Toshiba Portege Z20t – C یک لپ تاپ تاچ ارزان قیمت ولی با قابلیت های خیره کننده است. این دستگاه در سال 2016 ساخته شد که جزو لپ تاپ های حرفه ای و پر فروش بود. این لپ تاپ به هر نوع اتصال مجهز می باشد که می تواند نیاز هر کاربری را فراهم کند و از نظر باتری شرکت توشیبا بهترین عملکرد را ارائه داده است. Z20t برای کاربران حرفه ای مانند گرافیست و تولید محتوا بسیار مناسب می باشد. Portege Z20t به دلیل وزن پایینی که دارد جزو لپ تاپ های سبک و نازک محسوب می شود.

طراحی

Toshiba Portege Z20t – C یک لپ تاپ زیبا با ظاهری منحصر به فرد می باشد که از قابلیت جداشوندگی صفحه نمایش برخوردار است یعنی صفحه نمایش به وسیله یک کلید که بر روی لولا قرار دارد و به آسانی جدا و به یک تبلت تبدیل می شود. از دیگر نکات مثبت دستگاه ، لولای آن می باشد این لولا یک تکه است که باعث می شود به استحکام بالایی دست یابد و به خوبی بدنه را به صفحه نمایش متصل کند. بدنه Z20t از پلاستیک فشرده ساخته شده است که هم مقاومت بالایی دارد و به راحتی نیز تمیز می شود. لپ تاپ دارای 2 دوربین می باشد که یکی در جلوی صفحه نمایش و دیگری در پشت صفحه نمایش قرار دارند که نسبتا کیفیت بالایی را ارائه می دهند.

طراحی Toshiba Portege Z20t – C

صفحه نمایش

Toshiba Portege Z20t – C دارای یک صفحه نمایش 12.5 اینچی LED مات با کیفیت FullHD است که در زاویه دید بسیار عالی عمل می کند طوری که کاربران اگر از هر طرف به صفحه نمایش نگاه کنند هیچ تیرگی را مشاهده نمی کنند و می توانند بصورت گروهی از این دستگاه استفاده کنند. این دستگاه در زیر نور مستقیم خورشید عملکر مناسبی دارد که استفاده در فضای آزاد را راحت تر می سازد. بدنه صفحه نمایش از پلاستیک سخت ساخته شده که می تواند از صفحه نمایش در برابر ضربه و خراشیدگی محافظت می کند. این صفحه نمایش تاچ می باشد و می توان هم با قلم و هم با دست غیره مصلح از آن استفاده کرد Toshiba Z20t – C به دو قلم از نوع نوری و معمولی مجهز است که قلم نوری برای کار های حرفه ای استفاده می شود. صفحه نمایش دستگاه به راحتی از بدنه جدا می شود و به شکل یک لپ تاپ در می آید. میزان کنتراست دستگاه بسیار قانع کننده است بیشترین میزان کنتراست صفحه نمایش در مرکز cd / m 354 و کمترین میزان کنتراست در گوشه پایین در سمت چپ cd / m 304 است که این سطح روشنایی در دستگاهی با این قیمت فوق العاده می باشد.

 صفحه نمایش Toshiba Portege Z20t – C

کیبورد و تاچ پد

Toshiba Portege Z20t – C به یک کیبورد مناسب مجهز می باشد این کیبورد از پلاستیک مقاوم ساخته شده که طول عمر کلید ها را افزایش می دهد. این کیبورد مجهز به نور پس زمینه است این قابلیت جدا از زیبایی که به لپ تاپ می دهد باعث می شود کاربران در تاریکی به راحتی کلید های مورد نظر را بیابند. در مرکز کیبورد یک ماوس زاپاس به رنگ آبی موجود می باشد که باعث می شود که کاربران به سرعت بالایی دست یابند. نکته جالب کیبورد Portege Z20t این است که از بالا به پایین کلید ها پر سر و صدا تر می شوند و کلید اسپیس از دیگر کلید ها پر سر و صدا تر و کلید های F1 و... کم سر و صدا ترین هستند.

کیبورد و تاچ پد Toshiba Portege Z20t – C

Toshiba Portege Z20t – C دارای یک تاچ پد که همانند کیبورد نرم و مقاوم است ولی نکته قابل توجه Portege Z20t – C ، اندازه ی تاچ پد نسبت به سایر رقبا و مدل های قبلی بیشتر می باشد که این یک موضوع غافلگیر کننده است. این تاچ پد می تواند به خوبی از حرکات چند لمسی پشتیبانی کند و تمام نیاز های کاربران را فراهم کند. این تاچ پد برعکس آنچه که به نظر می رسد دارای چهار کلید است که 2 کلید برای زاپاس می باشد و 2 کلید دیگر در پایین خود تاچ پد قرار دارد و به خوبی پنهان شده اند و برعکس کلید های کیبورد بی سر و صدا هستند.

صدا

Toshiba Portege Z20t – C مجهز به دو اسپیکر کوچک اما قدرتمند است. این اسپیکر ها از موقعیت مکانی خوبی برخوردار می باشند که در زیر صفحه نمایش قرار دارند که وقتی صفحه نمایش را جدا می کنیم هم همراه آن می باشد. این بلندگو ها شاید در نگاه اول به این دلیل که کوچک می باشند اصلا قدرتمند به نظر نرسند اما می توانند در یک فضای باز مانند پارک ها ، کار هایی مانند پخش موسیقی ، فیلم و تماس ویدیویی را به خوبی و با کیفیت بالا انجام دهند.

اسپیکر Toshiba Portege Z20t – C

باتری

Toshiba Portege Z20t – C به دو باتری مجهز می باشد که یکی به صفحه نمایش و دیگری به بدنه متصل می باشد. شرکت سازنده مدعی شده است که دستگاه در حالت متصل بودن صفحه نمایش به بدنه می تواند 17 ساعت دوام بیاورد اما وقتی در دست تست قرار گرفت توانست حدود 14 ساعت دوام بیاورد ، درست است که این رقم ادعای شرکت توشیبا را ثابت نمی کند اما نسبت به قیمتی که دارد فوق العاده می باشد. این باتری می تواند در کمترین میزان استفاده از نور صفحه نمایش ، CPU ، Wi-Fi و صدا و در حالت وب گردی همان طور که گفتیم 14 ساعت و 5 دقیقه دوام بیاورد. این لپ تاپ در حالت متوسط استفاده از انرژی 12 ساعت دوام بیاورد. این دستگاه در حداکثر استفاده از CPU ، Wi-Fi ، نورصفحه نمایش و صدا می تواند به طور باور نکردنی 9 ساعت 30 دقیقه کار کند که این دستگاه برای افرادی که کارهای طولانی انجام می دهند بسیار مناسب است.

fhjvd

اتصالات

Toshiba Portege Z20t – C برعکس آنچه که به نظر می رسد از اتصالات خیره کننده ای برخوردار می باشد که هر کاربری را به وجه می آورد. در جلو و پشت سر دستگاه هیچ نوع اتصالی وجود ندارد که نسبت به نوع لپ تاپ قانع کننده است. در سمت چپ بدنه دستگاه HDMI ، VGA وجود دارد. در سمت راست بدنه دستگاه دوعدد پورت USB3.0 ، جایگاه شارژر و LAN قرار دارد. در سمت راست صفحه نمایش اتصالاتی چون HDMI Mini ، جایگاه شارژر و رم قرار دارد. دستگاه فاقد DVD CD-RW می باشد که در این مدل مشکل چندانی محسوب نمی شود.

اتصالات Toshiba Portege Z20t – C

ویژگی های مثبت

  • بدنه مقاوم
  • باتری مناسب
  • صفحه نمایش قدرتمند

ویژگی های منفی

  • تاچ پد نه چندان حرفه ای
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*