Lenovo ThinkPad T530 به دلیل قابلیت ها و بدنه مقاومی که از مدل های قبلی به ارث برده است جزو لپ تاپ های صنعتی محسوب می شود. Lenovo T530 از هر نظر مانند باتری ، صفحه نمایش و.... جزو لپ تاپ های متوسط می باشد که می تواند نیاز های روزمره یک کاربره عادی را به خوبی انجام دهد.


طراحی

Lenovo ThinkPad T530 همانند مدل های قبلی طراحی شده و فقط کمی تغییرات جزئی را داشته است. شرکت لنوو برای ساخت بدنه این دستگاه همانند مدل های قبلی از پلاستیک مات و منیزیم استفاده کرده است در حالی که سایر رقبا فلز را برای بدنه لپ تاپ هایشان به کار برده اند. اما پلاستیک خاصیت هایی دارد که فلزات ندارند این بدنه به راحتی تمیز می شود ، در برابر فرسودگی و ضربه مقاومت بالایی دارد و بسیار سبک تر و ارزان تر است. شرکت لنوو برای ایمنی باز و بسته شدن لپ تاپ یک قفل کلیدی قرار داده است که کاربران با یک فشار راحت می توانند آن را باز کنند. با اینکه بدنه از پلاستیک ساخته شده است اما لولا های دستگاه از جنس آلومینیوم هستند که می توانند فشار های بالا را تحمل کنند و صفحه نمایش را به خوبی به بدنه متصل کنند. لولا ها هنگام باز و بسته شدن بی سرو صدا و روان هستند و هیچ صدای اضافی آزار دهنده ای را تولید نمی کنند و برای باز کردنشان کاربران باید از هر دو دستشان استفاده کنند که این مقاومت لولاهای شرکت لنوو را می رساند. لولا های آلومینیومی ضد زنگ می باشند و در برابر فرسودگی مقاوم هستند. خوشبختانه دستگاه می تواند تا 180 درجه باز شود که این خطر شکستگی لولا ها را کاهش می دهد زیرا هر چه یک لپ تاپ بیشتر باز شود احتمال آسیب لولا کمتر می شود. نام مدل دستگاه در پایین صفحه نمایش قرار دارد که در هنگام باز شدن به خوبی قابل مشاهد است این روش قرار گیری نام مدل در بیشتر از 90% دستگاه های لنوو مشاهده شده است.

طراحی lenovo thinkpad t530


صفحه نمایش

Lenovo ThinkPad T530 دارای یک صفحه نمایش 15.6 اینچ LED مات با کیفیت +HD و رزولوشن 1600x900 می باشد. این دستگاه جزو لپ تاپ های انفرادی محسوب می شود زیرا زاویه دید دستگاه کمی پایین می باشد و اگر کاربران از هر طرف به جز رو به رو به صفحه نمایش نگاه کنند تیرگی هایی را مشاهده می کنند که برای مشاهده به صورت گروهی مناسب نمی باشد. این دستگاه دارای میزان کنتراست پایینی می باشد و بیشترین میزان کنتراست صفحه نمایش T530 در سمت راست cd / m 230 و کمترین میزان کنتراست cd / m 215 می باشد که میزان اختلاف بین این ارقام به طور باور نکردنی 90 درصد است اما متاسفانه نمی تواند در فضای آزاد زیر نور مستقیم خورشید به خوبی عمل کند که این باعث می شود کاربران هنگام مشاهده صفحه نمایش با مشکل مواجه شوند ولی نسبت به قیمت پایینی که دارد می تواند قابل قبول باشد. دور تا دور صفحه نمایش از پلاستیک سخت ساخته شده است که می تواند از صفحه نمایش در برابر ضربه و فرسودگی محافظت کند.

صفحه نمایش lenovo thinkpad t530
کیبورد و تاچ پد

Lenovo ThinkPad T530 دارای یک کیبورد با کیفیت بالا می باشد که ضد آب است و احتمال سوختگی کلید ها را از بین می برد. کیبورد از پلاستیک سخت ساخته شده که باعث می شود ضد اثر انگشت باشد و در برابر فرسودگی و فشار بالا مقاوم شود. کیبورد به نور پس زمینه مجهز می باشد این قابلیت باعث می شود که دستگاه به زیبایی خاصی دست یابد و در کنار آن باعث می شود تا کاربران در تاریکی بتوانند به راحتی به کلید های مورد نظر خود دسترسی یابند. متاسفانه به دلیل قرار گرفتن اسپیکرها در کناره های  کیبورد باعث شده است که اندازه کیبورد کوچک باشد این طراحی دور از ذهن بوده و از شرکت لنوو انتظار کیبورد بهتر و بزرگتری می رفت که این کوچک بودن باعث می شود که کیبورد کامل نباشد و قسمت های عددی حذف شوند. کلید های تنظیمات صدا و روشن / خاموش در بالای کیبورد قرار دارند تا کاربران سریع تر به آنها دسترسی یابند. کلید ماوس دوم در مرکز صفحه نمایش به رنگ قرمز قرار دارد این کلید باعث می شود که کاربر در هنگام استفاده به سرعت بالایی دست یابد. کیبورد به دلیل جنسی که دارد نسبت به مدل های قبلی کم سرو صدا تر می باشد ولی کلید اسپیس برعکس کلید های دیگر پر سر و صدا می باشد که این مشکلی را ایجاد نمی کند. در کل توضیحات ارائه شده درباره ی کیبورد Lenovo T530 متاسفانه باید گفت که کیبورد استاندارد نمی باشد و امیدواریم شرکت لنوو در طراحی های بعدی دقت بیشتر را داشته باشد.

کیبورد و تاچ پد
Lenovo ThinkPad T530 برعکس اندازه ی بزرگی که دارد دارای تاچ پدی کوچکی می باشد که در سری قبلی نیز مشاهده شده است. این تاچ پد با اینکه کوچک می باشد اما می تواند به خوبی از حرکات چند لمسی پشتیبانی کند. تاچ پد دارای پنج کلید می باشد که دو کلید در پایین و سه کلید زاپاس در بالا قرار دارد این کلید ها بر عکس آنچه که به نظر می رسد پر سرو صدا هستند ولی از مقاومت و دوام بالایی برخوردار هستند.


صدا

Lenovo ThinkPad T530 دارای دو بلندگو با اندازه ی نسبتا بزرگ می باشد که در فضای بسته مانند ادارات کارهایی مانند پخش فیلم ، موسیقی و تماس ویدیویی را با کیفیت بالا انجام دهند. اما در فضای باز مانند پارک ها عملکرد مناسبی ندارند ولی شرکت لنوو برای رفع این مشکل یک درگاه مشترک میکروفون / هدفون در سمت راست قرار داده است تا کاربران در فضای باز بتوانند کیفیت صدای بهتری داشته باشند.

اسپیکر

باتری

Lenovo ThinkPad T530 به یک باتری 9 سلولی Wh 56 مجهز می باشد که در حداکثر استفاده از صفحه نمایش ، CPU ، Wi-Fi و صدا می تواند 6 ساعت 35 دقیقه دوام بیاورد. T530 در حالت متوسط استفاده از انرژی می توان حدود 5 ساعت 20 دقیقه کار کند. این دستگاه در حداکثر استفاده از CPU ، Wi-Fi ، اسپیکر و نور صفحه نمایش می تواند حدود 3 ساعت 35 دقیقه عمل کند این ارقام نسبت به قیمتی که لپ تاپ دارد وقعا راضی کننده می باشد و می تواند برای هر کاربری مناسب باشد.

باتری lenovo thinkpad t530


اتصالات

Lenovo ThinkPad T530 دارای اتصالاتی کامل می باشد که می تواند هر کاربری را راضی نگه دارد. در جلوی دستگاه هیچ اتصالی موجود نمی باشد. در سمت چپ دارای VGA ، یک عدد پورت USB2.0 ، دو عدد پورت USB3.0 و Display Port قرار دارد. در سمت راست T530 اتصالاتی چون LAN ، DVD CD-RW درایو نوری ، کارتوخوان و میکروفون / هدفون وجود دارد. در پشت دستگاه یک عدد پورت USB2.0 ، جایگاه شارژر موجود می باشد. متاسفانه دستگاه فاقد HDMI می باشد که برای کاربران مشکلی ایجاد نمی کند.

اتصالات lenovo thinkpad t530

ویژگی های مثبت

  • بدنه مقاوم
  • باتری مناسب
  • باز شدن تا 180 درجه

ویژگی های منفی

  • صفحه نمایش ضعیف
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*