HP ProBook 6475b در اوایل سال 2012 ساخته و به بازار عرضه شده است. این لپ تاپ از نظر ظاهری شبیه مدل قبلی خود یعنی 6470b می باشد اما اندازه دستگاه ، صفحه نمایش ، تاچ پد و کیبورد تغییر کرده است. اندازه صفحه نمایش نسبت به مدل قبلی بزرگتر شده است. قسمت عددی کیبورد حذف شده که باعث شده کلید ها و تاچ پد بزرگتر شوند.

طراحی

HP ProBook 6475b مشابه مدل 6470b می باشد؛ طوری که هر دو به یک اندازه پورت دارند و به یک نوع استخوان بندی مجهز می باشند. البته تفاوت هایی در هر دو وجود دارد ؛ برای مثال 6475b کمی بزرگتر از 6470b است و یکی از تفاوت های مهم این مدل ، نبود قسمت ماشین حسابی کیبورد می باشد که در مدل های مشابه این تفاوت مشاهده نمی شود. این لپ تاپ نسبت به مدل های قبلی دارای یک ظاهر امروزی تر می باشد که محبوبیت خاصی بین کاربران ایجاد کرده است. وزن دستگاه 2.394 کیلوگرم است و اندازه 14 اینچ می باشد. اگر دنبال یک لپ تاپ مناسب ، خوش دست ، مقاوم در برابر فرسودگی ، ضد خراش و با قیمتی مناسب هستید ، 6475b یک لپ تاپ مناسب با تمام ویژگی های لازم برای کاربران عادی است.

طراحی ProBook 6475b

صفحه نمایش

HP ProBook 6475b نسبت به مدل های قبلی از صفحه نمایش بزرگتری بهرمند می باشد؛ ولی همانند مدل های قبلی دارای یک کیفیت مات HD با روزلوشن 1366x768 می باشد. متاسفانه این دستگاه در فضای باز ، زیر نور مستقیم خورشید ، نور را منعکس می کند. زاویه دید لپ تاپ نسبت به قیمتی که دارد قابل قبول نمی باشد زیرا اگر کاربران از هر طرف به جز روبه رو به صفحه نمایش نگاه کنند تیرگی هایی را مشاهد می کنند. میزان روشنایی دستگاه در مرکز صفحه نمایش 205 cd / m² و در گوشه های صفحه نمایش 136 cd / m² می باشد؛میانگین اندازه بین مرکز و گوشه تصویر 77% می باشد که این میانگین قابل قبول نمی باشد. صفحه نمایش 6475b نسبت به قیمتی که دارد از یک قاب محکم دارا می باشد که باعث می شود به مقاومت بالایی دست یابد و در برابر خرشیدگی ، ضربه ، شکستگی و فرسودگی مقاوم شود.

نمایشگر HP ProBook 6475b

کیبورد و تاچ پد

HP ProBook 6475b دارای یک کیبورد با قیمت مناسب و با مقاومت بالا می باشد. خوشبختانه دستگاه نسبت به مدل های قبلی از صفحه کلیدی استاندارد و با مواد عالی ساخته شده است. کلید ها به دلیل انعطاف ، اندازه ی بزرگ و جنس نرمی که دارند برای کاربران تایپیست و کارمند مناسب می باشند. کلید های خاموش و روشن و کنترل صدا در بالای کیبورد جدا گانه قرار دارند. تنها دو نکته منفی درباره ی کیبورد وجود دارد اول عدم وجود کلید های ماشین حسابی که باعث شده کلید ها دیگر بزرگ تر و مقاوم تر باشند ؛ دوم فاقد نور زیر کیبورد می باشد؛ نبود نور زیر کیبورد باعث می شود که کاربر نتواند در تاریکی کلید های مورد نظر را بیابد.

صفحه کلید لپ تاپ HP ProBook 6475b

HP ProBook 6475b به یک تاچ پد با اندازه ای مناسب و مقاوم مجهز می باشد. اندازه تاچ پد 11 سانتی متر می باشد که در سایر رقبا این اندازه کمتر مشاهده می شود. خوشبختانه تاچ پد می تواند از حرکات چند لمسی با دو انگشت پشتیبانی کند. جنس تاچ پد دستگاه باعث می شود که هنگام استفاده ، از بازخورد مناسبی بهرمند شویم. کلید های تاچ پد با لاستیک سخت ساخته شداند که باعث می شود ضد لغزش و ضد خراش باشند.

صدا

HP ProBook 6475b دارای دو بلندگو که در جلوی دستگاه قرار دارند ، می باشد. مکان بلندگو ها نامناسب است زیرا باعث می شود کاربران نتوانند به خوبی صدا را بشنوند. این بلندگو ها در فضای بسته مانند مکان های اداری برای شنیدن موسیقی ، تماشای فیلم و تماس تصویری مناسب هستند. متاسفانه بلندگو ها نمی توانند درفضای باز به خوبی عمل کنند ؛ اما کاربران می توانند برای شنیدن صدا با کیفیت بهتر ، از درگاه میکروفون و هدفون که در سمت راست لپ تاپ قرار دارند ، استفاده کنند.

اسپیکرهای probook 6475b

باتری

HP ProBook 6475b دارای یک باتری قدرتمند 48 واتی باشد. باتری دستگاه در حالت بیکار بودن Wi-Fi ، کمترین حد نور صفحه و بیکار بودن CPU می تواند 8 ساعت و 55 دقیقه دوام بیاورد که این مقدار نسبت به قیمتی که دارد قابل قبول است. این دستگاه درحالت عادی استفاده انرژی می تواند 4 ساعت و 45 دقیقه دوام بیاورد. 6475b در حداکثر استفاده برق ، CPU و صفحه نمایش می تواند 30 : 2 ساعت دوام بیاورد. این لپ تاپ برای کاربران حرفه ای می تواند قابل قبول باشد. از نکات مثبت دستگاه می توان به منطبق بودن باتری با لپ تاپ اشاره کرد ؛ یعنی باتری از لپ تاپ بیرون نمی زند که باعث می شود زیبایی لپ تاپ حفظ شود.
باتری probook 6475b

اتصالات

HP ProBook 6475b دارای اتصالات کامل است. تمامی اتصالاتی که یک کاربر عادی نیاز دارد را فراهم می کند. متاسفانه در جلوی دستگاه هیچ اتصالی وجود ندارد. در سمت چپ دستگاه درگاه کارت خوان ، DVD RW ، دو عدد USB3.0 و یک درگاه شارژر وجود دارد. در سمت راست لپ تاپ USB2.0 ، Esata ، Display Port ، یک درگاه میکروفون و یک درگاه هدفون موجود می باشد. در پشت دستگاه درگاه VGA و LAN وجود دارد. متاسفانه این دستگاه فاقد HDMI می باشد اما برای هر نوع کاربری مناسب می باشد.

اتصالات HP ProBook 6475b

ویژگی های مثبت

  • صفحه کلید مطلوب
  • باتری قدرتمند
  • اتصالات مناسب

ویژگی های منفی

  • صفحه نمایش کم کیفیت
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*