188 لوکس بر روی نورسنج ، مقداری از متوسط رده ی خود عدد کمتری کسب کرده است (متوسط روشنایی در این رده 210 لوکس می باشد) اما باز هم با این عدد از رقیبانی همچون Toshiba Satellite U845T روشن تر است. هر چند گفتنی است لپ تاپ هایی همچون Dell Latitude 3330 با 213 لوکس و Sony VAIO Fit با 191 لوکس ، نمایشگر های پرنور تری از E531 دارند.

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E531

باتری

Lenovo ThinkPad Edge E531 دارای یک باتری 48 وات ساعته ، 6 سلولی می باشد . این لپ تاپ در آزمایش باتری LAPTOP که شامل وبگردی از طریق اتصال بدون سیم Wi-Fi است ،عدد 5 ساعت و 26 دقیقه را ثبت کرده است. این مقدار ، 45 دقیقه کمتر از متوسط رده این لپ تاپ ها می باشد.

باتری لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E531

صدا

بلندگوهای جلوی Lenovo ThinkPad Edge E531 صدای مطلوبی را تولید می کنند . این صدا به اندازه کافی بلند است تا یک اتاق نشیمن کوچک را پر کند . از قابلیت های دیگری که در اسپیکر های این لپ تاپ وجود دارد و کاربر میتواند آنرا به راحتی حس کند ، قابلیت تفکیک صدا توسط هر یک از بلندگوها به طور جداگانه می باشد. در مجموع اسپیکر های E531 کاربر را راضی می کند.

اسپیکر های لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E531


کیبورد و تاچ پد

صفحه کلید Lenovo ThinkPad Edge E531 از نکات مثبا این لپ تاپ می باشد. این صفحه کلید که به سبک جزیره ای طراحی شده ، در برابر نشت مقاوم است و استفاده از آن به کاربر حس حرفه ای بودن و مثبتی را انتقال می دهد . به دلیل داشتن فضا ی کف دست بسیار خوب و مات ، صفحه کلید این لپ تاپ در هر دقیقه امتیاز 92 کلمه را در آزمون استاد راهنما تایپ ده انگشتی به دست آورده است . این عدد 7 درصد سریعتر از میانگین نمره یعنی 86 کلمه در دقیقه است . یکی از نکات منفی در صفحه کلید این دستگاه عدم نور پس زمینه برای کیبورد می باشد. هرچند در شرایط تاریک ، نور صفحه نمایش ، روشنی لازم را برای مشاهده ی کلید ها ایجاد می کند.

صفحه کلید لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E531

تاچ پد Lenovo ThinkPad Edge E531 دارای ابعادی برابر با 4 x 2.6 اینچ می باشد . استفاده از این صفحه ی لمسی آسان بوده و و حرکات چند لمسی را می توان به راحتی انجام داد . با فعال کردن همه گزینه ها در صفحه کنترل تاچ پد ، کاربر قادر به بزرگنمایی ، چرخش ، لمس سه انگشت به چپ و راست برای حرکت در یک گالری ، ضربه زدن با سه انگشت برای راه اندازی یک برنامه ( دفترچه یادداشت ) و حتی انجام امور با چهار انگشت خواهد بود. تمام این حرکات به خوبی کار می کنند و کاربر را راضی می کنند .

اتصالات

Lenovo ThinkPad Edge E531 با ضخامت 0.98 اینچ ، فضای مناسبی برای درایو نوری و درگاه های زیادی دارد. در سمت راست دستگاه یک پورت USB 2.0 ، یک درایو نوری DVD RW و یک پورت اترنت نصب شده قرار گرفته است. همچنین یک پورت ترکیبی / اتصال دهنده "Lenovo OneLink" نیز وجود دارد که کاربر می تواند برای شارژ یا به آداپتور AC متصل شود یا به یک داک اختیاری متصل شود که هم شارژ شود و هم پورت های اضافی را فراهم کند. در سمت چپ لپ تاپ نیز یک پورت VGA ، دو پورت USB 3.0 ، HDMI ، یک اسلات قفل کنسینگتون و یک جک صوتی 3.5 میلی متری قرار گرفته است . در قسمت جلویی لپ تاپ نیز یک دستگاه کارتخوان 4 در 1 در اندازه کامل وجود دارد.

اتصالات لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E531

ویژگی های مثبت

  • طراحی شکیل
  • کیبورد و تاچ پد مطلوب
  • اتصالات مناسب

ویژگی های منفی

  • باتری نه چندان قوی
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*