HP ProBook 4230S یک دستگاه نسل دومی می باشد که توسط شرکت بزرگ و محبوب HP در سال 2012 ساخته و به بازار عرضه شد که فروش مناسب داشت. دستگاه به دلیل طراحی کوچک و جمع جوری که دارد جزو لپ تاپ های سبک و کوچک محسوب می شود. 4230s فاقد برخی قابلیت ها می باشد ولی می تواند نیاز های کاربران عادی را به خوبی فراهم کند. این دستگاه دارای یک بدنه از جنس آلومینیومی می باشد که مقاومت بالایی دارد و از شرکت HP کمتر از این انتظار نمی رود.

طراحی

HP ProBook 4230S یک لپ تاپ سبک و خوش دست می باشد که بدنه آن از پلاستیک و آلومینیوم ساخته شده است ، قسمت صفحه نمایش و کناره های بدنه از آلومینیوم و زیر دستگاه از پلاستیک می باشد. بدنه ی آلومینیومی قسمت های حساس مانند صفحه نمایش را پوشش می دهد و دستگاه را در مقابل ضربه مقاوم می سازند و از گرمای بیش از حد جلوگیری می کنند.
لولاهای HP 4230s از جنس آلومینیوم می باشند. لولا های آلومینیومی در برابر ضربه و فرسودگی مقاومت بالایی دارند و می توانند تا 130 درجه باز شوند هرچه یک لپ تاپ بیشتر باز شود احتمال شکستگی لولاها کاهش می یابد. برای باز و بسته شدن این مدل دستگاه کاربران باید از هر دو دستشان استفاده کنند که این مقاومت لولاهای دستگاه را می رساند. نام مدل 4230s در زیر صفحه نمایش قرار دارد که در هنگام باز و بسته شدن قابل مشاهده می باشد. پایه های زیر دستگاه از پلاستیک ساخته شده است که تا حد قابل توجه در برابر لغزش مقاوم هستند و می توانند در سطح های کمی شیب دار ProBook 4230s را ثابت نگهدارند.

 طراحی HP ProBook 4230S

صفحه نمایش

HP ProBook 4230S دارای یک صفحه نمایش 12.5 اینچی LED با کیفیت HD و رزولوشن 1280x720 می باشد. صفحه نمایش ProBook 4230S در زاویه بسیار ضعیف عملکرده است و جزو لپ تاپ های انفرادی می باشد یعنی اگر کاربران از هر طرف به جز رو به رو صفحه نمایش را مشاهده کنند به راحتی متوجه تیرگی هایی در صفحه نمایش می شوند. این دستگاه متاسفانه در زیر نور مستقیم خورشید عملکرد مناسبی ندارد اما نسبت به قیمتی که دارد می تواند قانع کننده باشد و نیازهای کاربران عادی را به راحتی می تواند برآورده کند. بدنه صفحه نمایش از آلومینیوم ساخته شده است و می تواند از صفحه نمایش در برابر ضربه های سنگین مقاومت کند و از گرمای بیش از حد آن جلوگیری کند.

صفحه نمایش HP ProBook 4230S

کیبورد و تاچ پد

HP ProBook 4230S به یک کیبورد مناسب و بسیار مقاوم مجهز می باشد. کیبورد دستگاه برعکس آنچه که انتظار می رود از اندازه مناسبی برخوردار می باشند. این کلید ها به دلیل اندازه ای که دارند کامل نمی باشند یعنی قسمت های ماشین حسابی حذف شده است اما با این حال بین کلید ها از فاصله مناسبی برخوردار هستند. کلید های 4230s از پلاستیک سخت ساخته شده است که باعث می شود به طول عمر بالایی دست یابند. کلید ها به ترتیب از بالا به پایین پر سرو صدا می باشند. این کیبورد با کمی ارفاق برای هر کاربری می تواند مناسب باشد و هر نیاز که از یک کیبورد انتظار می رود را برآورده کند.

کیبورد و تاچ پد HP ProBook 4230S
HP ProBook 4230S دارای یک تاچ پد کوچک اما بسیار مقاوم است و می تواند به خوبی از حرکات چند لمسی پشتیبانی کند. 4230s دارای 2 کلید می باشد که برعکس آنچه که انتظار می رود از جنس آلومینیوم می باشند که سرو صدای زیادی را تولید می کنند. تاچ پد دستگاه بسیار نرم و روان می باشد و می تواند تمام انتظار هایی که از یک تاچ پد داریم را فراهم کند.

صدا

HP ProBook 4230S دارای دو اسپیکر کوچک با تن صدای مناسب می باشد که در جلوی دستگاه قرار دارد و این قرار گیری باعث می شود که در فضای بسته مانند ادارات صدای بهتر به گوش کاربران برسد اما در فضای باز مانند پارک عملکرد مناسبی ندارد که این مایوس کنند است اما شرکت HP برای رفع این مشکل دو عدد پورت میکروفون / هدفون در جلوی دستگاه قرار داده است که کاربران کیفیت صدای بهتری داشته باشند.اسپیکر HP ProBook 4230S

باتری

HP ProBook 4230S به یک باتری 9 سلولی 69Wh مجهز است که کاملا با دستگاه منطبق می باشد و ظاهر لپ تاپ را به هم نمی ریزد. این باتری محکم در جای خود قرار گرفته که می توان با استفاده از دو کلید که در پایین 4230s قرار دارد را با کمی فشار زیاد با استفاده از دو دست باز کرد. این مدل لپ تاپ می تواند در حداقل استفاده از CPU ، Wi-Fi ، صدا ، نور صفحه نمایش و در حالت وب گردی می تواند 6 ساعت 30 دقیقه دوام بیاورد. 4230s می تواند در حالت متوسط استفاده از انرژی می تواند 5 ساعت 5 دقیقه کار کند. دستگاه می تواند در حداکثر استفاده از صفحه نمایش ، اسپیکر ، Wi-Fi و CPU می تواند حدود 3 ساعت 55 دقیقه به کار خود ادامه دهد ، این ارقام ذکر شده نسبت به قیمت که دستگاه دارد فوق لعاده می باشد و می تواند برای کاربری مناسب باشد.

باطری HP ProBook 4230S

اتصالات

HP ProBook 4230S دارای اتصالات مناسبی می باشد که هر کاربری می تواند بدون مواجه با مشکل از آن استفاده کنند. در جلوی دستگاه دو عدد پورت میکروفون / هدفون و کارتخوان SD وجود دارد. در سمت راست  USB2.0 x2 ، LAN و جایگاه شارژر قرار دارد. در سمت چپ دستگاه اتصالاتی همچون  USB3.0 x1 ، HDMI و VGA وجود دارد. این دستگاه فاقد DVD CD-RW درایو نوری است که نسبت به اندازه ی لپ تاپ قانع کننده می باشد.

اتصالات HP ProBook 4230S

ویژگی های مثبت

  • بدنه مقاوم
  • باتری مناسب

ویژگی های منفی

  • صفحه نمایش ضعیف
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*