Lenovo ThinkPad L540 لپ تاپی 15.6 اینچی از کمپانی لنوو است که در سال 2013 میلادی معرفی و عرضه ی جهانی شده است. این لپ تاپ زیبا ، مجهز به پردازنده ی نسل چهارمی از اینتل می باشد که قدرت و سرعت مناسبی را در اختیار کاربران قرار می دهد .

طراحی

مجهز به قاب محافظی به رنگ آنتراسیت می باشد که از پلاستیک ساخته شده است ، اما با وجود سطوح خشن ، جلوه ی بسیار خوبی دارد . مشابه T440s یک علامت تجاری ThinkPad بر روی صفحه نمایش با یک نقطه قرمز روشن بالای حرف i قرار گرفته است . به وضوح می توان متوجه شد که L540 از خانواده ی Thinkpad Lenovo می باشد . می توان درب لپ تاپ را با مقداری نیرو پیچ داد و فشار متمرکز به پشت دستگاه منجر به تحریف جزئی تصویر می شود . با این حال ، لپ تاپ های رقیب دیگر نیز معمولاً در این بخش مشکلات زیادی دارند . پیچاندن بدنه اصلی غیرممکن است و هیچ صدایی نیز وجود ندارد . کمبود فاصله نیز بسیار خوب و استاندارد است. کیفیت ساخت در همه جای این لپ تاپ بسیار بالا ، تمیز و دقیق می باشد .

طراحی لپ تاپ Lenovo ThinkPad L540

لولاهای نمایشگر نقره ای رنگ بوده و از فلز ساخته شده اند و نمایشگر را به خوبی در موقعیت خود قرار داده اند . به گونه ای که لرزش بسیار پایین و جزئی می باشد . وزن ThinkPad L540 2.32 کیلوگرم می باشد که 300 گرم سبك تر از نمونه قبلی است. همچنین مقداری باریک تر نیز می باشد . صفحه کلید مقاوم در برابر آب است و دستگاه با توجه به MIL-STD آزمایش شده است ، که شامل فشار بالا ، رطوبت ، لرزش ، دمای بالا و پایین ، تغییرات دما ، فشار هوا کم (معادل ارتفاع 4500 متر ؛ نزدیک به 15000) پا) و گرد و غبار و در مجموغ شرایط سخت می باشد . در مجموع طراحی L540 در عین زیبایی ، بهینه و مهندسی می باشد.

صفحه نمایش

Lenovo ThinkPad L540 از یک پنل 15.6 اینچی با کیفیت HD و وضوح 1366x768 پیکسل ، با سطحی مات استفاده می کند. این اعداد منجر به نسبت ابعاد 16: 9 و تراکم پیکسل 141 ppi می شود. این پانل دارای نام Innolux N156HGE-EA1 است. تصویر تیز است و صفحه نمایش آن به راحتی بزرگ است. متوسط روشنایی در این صفحه نمایش ، 290 cd / m² اندازه گیری شده است . توزیع روشنایی 85٪ می باشد که قابل قبول است. با تغییر زاویه دید ، رنگ ها خیلی سریع تغییر شکل می دهند . روشنایی در مصرف باتری کاهش نمی یابد. مقدار رنگ سیاه با 0.7 سی دی در متر مکعب زیاد است و نسبت کنتراست با 433: 1 متوسط می باشد.

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo ThinkPad L540

تعادل نسبت RGB انحرافات زیادی را برای رنگ آبی نشان می دهد. به خصوص نمایش در مقیاس خاکستری ، این انحرافات به وضوح مشخص هستند . از طرف دیگر رنگ سفید خالص نیز مقداری رو به رنگ قرمز است . هر چند معمولاً با کالیبراسیون می توان این وضعیت را بهبود بخشید . مقدار DeltaE نیز انحراف زیادی را نشان می دهد که میانگین آن 13 است. نتیجه ColorChecker از نمایش بد رنگ با مقدار DeltaE متوسط بالاتر از 11 و حتی در برخی موارد حتی 20 پشتیبانی می کند. خوشبختانه ، L540 یک لپ تاپ صنعتی است و دقت رنگ بالا ، مهمترین ویژگی در آن نمی باشد اما در مجموع این لپ تاپ در بخش صفحه نمایش ، آن چنان قدرتمند عمل نکرده است و می توان گفت که رقبا بهتر ظاهر شده اند.

کیبورد و تاچ پد

Lenovo ThinkPad L540 مجهز به صفحه کلید chiclet است که تا کنون برای Lenovo ThinkPad ها استاندارد و میان کاربران محبوب بوده است . کلیدها دارای اندازه ای نسبتا بزرگ و خوب و کمی مقعر هستند . البته کلیدهای جهت دار کمی متراکم هستند که ممکن است منجر به برخی از اشتباهات تایپی بشوند . فاصله میان دکمه مناسب بوده و نقطه فشار نیز به خوبی مشخص شده و بازخورد بسیار خوبی برای کاربر ایجاد می کند . صدای تایپ نیز بسیار پایین است و از این لحاظ برای دیگران مزاحمت ایجاد نخواهد کرد . این کیبورد بسیار مستحکم بوده و فقط در اثر فشار زیاد ممکن است مقداری آسیب ببیند . همچنین یک صفحه کلید عددی در اندازه کامل نیز در سمت راست صفحه کلید وجود دارد که می تواند برای افرادی که در امور حسابداری و محاسباتی از L540 استفاده می کنند ، یک نکته ی مثبت باشد . عدم وجود نور پس زمینه یکی از معایب این صفحه کلید است که با توجه به سایر مزایای آن می توان از آن چشم پوشی کرد .

کیبورد لپ تاپ Lenovo ThinkPad L540

علاوه بر صفحه لمسی ، Lenovo ThinkPad L540 دارای یک TrackPoint نیز می باشد . این ترک پوینت بسیار دقیق و قابل اعتماد بوده واکنش بسیار سریعی نشان می دهد . اندازه تاچ پد 100 75 75 میلی متر است ، که بسیار بزرگ و یکسان با صفحه لمسی ThinkPad T440s است . بزرگ بودن صفحه ی لمسی ، استفاده از آن را برای کاربر بسیار راحت تر می کند . دکمه های تاچ پد نیز در عین روان و دقیق بودن ، دارای نقطه فشاری مناسب هستند و به طور کلی نمی توان ایرادی از آنها گرفت .

باتری

Lenovo ThinkPad L540 مجهز به یک باطری لیتیوم یونی 56 وات ساعتی است که در مدت 3 ساعت شارژ کامل می شود. این باتری در تست Eater Reader که خواندن یک متن را شبیه سازی می کند ، L540 حدود 6 ساعت و نیم دوام آورده است . این مقدار خوبی به نظر می رسد در حالی که در تست Battery Eater Classic ، با حداقل زمان اجرا و حداکثر روشنایی صفحه نمایش ، این لپ تاپ بعد از 93 دقیقه خاموش می شود . در تست دیگری که در آن میزان روشنایی صفحه نمایش روی 150 cd / m² تنظیم شده و WLAN فعال است ، در حالی که یک اسکریپت مرورگر هر 40 ثانیه یک وب سایت را رفرش می کند ، L540 تقریباً پنج ساعت دوام آورده است که این مقدار قابل قبولی بوده و از بسیاری از رقبای خود بهتر عمل کرده است.

باتری لپ تاپ Lenovo ThinkPad L540

صدا

Lenovo ThinkPad L540 مجهز به یک جفت بلندگوی استریو می باشد . این دو اسپیکر برای تماس های ویدیویی بسیار مناسب هستند . صدای بالا بسیار دقیق و واضح است ، اما صدای متوسط و باس به سختی وجود دارد . بلندگوها به وضوح نسبت به ارتباطات بهینه شده اند و حتی با تنظیم حداکثر میزان صدا نیز به خوبی کار می کنند. در مجموع اگر به دنبال یک صدای بسیار حرفه ای هستید ، هدفون خارجی گزینه ی مناسب تری می باشد. البته که این مورد در بسیاری از لپ تاپ های صنعتی وجود دارد.

اسپیکر های لپ تاپ Lenovo ThinkPad L540


اتصالات

Lenovo ThinkPad L540 در بخش اتصالات نیز دستگاه بسیار کاملی می باشد . تنوع درگاه ها بسیار جامع است . اسلات ExpressCard کارتهای عرض 54 و 34 میلی متری را پشتیبانی می کند. چهار پورت USB وجود دارد که یکی از آنها از نسل سوم بوده و سه تای دیگر نسل دومی هستند . این درگاه همچنین در صورت خاموش بودن دستگاه از شارژ پشتیبانی می کند (البته باید این ویژگی را در BIOS فعال کرد.) کارت خوان لپ تاپ نیز از تمام استانداردهای رایج (MMC ، SD ، SDHC ، SDXC) پشتیبانی می کند و کارت های یکپارچه تقریباً با کیس هم خوانی دارند. مکانیزم قفل گذاری نیز بسیار قابل اعتماد است ، بنابراین می توان بدون نگرانی از افتادن کارت ، در داخل شکاف کارت را قرار داد . درایو نوری نیز کاملا استاندارد بوده و انواع DVD ها را پشتیبانی می کند . چیدمان این پورت ها به خصوص در سمت چپ دستگاه شلوغ است . هنگام استفاده از شیار ExpressCard ممکن است دسترسی به درگاه USB 3.0 دشوار شود . با این وجود موقعیت پورت اترنت که در عقب قرار گرفته است ، بسیار عالی است .

پورت های لپ تاپ Lenovo ThinkPad L540

ویژگی های مثبت

  • طراحی مناسب
  • کیبورد حرفه ای
  • باتری مطلوب

ویژگی های منفی

  • عدم نور زمینه
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*