Microsoft Surface Pro 2 یک لپ تاپ تاچ نسل چهارمی می باشد که در سال 2014 توسط شرکت مطرح مایکروسافت ساخته و به بازار عرضه شد که در همان سال فروش بسیار مناسبی داشت و بزرگترین رقیب آن Toshiba Portege Z20t - C می باشد. این دستگاه به دلیل ابعاد کوچک و وزن پایینی که دارد جزو لپ تاپ های سبک و نازک نیز محسوب می شود. نکته جالب لپ تاپ Pro 2 تبدیل شدن لپ تاپ به تبلت می باشد یعنی وقتی کیبورد را جدا کنیم لپ تاپ به شکل یک تبلت در می آید.

طراحی

Microsoft Surface Pro 2 یک دستگاه نسبتا سبک و خوش دست می باشد که به بدنه مقاومی نیز مجهز است. وزن دستگاه 915 گرم و ابعاد آن 27.4 سانتی متر در 17.2 سانتی متر است و ضخامت لپ تاپ 9.3 میلی متر می باشد که به راحتی در دست قرار می گیرد و قابل حمل است. بدنه لپ تاپ از آلومینیوم ساخته شده است ، بدنه آلومینیومی دارای چند ویژگی می باشد که عبارتند از حفط دما در استفاده های طولانی مدت از دستگاه ، مقاومت بالا در برابر ضربه های شدید و ضد لک بودن. در طراحی Surface Pro 2 به جای لولا یک پایه نگهدارنده از جنس آلومینیوم استفاده شده است که می تواند لپ تاپ را مستحکم در جای خود نگه دارد.

طراحی Microsoft Surface Pro 2

صفحه نمایش

Microsoft Surface Pro 2 دارای یک صفحه نمایش تاچ 10 اینچی با کیفیت FULLHD و رزولوشن 1920x1080 می باشد. مهم ترین ویژگی صفحه نمایش میزان کنتراست آن می باشد زیرا تاثیر بالا در کیفیت تصویر و حتی سلامتی چشم انسان دارد که در این مدل این موضوع به خوبی رعایت شده است و بیشترین میزان کنتراست صفحه نمایش در مرکز cd / m 375 و کمترین میزان کنتراست cd / m 340 است که اختلاف میان این ارقام 91% می باشد که نسبت به قیمتی که لپ تاپ دارد غافلگیر کننده است و در مقایسه با مدل قبلی یعنی Pro 1 پیشرفت چشم گیری داشته است. دستگاه Surface Pro 2 می تواند یک پیشنهاد عالی برای کاربرانی باشد که به کیفیت صفحه نمایش اهمیت می دهند باشد. Microsoft Pro 2 از نظر صفحه نمایش یک دستگاه گروهی می باشد زیرا دارای میزان کنتراست و کیفیت بالایی است و اگر کاربران از هر طرف به صفحه نمایش نگاه کنند کیفیت تصویر ثابت می ماند و همچنین در زیر نور مستقیم خورشید ، نور را منعکس نمی کند.

صفحه نمایش Microsoft Surface Pro 2

کیبورد و تاچ پد

Microsoft Surface Pro 2 دارای یک کیبورد ظریف و بسیار نرم می باشد که به دلیل ساخته شدن از پلاستیک مرغوب از فشار پذیری بالایی برخوردار است. همان طور که انتظار می رفت دستگاه به دلیل اندازه ی کوچکی که دارد دارای کیبورد کاملی نمی باشد یعنی قسمت های ماشین حسابی و کلید های زاپاس حذف شده اند تا دیگر کلید ها اندازه ی مناسبی داشته باشند. کیبورد Surface pro 2 دارای backlight می باشد بسیاری از کاربران فکر می کنند که ویژگی فقط برای زیبایی یک دستگاه می باشد که این موضوع درست نیست backlight باعث می شود تا کاربران بتوانند در تارکی کلید های مورد نظر خود را بیابند. کیبورد توسط یک آهنربای قدرتمند به لپ تاپ ‌متصل شده است و می توان با کمی فشار دادن آن جدا کرد. کلید های کیبورد همانند مدل قبلی دارای مقدار کمی فرورفتگی می باشند که تایپ را برای کاربران لذت تر بخش می کند.

کیبورد و تاچ پد Microsoft Surface Pro 2
Microsoft Surface Pro 2 مجهز به یک تاچ پد با جنس و اندازه ی مناسب می باشد. تاچ پد همانند کیبورد از پلاستیک ساخته شده است و بسیار ظریف و نازک می باشد. تاچ پد Surface Pro 2 به دلیل کیفیت ساخت مناسبی که دارد می تواند به خوبی از حرکات چند لمسی پشتیبانی کند. تاچ پد دارای دو کلید می باشد که به خوبی در پایین آن پنهان شده اند و همانند کلید های کیبورد سرو صدای کمی دارند.

صدا

Microsoft Surface Pro 2 دارای دو اسپیکر با طیف صدا مناسب می باشد. میزان توانایی بلندگوی یک لپ تاپ بسیار مهم است زیرا نقش بسزایی در رفع مشکل یک کاربر را دارد. اسپیکر های دستگاه Pro 2 می توانند در فضای بسته همچون ادارات کارهایی مانند پخش فیلم ، موزیک را به خوبی انجام دهند اما در فضای باز مانند پارک ها نمی توانند عملکرد مناسبی داشته باشند و برای همین شرکت مایکروسافت برای رفع این مشکل یک درگاه مشترک میکروفون / هدفون در سمت چپ قرار داده است تا کاربران کیفیت صدای بهتری داشته باشند. بلندگو Por 2 در پشت لپ تاپ قرار دارد که باعث می شود صدا کمی ضعیف تر به گوش کاربر برسد که این موضوع چندان مشکلی را ایجاد نمی کند.

اسپیکر Microsoft Surface Pro 2

باتری

Microsoft Surface Pro 2 همچون مدل قبلی به یک باتری بسیار قدرتمند مجهز می باشد و می تواند ساعات طولانی کار کند. باتری Surface Pro 2 می تواند در حداقل استفاده از CPU ، Wi-Fi ، اسپیکر ، نور صفحه نمایش و در حالت وب گردی می تواند 8 ساعت و 45 دقیقه دوام بیاورد. باتری Pro 2 می تواند در حالت متوسط استفاده از انرژی حدود 5 ساعت و 40 دقیقه کار کند. Microsoft Pro 2 در حالت حداکثر استفاده از نور صفحه نمایش ، اسپیکر ، CPU و Wi-Fi می تواند 3 ساعت و 30 دقیقه به کار خود ادامه دهد این ارقام نسبت به قیمتی که لپ تاپ دارد بسیار مناسب می باشد و به صرفه می باشد لپ تاپ Pro 2  برای کاربرانی که در سفر هستند می تواند یک پیشنهاد بسیار مناسب باشد.

باتری Microsoft Surface Pro 2

اتصالات

Microsoft Surface Pro 2 همانند مدل قبلی دارای اتصالات نه چندان مناسبی می باشد که به دلیل ابعاد و مدلی که دارد قانع کننده است و می تواند برای کار های روزمره مناسب باشد. در سمت چپ لپ تاپ یک عدد پورت USB3.0 و یک در گاه مشترک میکروفون / هدفون قرار دارد. در سمت راست دستگاه یک در گاه شارژر ، Mini DisPlay Port و یک درگاه کارتخوان SDXC موجود می باشد. Surface Pro 2 دارای دو دوربین است که یک وبکم در جلو و یک دوربین در پشت دستگاه قرار دارد ، هر کدام از دوربین ها دارای کیفیت 720p می باشند و می توانند کیفیت تصویر بالایی را به کاربر اراِئه دهند.

اتصالات Microsoft Surface Pro 2

ویژگی های مثبت

  • صفحه نمایش مناسب
  • بدنه ی بسیار مقاوم
  • باتری مناسب

ویژگی های منفی

  • ضخامت نه چندان زیاد

  • سکینه سلطانی
    (1400-02-07)
    مقاله بسیار جامع و کاملی بود حتماً از این سایت خرید
  • سکینه سلطانی
    (1400-02-07)

    مقاله بسیار جامع و کاملی بود حتما از این سایت خرید می کنم

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*