HP Elitebook 2540p از محصولات شرکت آمریکایی اچ پی می باشد که عمری طولانی دارد و بیشترین اندازه در مدل 12.1 اینچ است و مواد به کار رفته در قالب 2540p پلاستیک بدون لاک و آلومینیوم براق است با وزنی معادل 1833 گرم که به راحتی در دست قرار می گیرد .

طراحی

HP Eliteook 2540p از یک قاب مسطح و باریک و سبک با وزن 1.833 کیلوگرم ساخته شده است که به راحتی در دست قرار می گیرد و با ارتفاع 3.4 سانتی متر می باشد که 1.6سانتی متر بیشتر از Acer Aspire 1830T است . Elitebook 2540p وزن نسبتا بالایی دارد اما از استحکام خیلی خوبی برخوردار است . شرکت HP از مواد سنگینی استفاده کرده است که مقاومت بالایی به آن داده است . مواد به کار رفته در hp 2540p پلاستیک بدون لاک و آلومینیوم براق می باشد که موقع لمس احساس خنکی می کنید ( بستگی به میزان استفاده از لپ تاپ دارد ) و در برابر خراش مقاوت بالایی نشان می دهد.

طراحی لپ تاپ HP Eliteook 2540p

HP همانند سری های قبلی Probook و Elitebookهای بزرگتر , فلز واقعی را برای لولا انتخاب کرده است که وقتی که با دستتان آن را باز می کنید و رها می کنید حرکت نمی کند و در جای خود ثابت می ماند . برای باز کردن باتری کافی است یک دکمه نقره ای رنگ که برجسته است را فشار دهید که یک فلز جامد را آزاد می کند و باعث می شود نیم سانتی متر از میل خود باز شود ؛ باتری در جای خود محکم است که کافی است با یک دست گیرنده های قسمت های چپ و راست را به موقعیت باز بلغزانید و به راحتی آن را جدا کنید.

صفحه نمایش

HP Eliteook 2540p دارای یک صفحه نمایش 12.1 اینچی مات می باشد که در نمایش رنگ بسیار خوب عمل می کند . رزولوشن تصویر در این صفحه نمایش 1366x768 پیکسل است که در زوایای دید مختلف نیز خوب عمل می کند . در مجموع این صفحه نمایش برای استفاده ی صنعتی ، مناسب است اما نباید از آن توقع کیفیت خیره کننده ای داشت . پوشش مات صفحه نمایش انعکاس نور را به حداقل می رساند ، اما سطح سیاه 1.45 و نسبت کنتراست 139: 1 بسیار کم است.

صفحه نمایش لپ تاپ HP Eliteook 2540p

کیبورد و تاچ پد

HP Eliteook 2540p دارای صفحه کلید مناسبی است ؛ کلیدها بازخورد لمسی واضحی دارند. اما فقط تا عمق حدود 2 میلی متر فشار می آورند . کلید های جهت دار در پایین سمت راست قرار دارند که به راحتی به چشم می خورند به علت کوچک بودن اندازه لپ تاپ ، نبود پد شماره جداگانه یک مسلئه ی عادی است . هرچند کاربران می توانند از کلید های عملگرا استفاده کنند . پایه صفحه کلید کاملاً محکم نصب شده است و در انتهای ضربه زدن به آن ها نقطه قوت کاربر را نشان می دهد ؛ گرچه مانند نسخه Elitebook 8440 نیست ولی در کلید ها کمی لاستیک استفاده شده که اثر انگشت روی آن قرار نمی گیرد.

صفحه کلید لپ تاپ HP Eliteook 2540p

HP Eliteook 2540p دو گزینه را برای ارائه به کاربران حرفه ای خود در نظر گرفته که بستگی به علاقه خود می توانند از پد لمسی عادی یا پین استک استفاده کنند ( Synaptics و TouchStyk) . دو کلید چسبنده در زیر نوار فاصله قرار دارد. تمامی دکمه های ماوس از لاستیک سخت ساخته شده اند و به همین دلیل نرم و مات هستند . عمق ضربه کاملاً واضح است و بازخورد راحت و سبکی دارند . دکمه های تاچ پد از هر نظر عالی هستند و یک ویژگی جالب اینکه دکمه ها بسیار بی سر و صدا هستند. مخصوصا کلید های چسبنده که از آنچه که در اکثر لپ تاپ های پیدا می کنید ، بهتر هستند . HP Eliteook 2540p با قطر 7.6 سانتی متر به نظر بزرگ نمی رسد اما در عوض تا لبه هایش حساس می باشد ؛ این تاچ پد دارای نوار پیمایشی عمودی و افقی است . اگر چه فقط در حالت اولیه لپ تاپ فعال می باشد . تاچ پد های سیناپتیک به طور کلی پد های چند لمسی هستند . اما عملکردهای (بزرگنمایی ، خروج کردن ، حرکات چند انگشتی و غیره...) در ابتدا در دسترس کاربر نیستند و گزینه ها نیز در پنجره تنظیمات پد قابل مشاهده هستند و به راحتی ابتدا باید با استفاده از دکمه های راه اندازی سریعا فعال شوند.

باتری

HP Eliteook 2540p باتری با ظرفیتی 62Wh (5225 میلی آمپری دارد و از این نظر عالی است و در هنگام وب گردی275 دقیقه دوام می آورد و در مقایسه با نمونه های قبلی عمر باتری پیشرفت داشته است . پردازنده های ولتاژ بسیار کم ,اصل مانندi5-520UM دارای عمر باتری بیشتر می باشد ولی در عوض عملکرد کمتری دارد و در مقایسه با Aspire 1830T که تقریبا با همان ظرفیت 63 wh و با اندازه ی 11/6 اینچی و در آزمایش با WLAN فقط 4 ساعت و47 دقیقه دوام می آورد واین تنها 12 دقیقه بیشتر است از دستگاه HP است. کاربر با 2540p می تواند حدود 4 ساعت به تماشای ویدیو از DVD بپردازد . در این مدت زمان روشنایی صفحه نمایش روی 100 cd / m² تنظیم شده است و ماژول های بی سیم (بلوتوث ، WLAN ، 3G) غیرفعال هستند . کاربر با حداقل صرفه جویی در مصرف انرژی لپ تاپ می تواند به مدت 7 ساعت و 50 دقیقه از آن استفاده کند . این حداکثر عمر باتری است که توسط آزمون Battery Eater Reader ارائه شده است .

باطری لپ تاپ HP Eliteook 2540p

صدا

HP Eliteook 2540p مجهز به بلندگوهای خوبی است که برعکس ظاهر کوچکشان صدای خوبی را تولید می کنند . این اسپیکر ها دارای طیف خوبی از اوج میانه و پایین خوبی است که مانند بیشتر بلند گوهای مونو کوچک به نظر نمیرسد. و تنظیمات صدای آن ها بیش از اندازه کافی بلند می باشند که بتوانند یک دفتر کوچک را با صدا برای ارائه پر کنند. هر چند این بلندگوها در صدا ی بالا دچار لغزش می شوند. از نکات منفی در صدای 2540p میتوان به محل قرارگیری اسپیکر ها اشاره کرد. این بلندگو در جلوی دستگاه قرار گرفته اند که این امر باعث می شود صدا به درستی به گوش نرسد.

اسپیکر های لپ تاپ HP Eliteook 2540p

اتصالات

HP Eliteook 2540p اتصالات کاملی دارد . در جلوی لپ تاپ هیچ درگاه ورودی ندارد . در سمت چپ آن شاهد یک درگاه پاور , یک درگاه مودم , DVD و یک درگاه USB چندگانه سوز و کارت خوان هوشمند می باشیم . جلوی لپ تاپ نیز مجهز به 2 درگاه USB و یک Ethernet می باشد .در سمت راست نیز 2540P ،Express Card/34 ,کارتخوان , Fire Wire ,باند , میکروفون , درگاه نمایش و اسلات قفل کنزینگتون را در خود جای داده است .

اتصالات لپ تاپ HP Eliteook 2540p

ویژگی های مثبت

  • طراحی بدنه مستحکم
  • کیبورد حرفه ای
  • باتری مطلوب

ویژگی های منفی

  • وزن بالا
  • تاچ پد کوچک
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*