Dell Latitude XT3 Tablet PC یک لپ تاپ صنعتی و لمسی می باشد که توسط کمپانی بزرگ و محبوب DELL در سال 2012 ساخته و به بازار عرضه شد که فروش قابل توجهی داشت. این دستگاه به قابلیت های شگفت انگیزی مجهز می باشد که در ادامه درباره ی آنها بیشتر بحث خواهیم کرد.

طراحی

Dell Latitude XT3 Tablet PC یک لپ تاپ تاچ با ظاهر کلاسیک می باشد که به دلیل بدنه مقاومی که دارد جزو دستگاه صنعتی نیز محسوب می شود. دستگاه همانند مدل قبلی XT2 با رنگ های نارنجی ، خاکستری و مشکی تزئین شده است که زیبایی خاصی به لپ تاپ نمی دهد اما باید گفت که همه چیز یک دستگاه به ظاهر آن نیست. بدنه دستگاه همانند مدل های قبلی از فلز ساخته شده است که باعث می شود به مقاومت بالایی دست یابد. شرکت دل برای امنیت باز و بسته شدن دستگاه یک قفل کلیدی در جلوی لپ تاپ قرار داده است که با کمی فشار می توان ان را باز کرد. Latitude XT3 دارای یک لولا می باشد که از آلومینیوم ساخته شده است که می یتواند تا 180 درجه باز شود و 360 درجه بچرخد و به شکل یک تبلت شود. در هنگام باز کردن XT3 Tablet کاربران باید از دو دستشان استفاده کنند که این مقاومت لولاهی را می رساند. قسمت زیرین XT3 Tablet از پلاستیک ساخته شده است تا بتوان راحتر به داخل دستگاه دست یافت. وزن لپ تاپ 2.2 کیلوگرم می باشد که باعث می شود کمی سخت در دست قرار بگیرد که به دلیل بدنه فلزی سنگین دستگاه می باشد که امیدواریم در مدل های بعدی شاهد دستگاه های سبک تری باشیم. پایه های زیر دستگاه در برابر لغزش مقاوم می باشند و می توانند در سطح هایی با شیب های شدید به خوبی بایستند.

طراحی Dell Latitude XT3 Tablet PC

صفحه نمایش

Dell Latitude XT3 Tablet PC دارای یک صفحه نمایش LED مات با کیفیت HD و رزولوشن 1366x768 است. لپ تاپ دارای یک صفحه نمایش تاچ می باشد که به یک قلم نیز مجهز است که می تواند برای کاربران طراح بسیار مناسب باشد و تمام نیاز های آنها را برآورده کند. متاسفانه صفحه نمایش دستگاه انفرادی می باشد یعنی اگر کاربران از هر طرف به جز رو به رو به صفحه نمایش نگاه کنند تیره گی هایی را مشاهده خواهند کرد. Dell XT3 در فضای بسته و کمی تاریک می تواند کیفیت تصویر خوبی را ارائه دهد اما در فضای باز زیر نور مستقیم خورشید صفحه نمایش به سختی قابل مشاهده می باشد که در سایر رقبا کمتر مشاهده می شود. بدنه صفحه نمایش از فلز ساخته شده است که باعث می شود دستگاه در استفاده های طولانی خنک بماند.

صفحه نمایش Dell Latitude XT3 Tablet PC

کیبورد و تاچ پد

Dell Latitude XT3 Tablet PC به یک کیبورد با اندازه مناسب مجهز می باشد که به رنگ سیاه است. کلید های لپ تاپ بسیار بزرگ می باشند که باعث می شود کاربر در هنگام تایپ دید گسترده ای داشته باشد و به دلیل جنس مقاومی که کلید ها دارند از بازخورد مناسبی بهره مند می باشند. کلید های دستگاه به نور پس زمینه مجهز می باشند که باعث شود به دستگاه به زیبایی خاصی دست یابد و کاربران می توانند در تاریکی به راحتی کلید های مورد نظر خود را بیابند. متاسفانه بزرگ بودن کلید ها باعث شده است که کیبورد کامل نباشد یعنی قسمت های ماشین حسابی حذف شده اند که این مورد چندان مشکلی را ایجاد نمی کند. در مرکز کیبورد بین کلید های G ، H و B ماوس زاپاس به رنگ طوسی قرار دارد که به راحتی به چشم می خورد این کلید باعث می شود کاربران در هنگام تایپ ، وب گردی و... سرعت بالایی داشته باشند. کلید های روشن / خاموش ، تنظیمات صدا ، تنظیمات صفحه نمایش و حسگر اثر انگشت از کیبورد جدا شده و در پایین صفحه نمایش قرار دارند. کلید های XT3 PC تا حد زیادی ضد اثر انگشت هستند وهیچ لکه ای را به خود جذب نمی کنند که این در سایر رقبا کمتر مشاهده می شود. تمامی کلید های دستگاه پر سرو صدا می باشند و می توانند صدای دلخواه کاربران تایپیست را به خوبی فرارهم کنند.

کیبورد و تاچ Dell Latitude XT3 Tablet PC
Dell Latitude XT3 Tablet PC به دلیل کیبورد بزرگی که دارد دارای یک تاچ پد با اندازه ی کوچک می باشد. تاچ پد دستگاه با اینکه کوچک است اما از کیفیت ساخت بالایی برخوردار می باشد که می تواند از حرکات چند لمسی به خوبی پشتیبانی کند. تاچ پد Dell Latitude XT3 Tablet دارای پنج کلید است که دو کلید در پایین خود تاچ پد سه کلید از تاچ پد جدا شده و در پایین کیبورد قرار دارند که همانند کلید های کیبورد پر سرو صدا هستند و از بازخورد مناسبی برخوردار هستند.

صدا

Dell Latitude XT3 Tablet PC دارای دو اسپیکر کوچک اما قدرتمند است که در کناره های کیبورد قرار دارند ؛ بلندگو ها به دلیل موقعیت مکانی که دارند می توانند صدا را بهتر به گوش کاربر برسانند. اسپیکر های Latitude XT3 Tablet PC می توانند صدا را در فضای بسته به خوبی کارهایی مانند پخش فیلم ، موزیک و تماس ویدیویی را انجام دهند اما در فضای آزاد مانند پارک کمی ضعیف عمل می کنند که کمپانی Dell برای رفع این مشکل یک درگاه مشترک میکروفون / هدفون در سمت چپ لپ تاپ قرار داده است تا کاربران در فضای آزاد کیفیت صدای بهتری را تجربه کنند.

اسپیکر Dell Latitude XT3 Tablet PC

باتری

Dell Latitude XT3 Tablet PCمجهز به یک باتری WH 44 می باشد که می تواند در حداقل استفاده از CPU ، Wi-Fi ، صدا ، نور صفحه نمایش و در حالت وب گردی می تواند حدود 3 ساعت 30 دقیقه کار کند. لپ تاپ در حالت متوسط استفاده از انرژ می تواند 2 ساعت 25 دقیقه عمل کند. لپ تاپ در حداکثر استفاده از نور صفحه نمایش ، اسپیکر ، CPU و Wi-Fi حدود 1 ساعت 20دقیقه می تواند عمل کند.

باتری Dell Latitude XT3 Tablet PC

اتصالات

Dell Latitude XT3 Tablet PC دارای اتصالاتی می باشد که می تواند تمام نیاز های کاربران حرفه ای را به خوبی با فراهم کند. در سمت راست دستگاه یک عدد پورت USB2.0 ، کارتخوان و ESATA وجود دارد. در سمت چپ لپ تاپ اتصالاتی چون یک عدد پورت USB2.0 ، جایگاه هدفون / میکروفون و کارتخوان SD موجود دارد. در پشت دستگاه VGA ، HDMI و یک عدد پورت شارژر قرار دارد. متاسفانه XT3 Tablet PC فاقد DVD CD-RW درایو نوری و USB3.0 می باشد که انتظار می رود در مدل های بعدی این موارد رعایت شود.

اتصالات

ویژگی های مثبت

  • بدنه ضد لک و اثر انگشت
  • کیبورد و تاچ پد مناسب

ویژگی های منفی

  • صفحه نمایش ضعیف
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*