Lenovo IdeaPad Y510 متعلق به کمپانی بزرگ و محبوب لنوو است. این لپ تاپ در سال 2014 ساخته و به بازار عرضه شد که بین کاربران از محبوبیت خوبی برخوردار بود. این دستگاه قدرتمند مجهز به یک بدنه آلومینیومی می باشد که در برابر زنگ زدگی ، خراشیدگی و ضربه مقاوم است. کیبورد و صفحه نمایش لپ تاپ بسیار با کیفیت می باشند ؛ اما باتری و اسپیکر دستگاه به هیچ عنوان قابل قبول نمی باشند که امیدواریم این نقص ها در مدل های بعدی لنوو برطرف شود.

طراحی

 Lenovo IdeaPad Y510 یک لپ تاپ زیبا ، مقاوم و باظاهری امروزی می باشد. طراحی این مدل دستگاه نسبت به مدل های قبلی تغییر زیادی نداشته و فقط صفحه نمایش بهتر شده است. دستگاه در یک اندازه مناسب در ابعاد 38x25 سانتی متر طراحی شده است. بدنه دستگاه با مواد آلومینیومی ساخته شده که می تواند در برابر ضربه ، خراشیدگی و فرسودگی مقاومت کند. رنگ بدنه دستگاه مشکی براق است اما متاسفانه کثیفی را به خود جذب می کند. از دیگر نکات مثبت Lenovo Y510p ، لولاهایش می باشد ؛ لولاهای دستگاه به راحتی با یک دست باز و بسته می شوند ؛ لولاها هنگام باز و بسته شدن روان و بی سر و صدا هستند و هیچ صدای اضافی تولید نمی کنند. لپ تاپ Lenovo Ideapad Y510 می تواند تا 150 درجه باز می شوند.

 طراحی Lenovo-IdeaPad-Y510p

صفحه نمایش

 Lenovo IdeaPad Y510 دارای یک صفحه نمایش LED با کیفیت FULLHD و رزولشن 1920X1080 است. صفحه نمایش دستگاه دارای چند نکته مثبت می باشد ؛ اول اینکه این صفحه نمایش در زاویه دید بسیار خوب عمل می کنند یعنی کاربران می توانند از هر طرف حتی به صورت گروهی از صفحه نمایش استفاده کنند. نکته مثبت دوم ، میزان اختلاف روشنایی بین مرکز و کناره های صفحه %83 است که این رقم نسبت به قیمت Y510p قابل قبول می باشد. نکته مثبت سوم ، کناره های صفحه نمایش به اندازه کافی ضخیم هستند که در برابر ضربه های مختلف به خوبی مقاومت کنند. این دستگاه نسبت به قیمت مناسبی که دارد برای کاربران گرافیکی و تولید محتوا بسیار مناسب می باشد.

صفحه نمایش

کیبورد و تاچ پد

 Lenovo IdeaPad Y510 دارای یک کیبورد حرفه و زیبا می باشد. کیبورد دستگاه بی عیب و نقص طراحی و ساخته شده است. جنس کیبورد از پلاستیک مقامی است که باعث می شود طول عمر کلید ها افزایش یابد و از بازخورد مناسبی بهرمند باشند. دستگاه مجهز به نور زیر کیبورد می باشد ؛ نور زیر کیبورد به رنگ قرمز است که جدا از زیبایی که به لپ تاپ می دهد باعث می شود کاربران در تاریکی به راحتی کلید های مورد نظر را پیدا کنند. کیبورد Lenovo Y510p به دلیل فاصله مناسب ، مقاومت بالا و چیدمان استاندارد کلید ها برای کاربران تایپیست می تواند مناسب باشد.

کیبورد و تاچ پد lenovo ideapad y510

 Lenovo IdeaPad Y510 به یک تاچ پد با اندازه مناسب و با مقاومت بالا مجهز می باشد. اندازه تاچ پد 10.5X7 سانتی متر است. تاچ پد مانند کلید های کیبورد نرم می باشد و از بازخورد مناسبی برخوردار است. تاچ پد می تواند به خوبی از حرکت چند لمسی پشتیبانی کند.

صدا

 Lenovo IdeaPad Y510 دارای دو بلندگوی کوچک اما قوی است. بلندگو ها در بالای کیبورد قرار دارند ؛ موقعیت اسپیکر ها باعث می شود که صدا به خوبی به گوش کاربر برسد. بلندگو ها در فضای بسته مانند اداره ها می توانند فیلم ، تماس ویدئویی و موزیک را با کیفیت مناسب پخش کنند. متاسفانه اسپیکر ها در فضای باز عملکر مناسبی ندارد اما کاربران می توانند برای استفاده در فضای باز ، از دو درگاه میکروفون / هدفون استفاده کنند.

اسپیکر Lenovo-IdeaPad-Y510p

باتری

 Lenovo IdeaPad Y510 مجهز به یک باتری لیتیوم یونی 6700 میلی آمپر می باشد. این باتری در حداقل صرفه جویی در نور صفحه ، Wi-Fi ، CPU و صدا در حالت وب گردی می تواند حدود 2 ساعت و10 دقیقه دوام بیاود. این دستگاه در حالت حداکثر مصرفه برق ، نور صفحه ، CPU ، Wi-Fi و صدا می تواند 1 ساعت و 20 دقیقه می تواند کار کند ؛ از لپ تاپی با این قیمت و قابلیت انتظار بیشتری می رفت متاسفانه باتری نسبت به قیمتی که دارد قابل قبول نمی باشد. خوشبختانه باتری با لپ تاپ منطبق است یعنی دستگاه را به خوبی پوشش می دهد و زیبایی لپ تاپ را حفظ می کند.

باتری Lenovo-IdeaPad-Y510p

اتصالات

 Lenovo IdeaPad Y510 دارای اتصالات مناسب می باشد که نیاز هر کاربرحرفه ای را فراهم می کند. در جلوی دستگاه فقط کارت خوان SD موجود می باشد. در پشت دستگاه هیچ اتصالی وجود ندارد که این نسبت به باز شدن تا 150 درجه قابل قبول نمی باشد. سمت چپ دستگاه دارای دو عدد پورت USB3.0 ، LAN ، HDMI ، VGA و جایگاه شارژر می باشد. در سمت راست یک عدد پورت USB2.0 ، یک عدد پورت میکروفون و یک عدد پورت هدفون وجود دارد. متاسفانه دستگاه نسبت به اندازه و قیمتی که دارد فاقد DVD CD_RW درایو نوری می باشد که این یک عیب چشم گیر برای Y510p است.

 اتصالات lenovo ideapad y510

 

 

ویژگی های مثبت

  • بدنه مقاوم
  • اتصالات مناسب
  • کیبورد و تاچ پد مناسب

ویژگی های منفی

  • فاقد DVD CD-RW
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*