HP ProBook 650 G1 یک دستگاه نسل چهارمی قدرتمند می باشد که در سال 2014 توسط شرکت بزرگ HP ساخته شده که به دلیل ظاهر جذاب و توانایی هایی که دارد جزو لپ تاپ های محبوب و پرفروش می باشد. این دستگاه دارای ویژگی های خیره کننده است که در ادامه درباره ی آنها توضیح خواهیم داد می باشد که برای کاربران حرفه ای بسیار مناسب است.

طراحی

HP ProBook 650 G1 یک دستگاه زیبا سبک مقاوم می باشد که به دلیل ابعاد و اندازه ای که دارد به احتی در دست قرار می گیرد و قابل حمل می باشد. تمامی بدنه دستگاه از پلاستیک ساخته شده است که باعث می شود وزن سبکی داشته ، کثیفی را به خود جذب نکند و تا حد قابل توجهی ضد اثر انگشت باشد یعنی کاربران در هنگام استفاده رد اثر انگشت خود را بر روی HP 650 G1 مشاهده نکنند. لولا ی دستگاه برعکس بدنه پلاستیکی که دارد از آلومینیوم ساخته شده است و صفحه نمایش را به خوبی به بدنه متصل کرده است. در این دستگاه بر عکس سایر رقبا به جای دو لولا ، یک لولا ی بزرگ به کار رفته است که باعث می شود مقاومت بیشتری داشته باشد. لولا ی ProBook 650 G1 می تواند می تواند تا 150 درجه باز شود که این به دلیل کم بودن اتصالات در پشت دستگاه قانع کننده نمی باشد. پایه های زیر دستگاه از پلاستیکی با جنس نسبتا خوبی ساخته شده اند اما با کمی فشار جا به جا می شوند که این موضوع چندان مشکلی را ایجاد نمی کند. 650 G1 برعکس سایر رقبا که برای باز کردن یزر دستگاه باید پیچ هایشان را باز کرد در این مدل یک کلید گیره ای قرار دارد که با فشار دادن آن می توان به داخل دستگاه راه یافت.

طراحی hp probook 650 g1

صفحه نمایش

HP ProBook 650 G1 دارای یک صفحه نمایش مات 15.6 اینچی با کیفیت HD و رزولوشن 1366x768 است. صفحه نمایش دستگاه به دلیل کیفیت متوسطی که دارد نمی تواند در زاویه دید عالی عمل کند و اگر کاربران از هر طرف به جز رو به رو به صفحه نمایش نگاه کنند کمی تیره گی را مشاهده خواهند کرد. بیشتر میزان کنتراست صفحه نمایش cd / m 201 است و کمترین میزان کنتراست صفحه نمایش دستگاه cd / m 165 می باشد این میزان کنتراست در 650 G1 کمی ناامید کننده است اما می تواند برای کاربران عادی بسیار مفید باشد و تمامی نیازهایشان را بر آورده کند. در کناره های صفحه نمایش از لاستیک استفاده شده است تادر هنگام باز و بسته شدن آسیب جدی به صفحه نمایش وارد نشود.

صفحه نمایش hp probook 650 g1 screen

کیبورد و تاچ پد

HP ProBook 650 G1 مجهز به یک کیبورد با اندازه و جنس مناسب می باشد. کیبورد لپ تاپ از از پلاستیک نرم ساخته شده که انعطاف و فشار پذیری مناسبی را به کلید ها می دهد. اندازه اکثر کلید ها 1.5x1.5 سانتی است که به دلیل این اندازه استاندارد کیبورد ، کامل می باشد و هیچ یک از قسمت های کیبورد مانند قسمت ماشین حسابی حذف نشده اند. کیبورد HP 650 بر عکس سایر رقبا صاف می باشند و هیچ انحنا ای ندارند که باعث می شود تایپ کردن لذت بخش تر شود. متاسفانه کیبورد فاقد نور پس زمینه است نور پس زمینه جدا از زیبایی که به لپ تاپ می دهد باعث می شود که کاربران در تاریکی بتوانند به راحتی به کلید های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. در مرکز کیبورد ProBook 650 G1 یک عدد ماوس زاپاس به رنگ خاکستری قرار دارد ، این کلید باعث می شود که کاربر در هنگام تایپ سرعت بالایی داشته باشد.

کیبورد و تاچ پد hp probook 650 g1 screen
HP ProBook 650 G1 به یک تاچ پد با اندازه مناسب و مقاوم مجهز است که می تواند نیاز های کاربران حرفه ای را به خوبی فراهم کند. اندازه ی تاچ پد بسیار مهم می باشد زیرا اندازه یک تاچ پد هر چه بزرگ تر باشد بهتر می تواند از حرکات چند لمسی پشتیبانی کند و اندازه ی تاچ پد HP 650 104 میلی متر در 509 میلی متر می باشد که این اندازه بسیار مناسب بوده و در سایر رقبای هم سطح خود مشاهده نمی شود. تاچ پد لپ تاپ به دلیل جنس مناسبی که دارد و صاف بودن سطح آن می تواند به خوبی از حرکات چند لمسی پشتیبانی کند. تاچ پد ProBook 650 G1 دارای چهار کلید می باشد که دو کلید در بالا و دو کلید در پایین خود تاچ پد قرار دارند و اندازه ی هر کدام 52 میلی متر است که همانند کلید های کیبورد پر سرو صدا می باشند و در هنگام استفاده حس خوبی را به کاربر منتقل می کنند.

صدا

HP ProBook 650 G1 دارای دو بلندگو با طیف صدای مناسب می باشد. اسپیکر های 650 G1 در بالای کیبورد بین کلید های خاموش / روشن و تنظیمات صدا قرار دارد این محل قرار گیری باعث می شود که صدا بهتر به گوش کاربر برسد که رعایت این موضوع در این مدل تحسین آمیز است. این بلند گو ها می توانند در فضای بسته مانند اداره ها کارهای همچون پخش موزیک ، فیلم و تماس تصویری را به خوبی انجام دهند اما در فضای باز عملکرد ضعیفی دارند که می توان با استفاده از درگاه مشترک میکروفون / هدفدون که در سمت راست طراحی شده است استفاده کرده تا این مشکل بر طرف شود.

اسپیکر hp probook 650 g1 screen

باتری

HP ProBook 650 G1 مجهز به یک عدد باتری 55 WH می باشد که در پشت دستگاه قرار دارد و به خوبی با لپ تاپ منطبق است که باعث می شود زیبایی لپ تاپ به خوبی حفظ شود. باتری HP 650 G1 در حداکثر استفاده از CPU ، Wi-Fi، صدا ، نور صفحه نمایش و در حالت وب گردی می تواند حدود 6 ساعت 25 دقیقه عمل کند. باتری دستگاه در حالت متوسط استفاده از انرژی می تواند 5 ساعت 15 دقیقه کار کند. باتری لپ تاپ HP ProBook 650 در حداکثر استفاده از نور صفحه نمایش ، صدا ، CPU و Wi-Fi می تواند 3 ساعت40 دقیقه کار کند که بسیار قابل قبول می باشد. باتری 650 G1 می تواند تمام انتظاراتی که از یک لپ تاپ داریم را به خوبی فراهم کند و برای هر کاربری در هر شغلی مناسب باشد.

باتری hp probook 650 g1 screen

اتصالات

HP ProBook 650 G1 دارای اتصالات مناسبی است که می تواند کاربران را راضی نگه دارد و تمام نیازهای آن ها را برآورده کند. در جلوی دستگاه هیچ نوع اتصالاتی وجود ندارد. در سمت راست دستگاه دو عدد پورت USB3.0 ، یک عدد درگاه میکروفون / هدفون ، VGA ،Display وجود دارد. در سمت چپ لپ تاپ سه عدد پورت USB3.0 ، در گاه شارژر و LAN قرار دارد. در پشت ProBook 650 G1 تنها یک عدد پورت com موجود می باشد.

اتصالات hp probook 650 g1 screen

ویژگی های مثبت

  • باتری مناسب
  • اتصالات مناسب
  • کیبورد و تاچ پد مناسب

ویژگی های منفی

  • صفحه نمایش نه چندان خوب
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*