Lenovo ThinkPad T460s متعلق به شرکت بزرگ و قدرتمند لنوو می باشد که در سال 2016 ساخته و به بازار عرضه شد که فروش خوبی داشته است. این دستگاه جزو لپ تاپ های سبک و نازک محسوب می شود که از قدرت و سرعت بالایی برخوردار می باشد. T460s از زیبایی و دوام بالایی بهرمند است که در ادامه بیشتر درباره ی آن بحث خواهیم کرد.

طراحی

Lenovo ThinkPad T460s یک لپ تاپ صنعتی می باشد و برعکس آنچه که اکثر کاربران فکر می کنند نه تنها چندان شباهتی به مدل های قبلی مانند T450s و غیره... ندارد بلکه تفاوت های چشمگیری داشته ؛ برای مثال  250 گرم سبک تر و 2 میلی متر نازک تر است که اینها جزو تفاوت های مثبت می باشد. این دستگاه رنگ سیاه و ظاهری زیبایی که دارد را از مدل های قبلی به ارث برده است تمامی این خصوصیات مثبت ، این دستگاه را جزو لپ تاپ های محبوب در زمان ساخت خود کرده است. این لپ تاپ دارای لولاهای نقره ای رنگی می باشد که به خوبی صفحه نمایش و بدنه دستگاه را به هم متصل کرده اند و برای باز کردنشان باید از هر دو دستتان استفاده کنید که این مقاومت لولاهای لپ تاپ های لنوو را می رساند ؛ این لولاها از آلومینیوم ساخته شده اند که در برابر زنگ زدگی و فرسودگی مقاوم هستند.

طراحی Lenovo ThinkPad T460s
بدنه Lenovo T460s از منیزیوم ، پلاستیک تقویت شده و از الیاف کربن ساخته شده است که به راحتی تمیز می شود و اثر انگشت را جذب نمی کند ؛ وقتی کاربر بدنه را لمس کنند متوجه می شوند که این بدنه چقدر نرم و در عین حال مقاوم می باشد. بدنه دستگاه در برابر فرسودگی و ضربه مقاومت بی نظیری دارد که در سایر رقبا کمتر مشاهده می شود ؛ نام و مدل لپ تاپ در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است که نه تنها از زیبایی دستگاه نمی کاهد بلکه زیبایی لپ تاپ را دو چندان می کند که در موقع باز کردن دستگاه قابل مشاهده می باشد. پایه های زیر لپ تاپ ضد لغزش می باشند که باعث می شود دستگاه در سطح های شیب دار به خوبی بایستند.

صفحه نمایش

Lenovo ThinkPad T460s دارای یک صفحه نمایش 14 اینچی مات LED با کیفیت Full HD و رزولوشن 1920x1080 است. بدنه صفحه نمایش می تواند از صفحه نمایش در برابر فرسودگی و ضربه به خوبی مراقبت کند که این یک امتیاز برای این مدل محسوب می شود. از دیگر نکات مثبت دستگاه صفحه نمایش ، میزان کنتراست آن می باشد که نسبت به کیفیتی که دارد عالی است ؛ بیشترین میزان کنتراست در مرکز صفحه نمایش cd / m 226 کمترین میزان کنتراست در پایین سمت چپ cd / m 201 است که باعث می شود در زاویه دید از آنچه که انتظار می رود کمی ضعیف تر عمل کند یعنی اگر کاربران از هر طرف به صفحه نمایش نگاه کنند مقدار بسیار کمی تیرگی را مشاهده خواهند کرد که چندان مشکلی ایجاد نمی کند و می تواند تمام نیاز های یک کاربر گرافیست که از یک صفحه نمایش عالی انتظار دارد را به خوبی فراهم کند.

صفحه نمایش Lenovo ThinkPad T460s

کیبورد و تاچ پد

Lenovo ThinkPad T460s دارای یک کیبورد با اندازه مناسب و جنس استاندارد است که تمامی نیاز هایی که یک کاربر عادی دارد را فراهم می کند. متاسفانه این کیبورد کامل نمی باشد که نسبت به اندازه ای که دارد دور از ذهن نیست. کلید های کیبورد از پلاستیک سخت ساخته شده اند و نسبت به جنسی که دارند از سر و صدای زیاد و دوام بالایی برخوردار هستند. این کلید ها در برابر اثر انگشت مقاوم هستند یعنی شمار کمتر رد اثر انگشت خود را روی کلید ها دستگاه مشاهده می کنید. این کیبورد مجهز به نور پس زمینه کلید ها می باشد این قابلیت جدا از زیبایی که به لپ تاپ می دهد باعث می شود که کاربر در تاریکی بتواند به راحتی به کلید های مورد نظر دسترسی یابد.

کیبورد و تاچ پد
Lenovo ThinkPad T460s مجهز به یک تاچ پد زیبا با رنگ خاکستری و اندازه ای مناسب است. این تاچ پد بسیار نرم می باشد که باعث می شود بتواند به خوبی از حرکات چند لمسی پشتیبانی کند. شرکت لنوو در طراحی تاچ پد Lenovo T460s نهایت دقت را به کار برده است ؛ تاچ پد در استفاده طولانی مدت به سختی گرم می شود که این قابلیت باعث می شود طول عمر بالایی داشته باشد. این دستگاه همانند مدل های قبلی دارای پنج کلید با کمترین سر و صدا می باشد که دو کلید در پایین به طور هوشمندانه ای توسط تاچ پد پوشانده شده اند ولی سه کلید در بالا به صورت آشکار قرار گرفته اند.

صدا

Lenovo ThinkPad T460s دارای دو بلندگو با اندازه ی کوچک ولی قدرتمند می باشد که در زیر لپ تاپ قرار دارند و می توانند در فضای بسته مانند اتاق کار به خوبی کارهایی مانند پخش فیلم ، موسیقی و تماس ویدیویی را به انجام دهند ؛ این بلندگو ها حتی در فضای باز می توانند در حد قابل قبولی عمل کنند ولی با این حال کافی نمی باشد ؛ شرکت لنوو برای رفع این مشکل یک درگاه مشترک میکروفون / هدفون در سمت چپ قرار داده است تا کاربران در فضای باز نیز صدا را با کیفیت بالا بشنوند.

اسپیکر Lenovo ThinkPad T460s

باتری

Lenovo ThinkPad T460s به یک باتری 49 Wh مجهز می باشد که در حداقل استفاده از انرژی ، CPU ، Wi-Fi ، نور صفحه نمایش ، اسپیکر و در حالت وب گردی می تواند 6 ساعت 5 دقیقه دوام بیاورد. این باتری در حالت متعادل استفاده از انرژی 3 ساعت 45 دقیقه می تواند کار کند. این دستگاه در حالت حداکثر استفاده از نور صفحه نمایش ، CPU و بلندگو ها می تواند 2 ساعت 50 دقیقه عمل کند که این ارقام نسبت به قیمت Lenovo T460s قابل قبول می باشد و می تواند تمام نیاز های یک کاربر را به خوبی فراهم کند. باتری T460s در داخل خود دستگاه قرار دارد که این پنهان کردن باعث می شود زیبایی لپ تاپ به خوبی حفظ شود.

باتری Lenovo ThinkPad T460s

اتصالات

Lenovo ThinkPad T460s دارای اتصالات نسبتا کاملی می باشد که می تواند تمام نیاز های کاربران حرفه ای را فراهم کند. در سمت راست دستگاه دارای دو عدد پورت USB3.0 ، کارتخوان ، HDMI ، LAN و DisPlay Port Mini است. در سمت چپ لپ تاپ یک عدد پورت USB3.0 ، جایگاه شارژر ، درگاه مشترک میکروفون / هدفون و کارتخوان SD وجود دارد. در پشت لپ تاپ هیچ نوع اتصالی ندارد که به دلیل باز شدن تا 180 درجه منطقی است. نبود DVD CD-RW مشکل چندان چشم گیری نیست اما نبود VGA در این مدل قابل قبول نمی باشد و امیدواریم در مدل های بعدی این مشکل رفع شود.

اتصالات Lenovo ThinkPad T460s

ویژگی های مثبت

  • بدنه مقاوم
  • باتری مناسب

ویژگی های منفی

  • صفحه نمایش نه چندان قوی

  • قنبر
    (1399-12-09)

    عالیهههههههههههههههه

    کِی لپ

  • نازنین
    (1399-12-09)

    خیلی خوبه

    کِی لپ

  • نازی
    (1399-12-10)

    خیلی خوبه

    کِی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*