HP EliteBook Folio 1040 G3 لپ تاپی 14 اینچی از شرکت اچ پی می باشد که مجهز به پردازنده ی نسل ششمی است که نمایشگری فوق العاده ولی در عوض قیمتی نسبتا بالا دارد. در ادامه با کِی لپ همراه باشید تا این لپ تاپ زیبا را نقد و بررسی کنیم.

طراحی

HP EliteBook Folio 1040 G3 طراحی بسیار مشابهی نسبت به نسل قبلی خود دارد . G3 همان ظرافت خود را از G2 به ارث برده است . این لپ تاپ با ضخامتی 15.8 میلی متر (حدودا 0.62 اینچ) حتی از Lenovo X1 Carbon (16.5 میلی متر / 65 0.65 اینچ) نیز کمی باریک تر است و می توان گفت 1040 G3 باریک ترین دستگاه در هم رده های خود است. سطوح فلزی دستگاه که نقره ای رنگ هستند ، بسیار چشم نواز و شیک هستند و خوشبختانه اثر انگشت روی این ترکیب ردی از خود به جا نمی گذارد . در پوشش پایینی لپ تاپ مقداری لاستیک به کا رفته که باعث عدم سر خوردن آن از دست می شود . صفحه کلید و همچنین قاب نمایشگر مشکی مات هستند و کنتراست مناسبی ایجاد کرده اند . پایداری وو استقامت لپ تاپ قابل قبول است هرچند که می تواند بهتر هم باشد . به عنوان مثال با چرخش پرفشار دستگاه ممکن است چین خوردگی جزئی حاصل شود و یا با اعمال فشار می توان ناحیه صفحه کلید را تاب داد ، که در حین تایپ کردن نیز قابل توجه است .

طراحی لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G3

همانطور که انتظار می رود درب نازک دستگاه می تواند احتمال پیچ خوردگی را بالا ببرد ، اما در کل عملکرد هنوز هم مناسب است. با فشار از پشت دستگاه برای درب مشکلی پیش نیامده و تحریفات تصویری نیز مشاهده نمی شود. لولای مرکزی کاملاً مشکلی با نمایشگر به دلیل صاف بدون ، یک پارچه نشان می دهد و در عین حال به اندازه کافی خوب طراحی شده تا از تکان خوردن جلوگیری کند . هیچگونه انتقادی در مورد کیفیت ساخت وجود ندارد چرا که تمامی قطعات دستگاه کاملاً حرفه ای و خوش ساخت مونتاژ شده اند و دکمه های اضافی نیز به خوبی ادغام شده اند . شاسی دارای استانداردهای نظامی MIL-STD 810G که شامل رطوبت ، درجه حرارت ، گرد و غبار و ... است ، می باشد و کیبورد نیز در برابر نفوذ مایعات مقاوم است.

صفحه نمایش

HP EliteBook Folio 1040 G3 از یک صفحه نمایش مات Full HD ، همراه با پنل TN بهره می برد. وضوح این نمایشگر 2560 x 1440 پیکس است که بسیار چشمگیر می باشد . این مقدار منجر به تراکم پیکسلی 210 PPI در ترکیب با صفحه 14 اینچی می شود ، بنابراین شاهد تصاویر بسیار شفاف و واضحی خواهد بود . کیفیت بالای این صفحه نمایش حتی برای افراد با دقت و بینایی بالا نیز مشهود است ؛ به طوری که به هیچ وجه تکه تکه بودن تصاویر به چشم نمی آید. شدت روشنایی این صفحه نمایش 316 cd / m² است که بسیار فوق العاده است . مقدار سیاهی نیز 0.34 cd / m² می باشد که منجر به ایجاد نسبت کنتراست تقریباً 1000: 1 می شود. این مقادیر در میان هم رده ها و رقبای 1040 G3 بسیار عالی هستند.

صفحه نمایش لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G3

میانگین انحراف DeltaE-2000 در مقایسه با فضای رنگ مرجع sRGB برابر با 4.39 (رنگ) و 4.69 (در مقیاس خاکستری) است. برخی از رقبای این لپ تاپ در این پارامتر بهتر عمل کرده اند. این نمایشگر در بخش کالیبراسیون نیز خوب عمل کرده ، به طوریکه انحراف رنگ ها و مقیاس خاکستری به ترتیب به 0.8 و 0.65 کاهش یافته است . نکته ی مثبت دیگر ، پوشش تقریباً کامل مرجع sRGB با مقدار 96.7 درصد است ؛ هم چنین فضای رنگی گسترده تر AdobeRGB با 62.5٪ پوشش داده شده است.


باتری

HP EliteBook Folio 1040 G3 دارای ظرفیت باتری 46.5 واتی است که در مقایسه با Folio 1040 G2 قبلی 4.5 وات افزایش داشته است .این باتری مصرف نسبتا بالایی دارد و در مقایسه با رقبا از استقامت کمتری برخوردار است . این لپ تاپ در تست Battery Eater Reader’s Test حدود 9 ساعت را ثبت کرده است . هم چنین در تست وبگردی با WiFi با روشنایی تنظیم شده روی 150 cd / m² ، حدود 5 ساعت و تماشای فیلم از روی DVD (با همان شدت روشنایی قبلی) حدود 5 ساعت و نیم را ثبت کرده است. این اعداد ، نشانگر ضعیف تر بودن باتری لپ تاپ در مقایسه با رقبای خود می باشد . به عنوان مثال Lenovo X1 Carbon در این تست ها بیش از 7 ساعت دوام آورده است.

باتری لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G3


کیبورد و تاچ پد

صفحه کلید HP EliteBook Folio 1040 G3 در نگاه اول ، نسبت به مدل قبلی خود بدون تغییر نشان می دهد . با این حال ، این مورد فقط در مورد طراحی کیبورد صادق است چرا که کلیدهای G3 کمی طولانی تر نسبت به G2 هستند . تجربه تایپ در این لپ تاپ بسیار شبیه به HP ZBook 15 G3 است. به عبارتی 1040 G3 در عین نازک بودن ، دارای صفحه کلیدی به اندازه ی سری ZBook حرفه ای است . کلید ها دارای نقطه فشاری نسبتاً نرم و خوش جذب هستند که نتیجه آن ایجاد صدا ی کم بدون تأثیر بر بازخورد می شود .در 1040 G3 نیز مانند سایر لپ تاپ های فعلی HP ، کلیدهای جهت دار عمودی بسیار کوچک طراحی شده اند و تا حدودی استفاده از آنها دشوار می باشد . روشنایی دو مرحله ای سفید رنگ وقتی مدتی تایپ نکنید به طور خودکار خاموش می شود.

صفحه کلید لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G3

تاچ پد HP EliteBook Folio 1040 G3 دارای سطحی صاف با قابلیت لمسی مناسب است اما حرکات ظریف به طور محسوسی بی دقت هستند . حرکات چند لمسی مانند پیمایش یا بزرگنمایی بدون مشکل انجام می شوند. هم چنین صدای کلیک خیلی بلند نیست و کاربر با حرکات ناخواسته مکان نما مشکلی نخواهد داشت .

صدا

HP EliteBook Folio 1040 G3 مجهز به دو بلندگو می باشد . این دو بلندگو در زیر مشبک سوراخ دار و بالای صفحه کلید قرار دارند و صدا را به سمت کاربر هدایت می کنند . حداکثر حجم حدود 81 دسی بل (A) می باشد که کاملاً بلند است . صدا در ترکیب با پیشرفت های نرم افزاری مانند Bang & Olufsen تأثیر بدی بر جای نمی گذارد ، اما در حجم های بالاتر تا حدود زیادی تحریف شده و افت کیفیت دارند . می توان چندین تنظیمات از جمله اکولایزر را در نرم افزار تنظیم کرد . باس ، اساساً وجود ندارد. لازم به ذکر است از طریق سیستم های صوتی خارجی یا هدفون که می توان از طریق جک استریو ، بلوتوث ، HDMI یا NFC به آن متصل شد ، صدای بهتری حاصل خواهد شد.

اسپیکر های لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G3

اتصالات

اتصالات HP EliteBook Folio 1040 G3 تغییرات چشمگیری نسبت به Folio 1040 G2 داشته است ؛ مثلا DisplayPort با پورت HDMI تمام اندازه جایگزین شده؛ هرچند فقط از استاندارد 1.4 پشتیبانی می کند ، بنابراین امکان پانل UHD با سرعت 60 هرتز وجود ندارد . علاوه بر دو پورت USB 3.0 موجود ، یک پورت USB-C نیز اضافه شده است . با این حال ، این پورت فقط یک درگاه USB 3.0 ساده با یک اتصال دیگر و بدون پشتیبانی از Thunderbolt 3 است. در 1040 G3 می توان از طریق پورت اتصال از VGA و Ethernet استفاده کرد زیرا آداپتور لازم توسط HP فراهم شده است. هم چنین این لپ تاپ فاقد پورت کارت خوان می باشد که این مورد تاثیر آن چنان منفی ای برای کاربر ندارد.

اتصالات لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G3

ویژگی های مثبت

  • طراحی زیبا
  • نمایشگر با کیفیت بالا
  • عملکرد پردازشی مناسب

ویژگی های منفی

  • باتری نه چندان قوی
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*