Dell Precision M6600 لپ تاپی با اندازه ی بزرگ و مشخصات قوی ! این دستگاه 17 اینچی از شرکت دل ، با پردازشگر قدرتمند و کارت گرافیک با مشخصات بالا ، برای امور گرافیکی و گیمینگ و رندرینگ طراحی شده است.

طراحی

Dell Precision M6600 دارای طراحی جذابی و ظریفی نیست . اما این به معنای حرفه ای نبودن طراحی آن نمی باشد . این مدل فقط از لحاظ ابعاد و وزن متفاوت از Precision M4600 ( نسخه ی 15 اینچی ) می باشد . بدنه ای با رنگ قهوه ای تیره ، رنگ فلزی و طرح لبه مربعی لبه دار شباهت زیادی با مدل کوچکتر خود ایجاد کرده است .البته Precision M6600 حدود 600 گرم سنگین تر است و البته حدود 4 سانتی متر نیز عرض دارد. از آنجا که ارتفاع لپ تاپ مقدار کمتری تغییر داشته است ، به نظر می رسد این مدل ، مقداری باریک تر از مدل 15 اینچی است. از مواردی که حتی با چشم هم متوجه آن میشویم ، سنگین بودن لپ تاپ است . M6600 با 3.8 کیلوگرم ، وزن بسیار بالایی دارد. ضمنا حدود 1 کیلوگرم هم باید به این وزن اضافه کرد (وزن شارژر) ! و در این زمینه ممکن است برای افرادی که جا به جایی زیاد دارند ، به مشکل بر بخورند. Precision M6600 به شدت محکم است . این لپ تاپ در اطراف یک شاسی از جنس منیزیم محکم ساخته شده و از آلومینیوم آنودایز شده به رنگ خاکستری تخته ای پوشیده شده است . M6600 نه تنها به نظر محکم می رسد ، بلکه مقررات MIL-STD-810G را برای مقاومت در برابر درجه حرارت شدید ، لرزش ، ورود گرد و غبار ، ارتفاع و ضربه نیز دارا است.

طراحی لپ تاپ Dell Precision M6600


صفحه نمایش

Dell Precision M6600 دارای نمایشگری بزرگ با ابعاد 17.3 اینچ و کیفیت FullHD با وضوح 1920 x 108 پیکسل و تراکم پیکسلی 127 پیکسل در اینچ می باشد . این مشخصات به کاربر فضای زیاد و کیفیت بالایی از صفحه نمایش برای کار و طراحی را ارائه می دهد و کمتر رقیبی میتوانید پیدا کنید که بتواند در این زمینه در برابر M6600 حرفی برای گفتن داشته باشد . در این نمایشگر اندازه نمادها و متن ها برای اکثریت کاربران با تنظیم 100٪ به اندازه کافی بزرگ خواهد بود ؛ هرچند می توان این اندازه ها را متناسب با نیازهای خود در گزینه های سیستم تنظیم کرد . نکته برجسته دیگر ، نسبت کنتراست فوق العاده خوب 912: 1 است. تصاویر و فیلم ها از نشاط و اشباع بسیار بالایی برخوردار هستند . به نظر می رسد که محتوای صفحه سیاه واقعا سیاه است و متن به وضوح از پس زمینه سفید متمایز است.

صفحه نمایش لپ تاپ Dell Precision M6600

با اندازه گیری از 9 نقطه مختلف در این صفحه نمایش ، میانگین روشنایی 291 سی دی بر متر مکعب به دست می آید . توزیع روشنایی یکنواخت نیز حدودا 87 درصد است . این اعداد عالی هستند ! چرا که صفحه نمایش 17.3 اینچ می باشد و روشنایی آن دشوار تر از یک صفحه نمایش کوچک تر به عنوان مثال 14 اینچی است . از مزیت های دیگر این صفحه نمایش ، مات بودن آن می باشد ؛ به گونه ای که هیچگونه انعکاس نوری در آن مشاهده نمی شود .با این مقدار متوسط روشنایی نمایشگر ، M6600 برای استفاده در فضای باز کاملاً پاسخگو است . روشنایی در اکثر مواقع به قدری قوی است که می تواند از نور روز نیز بهتر استفاده کند. تنها درصورتی که نور مستقیم خورشید بر روی آن قرار بگیرد ممکن است کمی دچار مشکل شوید که در این حالت باید موقعیت صفحه را متناسب با خورشید تنظیم کرد .


باتری

Dell Precision M6600 مجهز به یک باتری 6 سلولی با قدرت 97 وات ساعت می باشد . حداقل مصرف برق اندازه گیری شده 9.4 وات است که تقریباً سه وات کمتر از مدل کوچکتر خود ، با وجود نمایشگر بزرگتر ، می باشد . هرچند در تنظیمات متوسط و حداکثر بدون فشار سیستم ، مقادیر این دو لپ تاپ با هم مطابقت دارند و با بارگذاری کامل سیستم ، M6600 به دلیل تراشه گرافیکی قدرتمندتر خود نسبت به M4600 ، حدود 30 وات مصرف بیشتری دارد.
Precision M6600 در تست Battery Eater Reader که در آن روشنایی صفحه در این مرحله 21 سی دی / متر مکعب است ، حدود 11 ساعت و 20 دقیقه دوام آورده است . در تست دیگری با شدت روشنایی صفحه نمایش حدود 200 cd / m² و استفاده از ماژول WLAN ، عدد 7 ساعت ثبت شده است .هنگام پخش فیلم ها با روشنایی کامل نیز این لپ تاپ می تواند بیش از 5 ساعت دوام بیاورد .

باتری لپ تاپ Dell Precision M6600

کیبورد و تاچ پد

Dell Precision M6600 دارای صفحه کلیدی دقیقاً مشابه با صفحه کلید Precision M4600 است .، و نوآوری خاصی در این کیبورد مشاهده نمی شود . از این نظر ، صفحه کلید ThinkPad X220 لنوو و یا با مدل های 17 اینچی مثل صفحه کلید بزرگ MacBook Pro بهتر و جذاب تر هستند . اما جدا از این مورد ، صفحه کلید M6600 می تواند به کاربر یک تایپ آرام را ارائه دهد. طرح صفحه کلید Qwerty در این مدل با داشتن قسمت شماره جداگانه ورود رشته های طولانی اعداد را آسان می کند و با استفاده از ترکیب کلیدهای FN می توان به توابع مهم دست یافت.

صفحه کلید لپ تاپ Dell Precision M6600

تاچ پد Dell Precision M6600 ، استیک TrackPoint و دکمه های همراه ، طیف خوبی از عملکرد و سهولت استفاده را ارائه می دهند . دقیقا همان مواردی که که در نسخه ی کوچک تر Precision M4600 وجود دارد.


صدا

Dell Precision M6600 مجهز به یک جفت اسپیکر داخلی است . این بلندگوهای داخلی خروجی صدای مناسبی ایجاد می کنند . تن های میانی و بیس به خوبی وجود دارند و هم چنین فضای کافی را برای کنترل تن های بلند شنیدنی فراهم می کنند. بنابراین با تغییر معمول تنظیمات روی اکولایزر ، می توان به صدایی نسبتاً متعادل دست یافت . اما برای اینکه صدای سینمایی خیلی عالی داشته باشید و یا حتی اگر به سیستم های خیلی قوی صوتی عادت کرده اید ، هنوز باید به راه حل های خارجی متوسل شوید . این موارد را می توان از طریق USB یا درگاه صوتی 3.5 میلی متری متصل کرد . علاوه بر این ، اتصالات HDMI و DisplayPort امکان انتقال صدا به مانیتورهای خارجی و تلویزیون ها را فراهم می کنند.

اسپیکر های لپ تاپ Dell Precision M6600


اتصالات

Dell Precision M6600 در اتصالات و پورت ها هم شباهت زیادی با نسحه ی کوچکتر خود یعنی Precision M4600 دارد . M6600 به جای یک پورت ، چهار پین FireWire 400 (IEEE 1394) با نسخه شش پینی دارد که در Mac مشاهده می شود . وجود این پورت ممکن است مزیت خاصی از نظر سرعت انتقال اطلاعات نداشته باشد ، اما به هر حال منبع تغذیه خود را ارائه داده و فراهم کرده است . به گونه ای که این امکان را به کاربر می دهد تا بدون منبع تغذیه USB اضافی ، از هارد دیسک های موبایل FireWire ، به خصوص از گجت ها اپلی ، استفاده کند . این امر به خصوص برای کاربرانی که هنوز از هارد دیسک های قدیمی FireWire استفاده می کنند و یا اغلب به طور موازی یا به نوبت با رایانه های مک اپلی و ویندوز کار می کنند ، ویژگی مثبتی است . در ادامه گفتنی است که این دستگاه دارای پورت VGA به شدت با کیفیت ، درایو نوری DVD RW ، پورت های یو اس بی و ... می باشد و به طور خلاصه کاربر را نا امید نمی کند.

پورت های لپ تاپ Dell Precision M6600

ویژگی های مثبت

  • طراحی بدنه ی محکم
  • نمایشگر فول اچ دی
  • سرعت بالا

ویژگی های منفی

  • سنگین وزن
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*