Lenovo ThinkPad W530 لپ تاپی نیمه حرفه ای با اندازه ای خوب می باشد. این دستگاه برای کاربران گرافیکی و تولید محتوا عالی است چون مجهز به یک صفحه نمایش با کیفیت و باتری قدرتمند می باشد. اتصالات این دستگاه نیز قابل قبول است. کیبورد این لپ تاپ متاسفانه از جنس نرم و خوبی ساخته نشده که در مدل های قبلی اینگونه نبوده است.

طراحی

Lenovo ThinkPad W530 در طراحی نسبت به مدل های قبلی خود تغییر چندانی نکرده اما همانند مدل های قدیمی خود از مقاومت بالایی برخوردار می باشد ولی برخی تغیرات باعث شده که کیفیت آن کمی کاهش یابد مانند قاب نمایشگر ، کیبورد و زیر دستگاه ؛ ولی با این حال برای هر کاربری قابل قبول می باشد. از دیگر نکات مثبت دستگاه می توان به رنگ خاکستری آن اشاره کرد که دوام بسیار بالایی دارد و به راحتی تمیز می شود و نیاز به تمیز کردن مداوم ندارد. W530 مجهز به لولاهای بی عیب و نقصی می باشد که در برابر فشار بالا مقاومت بی نظیری دارند و در هنگام باز و بسته شدن بی سر و صدا و روان عمل می کنند. وزن لپ تاپ 810/2 کیلوگرم می باشد که فقط 105 گرم از W520 بیشتر می باشد ولی از نظر اندازه هیچ تغییری نداشته است.

طراحی Lenovo ThinkPad W530

صفحه نمایش

Lenovo ThinkPad W530 به یک صفحه نمایش مات FullHD با رزولشن 1920x1080 پیکسل با اندازه 6/15 اینچ مجهز می باشد که در فضای باز ، در زیر نور مستقیم خورشید بدون بازتاب تصویر به خوبی عمل می کند و تمامی نرم افزار ها را با کیفیت خوبی اجرا می کند ؛ این لپ تاپ در زاویه دید بسیار عالی کار می کند. W530 برای کاربران گرافیکی و تولید محتوا بسیار مناسب است زیرا از اندازه و کیفیتی بسیار خوب برخوردار می باشد. سطح روشنایی دستگاه بین 255 cd / m و 278 cd /m می باشد اختلاف روشنایی 93% می باشد که این عدد واقعا راضی کننده است. مقدار کل رنگ هایی که صفحه نمایش می تواند تولید کند 1097398 است. هر کاربری و در هر کاری می تواند از این لپ تاپ با رضایت استفاده کند.

صفحه نمایش Lenovo ThinkPad W530

کیبورد و تاچ پد

Lenovo ThinkPad W530 از یک صفحه کلید بی کیفیت برخوردار است ؛ این کیبورد نسبت به قیمتی که دارد به هیچ وجه قابل قبول نمی باشد. متاسفانه این مدل لپ تاپ از نظر صفحه کلید هیچ شباهتی نسبت به مدل های قبلی ندارد. این کیبورد برای تایپیست های حرفه ای مناسب نمی باشد ولی می توان گفت برای کاربران عادی مناسب می باشد. نکته مثبت این دستگاه وجود نور زیر کیبورد می باشد که باعث می شود در تاریکی سریع تر کلید های مورد نظر را بیابیم. کیبورد برخلااف جنس و چیدمان بدی که دارد از انعطاف خوبی برخوردار است که باعث می شود طول عمر بیشتری نسبت به سایر رقبا داشته باشد.

کیبورد Lenovo ThinkPad W530

تاچ پد W530 نسبت به مدل های قبلی نه تنها پیشرفت نکرده بلکه ضعیف تر نیز شده است ولی برای کاربران عادی که فقط کارهای عادی ، وب گردی ، تماشای فیلم و از این قبیل را انجام می دهند قابل قبول می باشد. این تاچ پد خوشبختانه می تواند از حرکت چند لمسی پشتیبانی کند. شرکت Lenovo از جنس قابل قبولی برای تاچ پد استفاده کرده که کاربران در هنگام استفاده راضی باشند.

باتری

Lenovo ThinkPad W530 مانند مدل های قبلی خود به یک باتری قدرتمند 9 سلولی 97 Wh مجهز می باشد. این باتری در حالت حداقل می تواند حدودا 11 ساعت دوام بیاورد و در حالت حداکثر می تواند حدود 5.5 ساعت با قدرت کار کند که این رقم در سایر رقبا مشاهده نمی شود که این یکی از نکته های مثبت W530 می باشد. این دستگاه نسبت به قیمتی که دارد از باتری قدرتمندی برخوردار است و برای کاربرانی که می خواهند مدت طولانی کار کنند یا به مسافرت بروند بسیار مناسب می باشد. یک نکته منفی در مورد باتری دستگاه ، منطبق نبودن با لپ تاپ است یعنی باتری کامل در جای خود قرار نمی گیرد و کمی بیرون می زند که این باعث می شود لپ تاپ جلوه خوبی نداشته باشد.

باتری Lenovo ThinkPad W530

صدا

Lenovo ThinkPad W530 دارای 2 بلندگو در سمت چپ و راست کیبورد می باشد ؛ این بلندگوها نسبت به مدل های قبلی از کیفیت صدای بهتری برخوردار هستند ولی با این حال برای فضای باز مناسب نمی باشند اما در فضای بسته به خوبی عمل می کنند. اگر کاربری بخواهد در فضای باز از این دستگاه استفاده کند می تواند از درگاه مشترک هدفون و میکروفون را به کار بگیرد که راحت تر باشد.

اسپیکر های Lenovo ThinkPad W530

اتصالات

Lenovo ThinkPad W530 اتصالات کاملی ندارد اما قابل قبول می باشد و کاربران عادی می توانند از آن استفاده کنند. در جلوی لپ تاپ هیچ نوع درگاهی وجود ندارد. در سمت چپ دستگاه یک پورت USB2.0 ، دو پورت USB3.0 ، درگاه کارت خوان ، VGA و Display Port وجود دارد. در سمت راست نیز درگاه LAN ، یک درگاه میکروفون و هدفون و DVD RW قرار گرفته اند. متاسفانه W530 فاقد HDMI و Esata می باشد اما نسبت به قیمتی که دارد برای کاربران عادی قابل قبول می باشد. 

پورت های Lenovo ThinkPad W530

ویژگی های مثبت

  • طراحی مستحکم
  • صفحه نمایش مناسب
  • باتری قابل قبول

ویژگی های منفی

  • کیبورد و تاچ پد نامناسب
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*