HP EliteBook 2730p متعلق به شرکت و کمپانی محبوب HP می باشد که در زمان عرضه به بازار از فروش نسبتا خوبی برخوردار بود. این دستگاه برعکس آنچه که به نظر می رسد تاچ می باشد و دارای یک قلم نوری است. و این دستگاه از قابلیت های خیره کننده ای برخوردار می باشد که در ادامه بیشتر درباره ی آنها بحث خواهیم کرد.

طراحی

HP EliteBook 2730p یک لپ تاپ صنعتی و لمسی می باشد که به راحتی در دست قرار می گیرد و قابل حمل می باشد. لولاهای HP 2730p از جنس آلومینیوم است که بسیار روان است ، هیچ صدای اضافی را تولید نمی کند ، تا 180 باز می شود و تا 180 درجه می چرخد. متاسفانه با اینکه لولای دستگاه آلومینیومی است ولی مقاومت بالایی ندارد. شرکت HP برای امنیت باز و بسته شدن EliteBook 2730p یک کلید در جلوی خود دستگاه قرار داده است که با یک دست به راحتی باز می شود. بدنه لپ تاپ از آلومینیوم است که باعث می شود ضد زنگ ، مقاومت بی نظیری در برابر فرسودگی و ضربه داشته باشد. در بالای سمت راست صفحه نمایش یک آنتن سیم کارت قرار دارد که با یک کلید باز و بسته می شود. زیر 2730p از پلاستیک می باشد که دور از ذهن بوده ولی هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند. بدنه آلومینیومی 2730p ضد لک می باشد و هیچ لکه ای را به خود جذب نمی کند که در سایر رقبا مشاهده نمی شود. در بالا صفحه نمایش و پایین کیبورد آهن ربا قرار دارد که باعث می شود دستگاه در هنگام باز بودن به سختی باز شود. پایه های زیر لپ تاپ ضد لغزش می باشند طوری که در سطح های شیب دار می توانند به خوبی بایستند.

طراحی HP EliteBook 2730p

صفحه نمایش

HP EliteBook 2730p دارای یک صفحه نمایش 12.5 اینچی HD با رزولوشن 1280x768 است. این دستگاه متاسفانه صفحه نمایش چندان مناسبی ندارد و در زاویه دید ضعیف عمل می کند به صورتی که انفرادی می باشد یعنی اگر کاربران از هر طرف به صفحه نمایش نگاه کنند تیرگی هایی را مشاهده می کنند. صفحه نمایش لپ تاپ در فضای آزاد در زیر نور مستقیم خوشید عملکرد مناسبی ندارد و ممکن است در هنگام استفاده با مشکل مواجه شوید. این صفحه نمایش برعکس آنچه که انتظار می رفت تاچ می باشد و مجهز به یک قلم نیمه حرفه ای می باشد که کار را لذت بخش تر می کند و برای کاربران طراحی می تواند مناسب باشد. بدنهHP 2730p از آلومینیوم می باشد این بدنه باعث می شود از گرمای بیش از حد جلوگیری شود و در برابر ضربه و فرسودگی مقاومت بالایی داشته باشد.

صفحه نمایش HP EliteBook 2730p

کیبورد و تاچ

HP EliteBook 2730p به یک کیبورد با اندازه ی و جنس مناسب با رنگ نقره ای مجهز می باشد. کیبورد دستگاه از ترکیب پلاستیک و کربن ساخته شده که باعث می شود به طول عمر بالایی دست یابد و در موقع لمس کردن بسیار نرم باشد. این کیبورد به دیل جنسی که دارد در برابر اثر انگشت مقاوم است و هیچ لکه ای را به خود جذب نمی کند. تمامی کلید های EliteBook 2730p پر سرو صدا می باشند که می توانند صدای دلخواه کاربران تایپیست را تولید کنند. ابعاد کیبورد 276x124 میلی متر می باشد که در این مدل بسیار غافلگیر کننده می باشد و برای کاربران تایپیست می تواند بسیار مناسب باشد. دستگاه متاسفانه فاقد نور پس زمینه می باشد نور پس زمینه جدا از زیبایی که به دستگاه می دهد باعث می شود که کاربران در تاریکی بتوانند به کلید های مورد نظر خود به راحتی دسترسی داشته باشند اما شرکت HP برای رفع این مشکل یک چراغ مطالعه در بالای صفحه نمایش قرار داده است تا کاربران در تاریکی بتوانند به راحتی به کلید های مورد نظر خود دسترسی یابند.

کیبورد و تاچ پد HP EliteBook 2730p
HP EliteBook 2730p دارای یک تاچ پد بسیار کوچک اما بسیار مقاوم در برابر ضربه و فرسودگی است. ابعاد تاچ پد 7x3 سانتی متر است که در این مدل انتظار تاچ پد به این کوچک نمی رفت. این تاچ پد با اینکه کوچک می باشد می تواند به خوبی از حرکات چند لمسی پشتیبانی کند. تاچ پد دارای 4 کلید می باشد که دو کلید در بالا قرار دارند که پر سرو صدا می باشند ولی دو کلید که در پایین قرار دارند بی سرو صدا هستند.

باتری

HP EliteBook 2730p به یک باتری WH 44 مجهز می باشد که در حداقل استفاده از CPU ، Wi-Fi ، اسپیکر و نور صفحه نمایش در حالت وب گردی می تواند حدود 3 ساعت 20 دقیقه دوام بیاورد. EliteBook 2730p در حالت متوسط استفاده از انرژی می تواند 2 ساعت 30 دقیقه کار کند. لپ تاپ در حداکثر استفاده از نور صفحه نمایش می تواند 2 ساعت 20دقیقه عمل کند. باتری در جلو زیر دستگاه قرار دارد و بیرون نمی زند که باعث می شود زیبایی لپ تاپ کاهش نیابد ؛ باتری دستگاه بسیار محکم توسط یک کلید در جای خود قرار گرفته است که با کمی فشار دادن کلید از جای خود خارج می شود. این باتری دارای صفحه نمایشگر می باشد که می تواند میزان انرژی دستگاه را نمایش دهد.

باتری HP EliteBook 2730p

صدا

HP EliteBook 2730p دارای دو بلندگو با طیف صدای مناسبی می باشد که می توانند در فضای آزاد مانند ادارات به خوبی کارهایی مانند پخش فیلم ، موزیک و تماس ویدیویی را انجام دهند. متاسفانه بلندگو های 2730p در فضای آزاد عملکرد مناسبی ندارند و نمی توانند نیاز های کاربران را به خوبی فراهم کنند خوشبختانه شرکت HP برای رفع این مشکل دو عدد پورت میکروفون / هفون در سمت راست قرار داده است تا کاربران را بتوانند راضی نگه دارند.

اسپیکر HP EliteBook 2730p

اتصالات

HP EliteBook 2730p دارای اتصالاتی می باشد که می تواند هر کاربری را به وجه بیاورد و تمام نیازهایشان را برآورده کند. در سمت راست یک عدد پورت USB2.0 ، کارتخوان SD و دو عدد پورت میکروفون / هدفون قرار دارد. در سمت چپ لپ تاپ فقط دارای یک عدد پورت USB2.0 می باشد. در پشت دستگاه اتصالاتی چون VGA ، LAN و جایگاه شارژر وجود دارد. در جلوی HP 2730p هیچ نوع اتصالی موجود نمی باشد. لپ تاپ فاقد DVD CD-RW درایو نوری ، HDMI می باشد که نسبت به اندازه و قیمت دستگاه قانع کننده است.

اتصالات HP EliteBook 2730p

ویژگی های مثبت

  • بدنه مقاوم
  • بدنه ضد لک و اثر انگشت
  • کیبورد مناسب

ویژگی های منفی

  • صفحه نمایش ضعیف
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*