Lenovo ThinkPad X250 لپ تاپی 12.5 اینچی از کمپانی چینی لنوو می باشد . این لپ تاپ مجهز به پردازنده ی نسل نسل پنجمی اینتل می باشد که اگر هارد از نوع SSD روی آن قرار بگیرد ، سرعت بسیار بالایی به کاربر ارائه خواهد داد. در ادامه به بررسی این لپ تاپ می پردازیم.

طراحی

Lenovo ThinkPad X250 نسبت به مدل قبلی خود یعنی ThinkPad X240 تغییرات قابل توجهی در شاسی ایجاد کرده است . طراحی خاکستری مات X250 تقریباً کاملاً مشابه نمونه قبلی است. تفاوت های جزئی از نظر وزن (1.43 کیلوگرم) و قد (20.3 میلی متر) قابل اغماض است. رقبای این لپ تاپ همچون Dell (1.5 کیلوگرم ، 19.4 میلی متر) و HP (1.52 کیلوگرم ، 21 میلی متر) شباهت زیادی دارند. لنوو در طراحی X250 از یک شاسی پلاستیکی تقویت شده با الیافی از جنس شیشه سخت با قاب منیزیم یکپارچه استفاده کرده است که با وجود وزن پایین ، از مقاومت بالایی نیز برخوردار است . به غیر از برخی نقاط کوچک در لپ تاپ ، به عنوان مثال ، منطقه کمی انعطاف پذیر بالای کیبورد ، بدنه ی دستگاه محکم و با استقامت است .

طراحی لپ تاپ Lenovo ThinkPad X250

X250 همچنین با توجه به استانداردهای نظامی از جمله مقاومت در برابر ارتعاشات ، رطوبت ، گرد و غبار و تغییرات دما آزمایش شده است - حتی اگر لپ تاپ در عمل با چنین تنش هایی روبرو نشود ، مطمئناً از نظر کیفیت محصول اطمینان کافی را به کاربران خواهد داد . درب نمی تواند کاملاً با سختی بدنه ی لپ تاپ مطابقت داشته باشد و تحت فشاری حتی متوسط مقداری پیچ و تاب می خورد. اما باز هم این مسئله واقعاً جای نگرانی ندارد ، خصوصاً اینکه مقدار معینی از انعطاف پذیری حتی می تواند در بعضی موارد از آسیب جدی - به عنوان مثال ترک خوردگی - جلوگیری کند. پنل دستگاه نیز توسط لولاهای فلزی عظیم و قوی نگه داشته می شود که در هنگام ارتعاشات به سختی پرش می کنند و حداکثر زاویه باز شدن نیز 180 درجه می باشد .

صفحه نمایش

Lenovo ThinkPad X250 مجهز به صفحه نمایشی 12.5 اینچی با وضوح 1366 x 768 کیفیت HD می باشد که دارای روشنایی صفحه 300 دی سی بر متر مربع است . این صفجه نمایش با وجود توزیع روشنایی فقط 81٪ که کم به نظر می رسد ، تصویر از نظر ذهنی بسیار یکنواخت است و کاربر به سختی می تواند صفحه ای را که حتی با محتوای تصویر کاملا تاریک می باشد ، تشخیص دهد . تصاویر در این نمایشگر واضح به نظر می رسند و هم رنگ سیاه و هم رنگها غنی به نظر می رسند. نه تنها تصاویر و فیلم ها از این مزیت بهره مند می شوند ، بلکه از نمایش عالی در کارهای اداری نیز قدردانی خواهید کرد .

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo ThinkPad X250

اندازه کوچک نمایشگر X250 برای PhotoShop یا برنامه های مشابه مناسب نیست ، اما باز هم برای طراحی و ادیت کردن خصوصا در مسافرت ها مناسب می باشد . رنگ ها (DeltaE 4.2) و مقیاس خاکستری (DeltaE 3.1) از قبل انحراف کمتری را نشان می دهند و با کالیبراسیون می توان اوضاع را بیشتر بهبود بخشید. به طور خاص ، محدودیت فضای فضای رنگی (42٪ AdobeRGB ، 66٪ sRGB - (تصحیح 20.5.2015 به دلیل اشتباه بودن پروفایل مرجع sRGB)) برای رنگهای آبی و سرخابی ، متأسفانه از ثبت شدن نتایج بهتر جلوگیری می کند.

باتری

Lenovo ThinkPad X250 مجهز به یک باطری 48 وات ساعتی می باشد. این همان باتری در مدل قبلی خود یعنی X240 است. در تست های انجام شده ، این باتری ، نتایج نسبتا خوبی ثبت کرده است. در تست وبگردی با شدت نور متوسط صفحه نمایش و از طریق WLAN ، X250 توانسته است حدود 5 ساعت دوام بیاورد . هرچند این مقدار از رقبایی همچون Latitude 12 بسیار کم تر است اما باز هم تا حدود خوبی انتظارات را برای کاربر برآورده خواهد کرد.

باتری لپ تاپ Lenovo ThinkPad X250


کیبورد و تاچ پد

Lenovo ThinkPad X250 از همان صفحه کلیدی که در X240 وجود دارد ، بهره می برد. این کیبورد الكتریكی محافظت شده در برابر آب ریخته شده می باشد . به غیر از ویژگی ThinkPad آشنا با کلیدهای Fn و Ctrl سوئیچ شده (قابل تغییر در BIOS) ، صفحه کلید تقریباً به یک دستگاه ورودی عالی نزدیک است . ترکیبی از نقطه فشار محکم ، فاصله کلید های معقول و پایداری بالا ، یک تجربه تایپ بسیار مکانیکی و غنی را برای کاربر ایجاد می کند که به سختی می تواند با هر سری دیگر از لپ تاپ ها مطابقت داشته باشد . کلیدها را می توان با LED های سفید در محیط های تاریک روشن کرد. شدت نور پس زمینه نیز می توان در دو مرحله تنظیم کرد.

کیبورد لپ تاپ Lenovo ThinkPad X250

Lenovo ThinkPad X250 دارای صفحه لمسی یا تاچ پد با ابعاد کوچک 8.7 5. 5.3 سانتی متر می باشد . عدم وجود دکمه های اختصاصی منجر به محدودیت های قابل توجهی در راحتی برای کاربر می شود . با این وجود ، صفحه لمسی X250 بسیار خوب کار می کند و با قابلیت های خوب سرگردانی و همچنین پشتیبانی و اجرای دقیق حرکات چند لمسی کاربر را تا حدود زیادی متقاعد و راضی می کند .


صدا

Lenovo ThinkPad X250 دارای بلندگوهایی با حداکثر میزان صدای کم ، کمبود بیس و ویژگی صدای کمی ناخوشایند می باشد که نمی توان این بلندگوهای استریو را برای فیلم ها یا بازی ها توصیه کرد . پس بهتر است که اگر کیفیت و بلندی صدا برای شما حائز اهمیت است ، از بلندگو های خارجی استفاده کنید تا تجربه ی بهتری را در گوش دادن صدا داشته باشید .

اسپیکر های لپ تاپ Lenovo ThinkPad X250

اتصالات

Lenovo ThinkPad X250 دارای دو پورت USB 3.0 می باشد . البته گفتنی است که اکثر رقبای این لپ تاپ یک پورت USB بیشتر دارند . اما در مجموع تنوع پورت ها مطابق با استاندارد معمول است. نمایشگرهای خارجی را می توان از طریق VGA (آنالوگ) یا mini-DisplayPort (دیجیتال ، تا 3840x2160 پیکسل ، 30 هرتز) متصل کرد و بدیهی است پورت های مشترکی مانند جک هدست یا SD / کارت خوان MMC نیز در این لپ تاپ قابل مشاهده هستند .

پورت های لپ تاپ Lenovo ThinkPad X250

ویژگی های مثبت

  • سرعت بالا
  • کیبورد مناسب
  • اتصالات مطلوب

ویژگی های منفی

  • صدای ضعیف
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*