Lenovo ThinkPad T410 به دلیل بدنه مقاوم که دارد جزو لپ تاپ های صنعتی محسوب می شود که در سال 2011 تولید و به بازار عرضه شد که فروش قابل قبولی داشته است. این دستگاه با توجه به قابلیت هایی که در مورد آن اشاره خواهیم کرد دارد می تواند برای هر کاربری مناسب باشد و هر خواسته ای را فراهم کند.

طراحی

Lenovo ThinkPad T410 از نظر طراحی مشابه مدل قبلی یعنی T400 می باشد اما تغییرات قابل توجهی داشته است. رنگ دستگاه مشکی است و با ابعاد 33.5 سانتی متر طول ، 23.9 سانتی متر عرض و عمق 3.19 سانتی است. بدنه T410 از پلاستیک ساخته شده است که مقاومت بالایی در برابر فرسودگی دارد ولی در برابر ضربه کمی ضعیف است. شرکت لنوو برای باز و بسته شدن ایمن تر لپ تاپ از یک سیستم قفل استفاده کرده است تا با باز و بسته شدن ناگهانی لولا ها هرز نشوند و به صفحه نمایش آسیبی نرسد. از دیگر نکات مثبت دستگاه ، وجود لولاهای آلومینیومی نقره ای رنگ است که باید برای بازکردن آنها از هر دو دستتان استفاده کنید. اسم مدل لپ تاپ در پایین صفحه نمایش به خوبی درج شده است که در اولین نگاه قابل مشاهده است. ThinkPad T410 تا 180 درجه باز می شود که این یک امتیاز مثبت برای این مدل است زیرا خطر شکستگی لولا و صفحه نمایش را بسیار کاهش می دهد.

طراحی Lenovo ThinkPad T410

صفحه نمایش

Lenovo ThinkPad T410 دارای یک صفحه نمایش 14 اینچی LED با کیفیت +HD با رزولوشن 1440x900 است که نسبت به قیمتی که دارد راضی کننده می باشد. این لپ تاپ زاویه دید نسبتا قابل قبولی دارد اما با این حال اگر کاربران از هر طرف به جز رو به رو به صفحه نمایش نگاه کنند کمی تیرگی را مشاهده می کنند و در زیر نور مستقیم خورشید صفحه نمایش به سختی قابل مشاهده است. میزان کنتراست لپ تاپ پایین می باشد یعنی بیشترین میزان کنتراست cd / m 202 است و کمترین میزان کنتراست cd / m 160 است که اختلاف میان این دو عدد 79% می باشد که از شرکت لنوو انتظار بیشتری می رفت. بدنه صفحه نمایش از پلاستیک سخت ساخته شده که در برابر فرسودگی مقاومت بالایی دارد ولی در برابر خراشیدگی مقاومت چندانی ندارد.

صفحه نمایش Lenovo ThinkPad T410

کیبورد و تاچ پد

Lenovo ThinkPad T410 به یک کیبورد استاندارد با مقاومت بالا مجهز می باشد. کلید های دستگاه برعکس آنچه که به نظر می رسد همچون مدل های قبلی از مقاومت بالایی برخوردار می باشد ، اما این لپ تاپ دارای یک نکته مثبت می باشد که در مدل های قبلی مشاهده نمی شود ، کلید های T410 ضد آب هستند که این خطر خرابی و آب خوردگی کیبورد را ازبین می برد. کلید ماوس که به رنگ قرمز است در مرکز کیبورد قرار دارد که باعث می شود تا کاربران در هنگام تایپ سرعت عمل بیشتری داشته باشند. کلید اینتر به رنگ آبی است که باعث می شود از زیبایی لپ تاپ کاسته شود. کلید های روشن/خاموش و کنترل صدا در بالا سمت چپ به کیبورد متصل شده اند که در این مدل مناسب نمی باشد. تمامی کلید های دستگاه تا حدی بی سر و صدا هستند به جز کلید اسپیس که صدای زیادی را تولید می کند. ابعاد کیبورد 285x125 میلی متر است این اندازه برای کاربران تایپیست مناسب نمی باشد. کلید ها از پلاستیک سخت ساخته شده اند که در کنار مقاومت بالایی که دارند از بازخورد مناسبی نیز بهرمند هستند.

کیبورد Lenovo ThinkPad T410
Lenovo ThinkPad T410 دارای تاچ پدی کوچک ولی با مقاومت بالا می باشد. ابعاد تاچ پد 76x45 میلی متر است ؛ درست است که تاچ پد کوچک می باشد ولی می تواند به خوبی از حرکات چند لمسی پشتیبانی کند. تاچ پد دستگاه همانند کیبورد از پلاستیک سخت ساخته شده است که در عین حال نرم و ضد لغزش است. تاچ پد Lenovo T410 دارای پنج کلید می باشد که سه کلید در بالا و دو کلید در پایین خود تاچ پد قرار دارد ، این کلید ها برعکس کلید های کیبورد پر سر و صدا هستند که در این مدل دور از ذهن می باشد.


صدا

Lenovo ThinkPad T410 به دو بلندگو با طیف صدای مناسب مجهز می باشد که در سمت چپ و راست کیبورد قرار دارند. کیبورد های T410 در فضای بسته مانند اتاق کار می توانند به خوبی عمل کنند اما در فضای باز مانند پارک یا غیره... عملکر قابل قبولی ندارند که شرکت لننو برای رفع این مشکل یک درگاه مشترک میکروفون و هدفون در سمت راست قرار داده است تا کاربران بتوانند صدا را با کیفیت بهتری بشنوند.

اسپیکرباتری

Lenovo ThinkPad T410 مجهز به یک باتری 56 Wh است که در حداقل استفاده از انرژی ، CPU ، Wi-Fi ، صدا و در حالت وب گردی می تواند 5 ساعت و 5 دقیقه کار کند. T410 در حالت متوسط استفاده از انرژی می تواند 3 ساعت 45 دقیقه دوام بیاورد. دستگاه در حالت حداکثر استفاده از انرژی ، CPU ، Wi-Fi ، صدا و نورصفحه نمایش می تواند 2 ساعت 20 دقیقه عمل کند ، این ارقام نسبت به قیمتی که لپ تاپ دارد واقعا راضی کننده می باشد و برای افرادی که به دستگاهی برای کارهای طولانی نیاز دارند بسیار مناسب می باشد.

باتری Lenovo ThinkPad T410

اتصالات

Lenovo ThinkPad T410 نسبت به قیمتی که دارد به اتصالات قابل قبولی مجهز می باشد که می تواند نیازهای هر کاربری را به خوبی فراهم کند. در سمت چپ لپ تاپ سه عدد پورت USB2.0 ، DISPLAY ، VGA و LAN وجود دارد. در سمت راست USB2.0 ، DVD CD-RW ، یک درگاه میکروفون / هدفون ، ESATA و کارتخوان SD قرار دارد. در پشت دستگاه یک جایگاه شارژر و پورت مودم وجود دارد. دستگاه فاقد USB3.0 و HDMI است که نسبت به قیمت و سایر اتصالاتی که دارد عیب چشم گیری نمی باشد.

اتصالات Lenovo ThinkPad T410

ویژگی های مثبت

  • بدنه مقاوم
  • باتری مناسب

ویژگی های منفی

  • صفحه نمایش ضعیف
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*