Microsoft Surface Pro 4 یک لپ تاپ سبک و بسیار زیبا از کمپانی مایکروسافت است. قدمت و عظمت شرکت مایکروسافت برای تمامی دوست داران تکنولوژی ثابت شده است. لپ تاپ Microsoft Surface Pro 4 چهارمین نسل از سری لپ تاپ های Surface Pro می باشد که در تاریخ 26 اکتبر سال 2015 میلادی عرضه ی جهانی شده است.

طراحی

لپ تاپ Microsoft Surface Pro 4 از زیباترین و ظریف ترین دستگاه های هم رده ی خود است. طراحی Pro 4 به قدری زیبا است که در همان نگاه اول ، چشم ها را مجذوب خود می کند. ابعاد سرفیس پرو چهار ، 7.93 در 11.5 در 0.33 اینچ و وزن آن حدود 800 گرم می باشد که کمی کوچکتر و سبک تر از نسل قبلی خود یعنی ، Surface Pro 3 است.لپ تاپ Surface Pro 4 با کاهش اندازه حاشیه دور نمایشگر ، صفحه نمایش بزرگتری را به کاربران ارائه داده است.

طراحی HP ProBook 4540s
بدنه ی Microsoft Pro 4 از آلیاژ نقره و منیزیم مرغوب ساخته شده و قسمت پشت آن با آرم ویندوز براق و آینه مانند تزئین شده است که جلوه ی بسیار زیبایی ایجاد کرده است. پایه ی لپ تاپ Surface Pro 4 ، قابل تنظیم است و در مقایسه با Pro 3 ، می توان کمی راحت تر آن را تنظیم کرد و تا حدودی محکم تر شده است. رنگ های شاد کاور کیبورد این لپ تاپ مثل آبی ، قرمز و ... حس خاص بودن را به کاربر می دهد و خوشبختانه مایکروسافت در انتخاب این رنگ ها، خوش سلیقه بوده است. البته لازم به ذکر است که Microsoft Surface Pro 4 در رنگ های مشکی و نقره ای ساده برای کاربران سخت پسند نیز عرضه شده است.


رنگ بندی Microsoft Surface Pro 4

صفحه نمایش

Microsoft Surface Pro 4 مجهز به یک صفحه نمایش 12.5 اینچی با وضوح خیره کننده ی 3840x2160 پیکسل و کیفیت 4K یا وضوح 2736x1824 پیکسل ، بسته به انتخاب کاربر ، می باشد. نمایشگر لپ تاپ Microsoft Surface Pro 4 با مدل Surface Pro 4 m3 یکسان و هر دو دستگاه از صفحه مشابه Samsung (SDC3853) استفاده می کنند. کالیبراسیون به سختی دقت رنگ را بهبود می بخشد ؛ به طوری که فقط می توان DeltaE در مقیاس خاکستری را با یک نقطه کاهش داد. در تنظیمات کارخانه ، دقت رنگ سرفیس پرو 4 در سطح حرفه ای نیست و حتی می توان در تجزیه و تحلیل مقیاس خاکستری ، رنگ آبی کمی مشاهده کرد ؛ هرچند این مورد با کالیبراسیون قابل حذف می باشد. صفحه نمایش لمسی لپ تاپ Surface Pro 4 ، از دقت لمسی بسیار بالایی برخوردار است؛ به گونه ای که کاربران می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. این لپ تاپ لمسی می باشد و برای افراد طراح می تواند مناسب باشد.

صفحه نمایش Microsoft Surface Pro 4
کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ Microsoft Surface Pro 4 ، همانند سایر نقاط آن ، در عین طراحی زیبا ، بسیار ظریف می باشد. اندازه ی کلید های اصلی مانند Enter ، Shift ، BackSpace ، Delete و ... به نسبت کوچک بودن دستگاه ، مناسب است. هرچند جهت های بالا و پایین بسیار کوچک طراحی شده اند. فاصله ی بین دکمه ها مناسب است و این مورد اشتباهات تایپی را در حین تایپ کردن سریع ، کمتر می کند. با تمام این موضوعات ، صفحه کلید Pro 4 ، برای تایپیست های حرفه ای ، توصیه نمی شود. چرا که بسیار ظریف است و ممکن است برای استفاده و تایپ های طولانی مدت ، خسته کننده باشد.

کیبورد و تاچ پد Microsoft Surface Pro 4
تاچ پد لپ تاپ Microsoft Surface Pro 4 ، همانطور که از مایکروسایفت انتظار می رود ، حرفی برای گفتن باقی نگذاشته است. حساسیت بسیار بالا و مناسب ، حتی در قسمت های کناری تاچ پد ، در کنار پشتیبانی از چند لمس هم زمان ، کار کردن با این تاچ پد را برای کاربران لذت بخش می کند. از خصوصیات مثبت دیگر صفحه لمسی Surface Pro 4 ، ابعاد مناسب آن نسبت به 12.5 اینچی بودن آن می باشد. به گونه ای که می توان به راحتی با آن کار کرد. این دستگاه یک لپ تاپ لمسی می باشد که برای کاربران تایپیست نیز مناسب می باشد.


صدا

Microsoft Surface Pro 4 مجهز به یک جفت بلندگو در قسمت های چپ و راست صفحه نمایش می باشد. این اسپیکر ها بسیار ناامیدکننده هستند. صدای تولیدی لپ تاپ Surface Pro 4 ، در عین کم بودن ، کیفیت آن چنان مطلوبی نیز ندارد. نهایت استفاده از این اسپیکر ها ، مکالمات ویدیویی و شنیدن موسیقی ، آن هم در محیط های ساکت می باشد. برای کاربرانی که نیاز به صدای بلندتر و باکیفیت تر دارند ، پیشنهاد می شود که از بلندگوهای خارجی استفاده شود.

اسپیکر Microsoft Surface Pro 4

باتری

Microsoft Surface Pro 4 مجهز به یک باتری 38.2 وات ساعتی است. این ظرفیت باتری ، در مقایسه با لپ تاپ های صنعتی بسیار پایین است. هم چنین ، وجود صفحه نمایش لمسی با وضوح بالا که مصرف برق بالایی دارد در کنار این امر ، باعث می شود که باتری لپ تاپ Surface Pro 4 تا حدودی ناامیدکننده باشد . با تمام این اوصاف ، در تست های انجام شده روی باتری سورفیس پرو 4 ، تفاوت اندکی میان مصرف باتری در حالت بیکار و در حالت کار با توان بالا وجود دارد که نشان می دهد باتری ، پایداری نسبتا مناسبی دارد. به کاربرانی که باتری اولویت اولشان می باشد ، توصیه می شود که مدل m3 از این نسل را تهیه کنند. چرا که این مدل ، باتری با عملکرد به مراتب بهتری را دارا است.

باتری Microsoft Surface Pro 4

اتصالات

Microsoft Surface Pro 4 مانند سایر سورفیس ها ، اتصالات کم و بسیار محدودی دارد. در سمت راست دستگاه ، یک پورت یو اس بی نسل سومUSB3.0 ، پورت شارژر ، کارت خوان ، و یک پورت mini Display قرار گرفته است. در بالای دستگاه نیز فقط دکمه ی کم و زیاد کردن صدا و دکمه ی خاموش و روشن کردن دستگاه قرار گرفته اند و تمام! در کنار تمامی این موضوعات ، دوربین Surface Pro 4 که در پشت دستگاه قرار گرفته است ، قابلیت فیلم برداری با کیفیت فول اچ دی را دارا است که این امر می تواند تا حدودی باعث شود کاربران از ضعف های اتصالات لپ تاپ Microsoft Surface Pro 4، چشم پوشی کنند.

اتصالات Microsoft Surface Pro 4

ویژگی های مثبت

  • صفحه نمایش باکیفیت لمسی
  • طراحی زیبا و چشم گیر
  • تاچ پد با کیفیت

ویژگی های منفی

  • بلندگو های ضعیف
  • باتری نه چندان قوی
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*