Lenovo ThinkPad L430 یک لپ تاپ کلاسیک با کیفیت خوب می باشد . L430 از اتصالات خوبی برخوردار است ؛ از ویژگی های L430 می توان گفت که هیچ شکافی ندارد و این باعث می شود که به مقاومت بالایی دست پیدا کند . این مدل برعکس مدل های قبلی خود ، بین کیبورد فاصله گذاشته است و نسبت به طراحی و قابلیت هایی که دارا است ، لپ تاپ به صرفه ای می باشد.

طراحی

Lenovo ThinkPad L430 با ظاهری کلاسیک طراحی شده، که با قرار دادن حاشیه ضخیم اطراف مانیتور را در برابر ضربه مقاوم کرده ، L430 با پلاستیک تیره ساخته شده ؛ این مدل طراحی بدون تزئینی دارد. ولی در مقابل کیفیت ساخت چشمگیری دارد که می توان به بدون شکاف بودن آن که باعث می شود به صفحه نمایشی مقاوم دست پیدا کند و هم چنین وجود یک شیار در جلوی دستگاه که باعث میشود ب راحتی لپ تاپ باز و بسته شود ، اشاره کرد. باتری L430 با مکانیزم قفل خوبی ساخته شده است، که در قسمت داخلی لپ تاپ با دو پیچ فاصله دارد. در پایین لپ تاپ یک رابط متصل می باشد که برای حسگر اثر انگشت استفاده می شود. این لپ تاپ را برای کاربرانی که محافظ کار هستند و نگران صدمه دیدن لپ تاپشان هستند توصیه می کنیم.

طراحی Lenovo ThinkPad L430

صفحه نمایش

Lenovo ThinkPad L430 مجهز به صفحه نمایشی 14 اینچی با نسبت تصویر 16:9 است که حاشیه های ضخیمی دارد . وضوح تصویر در L430 1366x768 پیکسل است که به تراکم پیکسلی 131 dpi تبدیل می شود. این وضوح تصویر در واقع همان وضوح تصویرT430 است، که باعث می شود از بیشتر لپ تاپ ها پیشی بگیرد .از قابلیت های لپ تاپ L430 می توان به باز شدن تا 180 درجه اشاره کرد . طبق گفته شرکت Lenovo روشنایی T430 تا 300 سی دی می باشد این مقدار منحصربه فرد و عالی می باشد و در مقایسه با لپ تاپ های گران قیمت تر مانند Dell Vostro 3460 یا Acer TravelMate P643 بسیار عملکرد بهتری دارد که این موضوع باعث می شود از آن ها سبقت بگیرد. این نوع لپ تاپ نسبت به قیمت و قابلیت هایش بسیار عالی و مورد پسند می باشد .مقدار سیاهی و روشنایی (83٪) است که درست است به اندازه چشم گیری نیست اما در عوض ارزش مناسبی دارد.

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo ThinkPad L430

کنتراست این مدل دستگاه از مدل قبل اش سبقت گرفته . که به راحتی می توان گفت که از صفحه نمایش بسیار خوبی برخوردار است .L430 صفحه نمایشی مات و روشنایی بالایی دارد که در فضای باز بسیار خوب عمل می کند رنگ ها در زیر آفتاب نیز شفاف می مانند .علاوه بر این ها، حاشیه ضخیم پلاستیک تیره تضاد بین تصویر و لپ تاپ را ایجاد کرده است. بنابر L430در خارج از دفتر و در محیط های باز نیز عملکرد بسیار خوبی دارد.

کیبورد و تاچ پد

Lenovo ThinkPad L430 در طراحی کیبورد L430 برعکس L420 بین کلید ها فاصله گذاشته است . در این مدل برعکس مدل قبلی دیگر دکمه ENTER آبی نیست. در طراحی L430 مکان کلید های کنترل و عملکرد جابه جا شه است. در پایین سمت چپ ، کلید Fn قرار گرفته . در سمت راست کلید CTRL را داریم و کلید های تنظیم صدا و میکروفون در سمت چپ کلید روشن / خاموش طراحی شده است ؛ دبل کلیک این لپ تاپ در مرکز صفحه کلید و بین کلید های H و G قرار گرفته است.

کیبورد Lenovo ThinkPad L430

تاچ پد Lenovo ThinkPad L430 ، با چندین نقطه پوشانده شده است که این باعث می شود قسمت های کمتری لمس شود، صفحه تاچ پد کوچک است ؛ تقریبا به اندازه 87 میلی متر به صورت مورب یا همان 4/3 اینچ می باشد که خوشبختانه از حرکت چند لمسی پشتیبانی می کند . اما متاسفانه کلیدهای ماوس گرد می باشند و مقاومت کمتری دارند. صدای کلیک صفحه ی لمسی بسیار آرام است که این امر باید می شود مزاحمت کمتری برای دیگران در محیط کار ایجاد شود . اندازه تاچ پد به دلیل وجود 3 کلید بالای آن کوچک طراحی شده ، کلید دبل کلیک که با رنگ قرمز در مرکز صفحه کلید قرار دارد، از لاستیک ساخته شده است و امکان پیمایش دقیق را فراهم می کند. کلیدهای مربوطه ماوس بسیار بزرگ هستند که برای دسترسی سریع در زیر صفحه کلید قرار می گیرند. بر خلاف مدل قبلی L430، طراحی دکمه ها کمی تغییر کرده است اما کلیت آن ثابت مانده است.

باتری

ThinkPad L430 Lenovo وات 8.6 انرژی مصرف می کند و هیچ دستگاه دیگری نمی تواند این عملکرد را به خوبی انجام دهد. حداکثر مصرف انرژی درحالت خاموش (12.6 W) می باشد که از برخی لپ تاپ ها بهتر عمل می کند . میانگین مصرف برق نیز 11.3 W می باشد که بسیار مطلوب و مناسب است . L430 با استفاده از انرژی کمتری نسبت به سایر لپ تاپ های مشابه موفق شده در زمینه ی مصرف انرژی و باطری از رقبا پیشی بگیرد. باتری L430 از لیتیوم یون ساخته شده است که مکمل شکل لپ تاپ می باشد و از هیچ نقطه ای از لپ تاپ بیرون نمی زند. باتری این دستگاه 6 سلولی است و این یعنی 57 Wh قدرت دارد، می تواند 7 ساعت11 دقیقه روشن بماند. شرکت Lenovo پروفایل های متنوعی را طراحی کرده، که هر پروفایل عملکرد ، دمای سیستم ، سطح فن و مصرف برق را تنظیم می کند. L430 با تنظیمات استاندارد در وب گردی می تواند بیش از سه ساعت دوام بیاورد و هنگام پخش DVD می تواند 2 ساعت و 10 دقیق روشن بماند. لپ تاپ برای شارژ مجدد به مدت زمان 127 دقیقه نیاز دارد.

باطری Lenovo ThinkPad L430

صدا

ThinkPad L430 Lenovo دارای یک جفت بلندگو می باشد . این بلندگو ها در جلوی لپ تاپ قرار گرفته اند . میزان صدا در مقایسه با ظاهر خوب می باشد ، اما به دلیل قرار گیری مقداری کج بلندگو پتانسیل صدای زیادی از بین می رود. در مجموع این بلندگوها برای استفاده ی عادی و روزمره برای کاربران مناسب هستند.

بلندگوهای Lenovo ThinkPad L430

اتصالات

Lenovo ThinkPad L430 در اتصالات از یک موقعیت خوب برخوردار است، که با دارا بودن چهار درگاه USB , سه درگاه در سمت راست و یک در گاه در سمت چپ که حتی یکی از آنها USB 2.0 مجهز به منبع تغذیه می باشد، این یک امتیاز برای این مدل می باشد، L430 متاسفانه فاقد HMDI است، اما مانند دستگاه های اپلی دارای یک Display Port mini می باشد . البته گفتنی است که برای استفاده از DisplayPort یا HDMI به یک آدابتور نیاز است. وجود DVD RW درایو نوری از دیگر مزیت های این لپ تاپ 14 اینچی است.

پورت های Lenovo ThinkPad L430

ویژگی های مثبت

  • کیبورد و تاچ پد حرفه ای
  • نمایشگر مات مطلوب

ویژگی های منفی

  • عدم وجود پورت HDMI
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*