Lenovo ThinkPad L530 لپ تاپی 15.6 اینچی از خانواده ی L لنوو می باشد. قیمت مناسب در عین کیفیت قابل قبول ، از مهم ترین ویژگی های سری L لنوو می باشد . دانشجویان و دانش آموزان از مهم ترین خریداران این لپ تاپ هستند.

طراحی

Lenovo ThinkPad L530 طراحی خانواده ی L را با خود به همراه دارد . پایین بودن قیمت سری ThinkPad L تا حدودی به دلیل انتخاب مواد استفاده شده بدنه توسط شرکت Lenovo است . اکثر لپ تاپ های سطح پایین ، صرف نظر از اینکه برای اهداف مصرفی یا تجاری در نظر گرفته شده اند ، از بدنه های پلاستیکی استفاده می کنند و خانواده ThinkPad L نیز از این قاعده مستثنی نیست . با این وجود ، L53 در مقایسه با بیشتر لپ تاپ های ارزان قیمت مصرفی برتر است .بدنه ی این دستگاه ، در برابر فشار های خارجی مقاومت بسیار مناسبی نشان می دهد . در عین این استحکام بدنه ، به کاربر حس سبکی می دهد. هر چند نباید انتظار داشت که کار کردن با این دستگاه ، به اندازه ی مدل های بالاتر برای کاربر لذت بخش باشد.

طراحی لپ تاپ Lenovo ThinkPad L530

برای سال های متعدد ، خانواده ThinkPad از لولاهای فلزی بزرگ و یک دستگاه قرمز رنگ TrackPoint به عنوان علائم دستگاه های تجاری خود استفاده کرده است و ThinkPad L530 نیز این سنت را نقض نمی کند. لولا ها به خوبی قادر هستند که صفحه را در محل خود ثابت و با حداکثر زاویه باز بیش از 180 درجه ثابت نگه دارند . هم چنین این لپ تاپ فاقد قفل نمایشگر می باشد .

صفحه نمایش

Lenovo ThinkPad L530 مجهز به صفحه نمایشی 15.6 اینچی با وضوح 1366 x 768 پیکسل و کیفیت HD می باشد . این صفحه نمایش تا حدود زیادی همان صفحه نمایشگر T530 است . هر چند شماره ی مدل های هر نمایشگر متفاوت است . در آزمایش های انجام شده روی نمایشگر L530 ، روشنایی متوسط کمتری را ( نسبت به T530 ) در حدود 197 cd / m2 مشاهده می کنیم اما حداکثر کنتراست قابل مقایسه با 726: 1 را داشت . نورپردازی با نمونه مشابه T530 نیز قابل مقایسه و مشابه است .

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo ThinkPad L530

صفحه نمایش ThinkPad L530 به دلیل روشنایی یکنواخت ، کنتراست بالا و صفحه مات ، از بیشتر رقبای هم رده ی خود در بخش نمایشگر پیشی گرفته است . کمبود بازتاب مجازی باعث می شود که نمایشگر در فضای باز نیز قابل استفاده باشد ، حتی اگر روشنایی تا بالاترین حد ممکن هم نباشد . زاویه دید نیز برای یک دستگاه اداری کاملا قابل قبول است .

باتری

Lenovo ThinkPad L530 باتری مناسبی دارد . این باتتری با ظرفیت 94 Wh در تستی با Wi-Fi روشن ، با استفاده از حالت صرفه جویی در انرژی و روشنایی صفحه نمایش تقریبی 150 سی دی / مترمربع ، حدود 7 ساعت و 9 دقیقه دوام آورده است که مقدار بسیار مناسبی می باشد .

باطری لپ تاپ Lenovo ThinkPad L530


کیبورد و تاچ پد

Lenovo ThinkPad L530 دارای صفحه کلید جدید Lenovo به سبک Chicklet می باشد . این صفحه کلید در Lenovo ThinkPad T530 و W530 نیز به کار رفته است اما L530 سطح بالاتری نسبت به این دو لپ تاپ دارد . البته گفتنی است که فاقد نور پس زمینه می باشد . احساس تایپ کردن برای یک صفحه کلید سبک chiclet به طرز حیرت انگیزی خوب است . اندازه ی کلید ها متناسب هستند و نقطه فشار نیز به وضوح قابل درک است . Lenovo بدیهی است که زمان قابل توجهی را برای تولید صفحه کلید سرمایه گذاری کرده است که با وجود سبک شیک ، راحتی تایپ بهینه را نیز برای کاربر فراهم می کند . با این وجود ، کسانی که از صفحه کلید Lenovo یا IBM به سبک کلاسیک تغییر می کنند ، به یک دوره آشنایی نیاز دارند و ممکن است تا مدتی عادت نداشته باشند .

کیبورد لپ تاپ Lenovo ThinkPad L530

Lenovo ThinkPad L530 دارای تاچ پدی مشابه نمونه های قبلی است و تجربه آشنایی به کاربر داده می شود. این صفحه ی لمسی ، همانطور که انتظار می رود ، به خوبی و با حساسیتی نسبتا بالا کار میکند و به کاربر حس خوبی از کار با آن را منتقل می کند .

صدا

Lenovo ThinkPad L530 دارای دو بلندگوی داخلی برای تامین صدا می باشد . همانطور که روی لبه ی جلویی لپ تاپ قرار می گیرند ، با انعکاس صدا از سطحی که دستگاه روی آن قرار گرفته است ، کار می کنند .این دو بلندگو تا حدودی کیفیت بالایی را ارائه نمی دهند . قابل مشاهده است که صدای بلندگوها بدون استفاده از نرم افزار Dolby محدود و ریز است. در حالی که اکولایزر دالبی خسارات زیادی را جبران می کند اما همچنان صدا مهار و خفه است . حداکثر حجم صدا نیز تا حدودی کم است و صدای بلند و رسایی از اسپیکر های L530 خارج نخواهد شد.

اسپیکر های لپ تاپ Lenovo ThinkPad L530


اتصالات

Lenovo ThinkPad L530 دارای اتصالاتی فراتر از انتظار است! اغلب اوقات ، با کم کردن اتصالات یک لپ تاپ ، می توان قیمت نهایی آن را تا حدود نسبتا زیادی کاهش داد اما لنوو در ساخت L530 از این کار خودداری کرده است و خوشبختانه اتصالات کاملا مناسبی را در این دستگاه قرار داده که کاربر را راضی خواهد کرد . این دستگاه دارای چهار پورت USB است که یکی از آنها سریع تر یعنی USB 3.0 است . یکی دیگر از درگاه ها یک درگاه USB با قدرت دائمی است که می تواند برای شارژ دستگاه های قابل حمل از طریق USB حتی در زمان خاموش بودن نوت بوک نیز مورد استفاده قرار گیرد . پشتیبانی ویدئوی خارجی توسط یک پورت VGA و یک رابط مینی DisplayPort انجام می شود. اگر درگاه های موجود کافی نباشد یا اگر کاربر به سادگی می خواهد کابل ها را از کناره های لپ تاپ تغییر مسیر دهد یا بخواهد آنها را از نظر مخفی کند ، می توان از پورت متصل در قسمت زیرین دستگاه استفاده کرد. نکته مثبت دیگر این است که لنوو ، replicator سری 3 را به روزرسانی نکرده بنابراین هر کسی که از قبل دارای سیستم اتصال برای مدل قبلی باشد ، می تواند به استفاده از آن ادامه دهد . سری L فاقد شیار فوق العاده مدولار که در مدل های گران قیمت ThinkPad است ، می باشد .

پورت های لپ تاپ Lenovo ThinkPad L530

ویژگی های مثبت

  • باتری قوی
  • نمایشگر مات مطلوب
  • کیبورد حرفه ای

ویژگی های منفی

  • صدای نامطلوب
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*