Toshiba Portege Z10 از لپ تاپ های زیبا ، ظریف و خوش فروش کمپانی توشیبا است . این لپ تاپ 11.6 اینچی ، مجهز به پردازنده ی Core i5 نسل چهارمی و هارد دیسک از نوع اس اس دی می باشد که باعث می شود سرعت مطلوبی داشته باشد.

طراحی

Toshiba Portege Z10 طراحی قابل قبول و زیبایی دارد. اولین موردی که در طراحی این دستگاه به چشم می خورد ، صفحه نمایش لمسی آن است که قابلیت جدا شدن نیز دارد . بدنه ی نقره ای تیره ی مات ، از جنس پلاستیک فشرده ساخته شده است که به کاربر حس نسبتا خوش آیندی می دهد . مقاومت بدنه ی Z10 طبق انتظار ، بالا نیست و نباید انتظار استحکام بالا همچون دستگاه های Dell را از آن داشت اما در مجموع برای امور روزمره ، استحکام کافی را دارا است . وزن لپ تاپ 1.4 کیلوگرم می باشد که در مقایسه با سری Z30 با وزن 1.2 کیلوگرم ، کمی سنگین تر است اما باز هم جزء لپ تاپ های سبک وزن محسوب می شود و با توجه به ابعاد کوچک آن و نمایشگر 11.6 اینچی که دارد ، برای حمل و نقل و جا به جایی گزینه ی مناسبی برای کاربران می باشد.

طراحی لپ تاپ Toshiba Portege Z10

صفحه نمایش

Toshiba Portege Z10 مجهز به نمایشگر 11.6 اینچی و وضوح 1920 x 1080 پیکسل می باشد . این صفحه نمایش به وضوح توسط یک محافظ ضد تابش خیره کننده ، که در لبه ها قابل مشاهده است ، مات شده است. این محافظ درست تا لبه های صفحه گسترش می یابد ، بنابراین حتی فراتر از TFT قابل مشاهده است. توشیبا آن را "ضد اثر انگشت و ضد تابش خیره کننده" می نامد. صفحه لمسی با روشنایی بالا Z10 کاملاً روشن و خیره کننده است. روشنایی این صفحه به طور متوسط 277 cd / m² اندازه گیری شده است . انحراف گسترده بین مناطق اندازه گیری منجر به روشنایی ضعیف 73٪ می شود. ابر كوچك در لبه ها و بزرگتر در ناحیه فوقانی در یك زمینه سیاه در یك اتاق تاریك قابل مشاهده است . یک سنسور نورمحیط نیز در کنار وب کم جلویی نصب شده است ، که به طور خودکار روشنایی را با نور محیط تطبیق می دهد .

نمایشگر لپ تاپ Toshiba Portege Z10

تضاد رنگ ها در صفحه IPS این لپ تاپ هیچگونه ایرادی ندارد به گونه ای که هیچ یک رقبای Z10 به 1158: 1 دست پیدا نمی کند (ThinkPad Helix: 949: 1؛ Revolve 810: 723: 1). هم چنین انتظار می رود این صفحه نمایش باید فضای رنگ مرجع sRGB را پوشش دهد تا بالاترین خواسته های حرفه ای را برآورده کند. اما در این زمینه توشیبا از رقبای خود ضعیف تر بوده است . AdobeRGB نیز فقط 44٪ پوشش داده شده می شود .

باتری

Toshiba Portege Z10 باتری تسبتا مطلوبی دارد . به گونه ای که رقبای خود را شکست می دهد . ماندگاری Z10 تا 60٪ بیشتر از Gigabyte S1185 است . EliteBook Revolve 810 HP و ThinkPad Helix Lenovo نیز شکست خورده اند (44 و 31٪) .البته گفتنی است که در تست Wi-Fi که درآن یک اسکریپت با استفاده از شدت روشنایی 150 cd / m² هر 40 ثانیه وب سایت ها را باز می کند ، ThinkPad Helix Lenovo به دلیل ظرفیت بالاتر باتری خود که 70 Wh می باشد (47٪) ، پیشتاز است.

باطری لپ تاپ Toshiba Portege Z10

کیبورد و تاچ پد

Toshiba Portege Z10 دارای کیبوردی با کلیدهای براق که دارای افت کوتاه هستند ، ضربات نرم و در عین حال محکم و ساکت و نقطه فشاری متناسب هستند که بسیار سریع نیز عمل می کنند . صفحه کلید Z10 به دلیل طرح بندی استاندارد ، اندازه کافی نسبت به 11.6 اینچی بود ن، کلیدهای جهت دار جدا شده و نور پس زمینه ، به کاربر در هنگام تایپ کردن حس بسیار دلپذیر و لذت بخشی می دهد ؛ اگرچه به اندازه ی صفحه کلید های ThinkPad سری T کامل نیست.

کیبورد لپ تاپ Toshiba Portege Z10

Toshiba Portege Z10 مجهز به صفحه لمسی که با استراحت مچ در یک سطح قرار دارد ، می باشد . سطح مات این تاچ پد نسبت به سایر نقاط بدنه ی دستگاه مقداری براق تر است که این امر باعث زیبایی و جلوه ی خاصی شده است. کلیدهای زیر تاچ پد ازهم جدا می شوند. کلیدها در درجه اول به AccuPoint تعلق دارند ، زیرا توشیبا نشانگر آبی رنگ صفحه کلید را ارائه می دهد . این دکمه ها دارای افتی کوتاه اما کافی و بازخورد بسیار مطلوبی هستند. صدا پایین و ساکت است. اشاره گر به صورت پیش فرض کمی کند است که میتوان با تنظیم آن این مشکل را نیز حل کرد . در مجموع ، ترکیب AccuPoint ، pad ، و کلیدها گزینه های ورودی قابل تنظیم متغیری را ایجاد می کنند که عملکرد سریع را امکان پذیر می کند و به کاربر جس خوبی را منتقل می کنند .

صدا

Toshiba Portege Z10 دارای یک جفت بلندگو برای تامین صدا است . این بلندگوها در لبه پایین دستگاه جای گذاری شده اند . صدای تولید شده از اسپیکر ها کاملا فاقد باس و پویا بوده و حداکثر میزان صدا نیز زیاد نیست. همچنین گفتنی است که در حداکثر حجم صدا ، حتی در صداهای گفتاری ، اسپیکرها صدا را بی کیفیت تحویل می دهند . مانند اکثر بلندگوهای کوچک ، میانه ها نیز بیش از حد تأکید می شوند و هیچ احساس احاطه ای وجود ندارد. اما در مجموع این بلندگو ها تا حدودی انتظارات روزمره ی کاربران را برآورده می کند اما برای کاربرانی که به موسیقی گوش می دهند ، پیشنهاد می شود که از بلندگو های خارجی استفاده کنند .

اسپیکر های لپ تاپ Toshiba Portege Z10

اتصالات

Toshiba Portege Z10 دارای اتصالات و پورت های نسبتا محدودی می باشد . تمامی این درگاه ها در سمت راست دستگاه قرار گرفته اند . گفتنی است قسمت پشتی لپ تاپ نیز مجهز به اترنت RJ45 ، HDMI و VGA می باشد که استفاده از Z10 را آسان تر می کند . انتظار می رفت یک درگاه USB 3.0 دیگر نیز در بخش عقب لپ تاپ وجود داشته باشد تا سایر دستگاه های تکثیر کننده پورت جهانی نیز به صورت اختیاری متصل شوند . اما با این حال ، اکثر کاربران به دلیل رابط های اتصال فقط به پورت USB 3.0 احتیاج دارند که خوشبختانه در این لپ تاپ وجود دارد .

پورت های لپ تاپ Toshiba Portege Z10

ویژگی های مثبت

  • صفحه نمایش جداشونده
  • نمایشگر لمسی پر نور

ویژگی های منفی

  • صدای ضعیف
  • اتصالات کم
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*