Dell Pecision M6800 یک لپ تاپ نسل چهارمی بسیار قدرتمند می باشد که توسط شرکت بزرگ DELL در سال 2014 ساخته شده است. این لپ تاپ در سری Pecision شرکت دل جای میگیرد. از مشخصات سری Pecision می توان به ساخت لپ تاپ های صنعتی ، بدنه فلزی ، وزن زیاد ، پردازنده های قدرتمند و گرافیک های مجزا اشاره کرد. با بهره مندی این دستگاه از کارت گرافیک های سری quadro شرکت NVIDIA می توان از آن در کار های تدوین و گرافیکی بسیار سنگین کمک گرفت.

طراحی

در طراحی Dell Precision M6800 از بدنه ای بسیار مقاوم استفاده شده است. به لطف بدنه ی تماماً فلزی آن با لپ تاپ سنگینی طرف هستیم. وزن دستگاه به 3.6 کیلو گرم می رسد که به دلیل ابعاد بزرگ لپ تاپ نمی توان از آن روی دست استفاده کرد و حمل آن نیز سخت است. ولی با تمام این نقاطه ضعف نمی توان منکر کیفیت ساخت بالای این دستگاه شد. به لطف بدنه آلومینیومی در این دستگاه کمتر جا ماندن اثر انگشت را مشاهده می کنیم. در لپ تاپ Dell M6800 از یک لولای یک تکه بسیار مقاوم استفاده شده است به طوری که با یک دست به سختی می توان آن را باز کرد. لولا ی لپ تاپ Dell M6800 میتواند تا 180 درجه باز شود. هرچه قدر لولای دستگاه بیشتر باز شود احتمال شکسته شدن آن نیز کمتر می شود.

طراحی Dell Pecision M6800

صفحه نمایش

صفحه نمایش Dell Precision M6800 یک صفحه نمایش 17 اینچی بسیار باکیفیت FullHD با رزولیشن 1920x1080 می باشد. اما می رسیم به کنتراست صفحه نمایش ، در انتخاب صفحه نمایش میزان کنتراست آن بسیار مهم است زیرا باعث کم تر شدن خستگی و آسیب به چشم در استفاده های طولانی مدت می شود. کنتراست این صفحه نمایش در بیشترین حالت به 272 cd/m² و کمترین میزان کنتراست آن به 247.1 cd/m² کاهش پیدا میکند ، میزان اختلاف میان این ارقام 83% است که نسبت به قیمتی که دستگاه دارد نسبتا پایین می باشد.

صفحه نمایش Dell Pecision M6800

کیبورد و تاچ پد

کیبورد Dell Precision M6800 به کلید های بزرگی مجهز شده است ، کلید های این دستگاه بسیار نرم هستند و به راحتی توجه تایپیست ها را به خود جلب می کنند ، این کیبورد مجهز به نور پس زمینه می باشد و جدا از زیبایی و جلوه ای که به لپ تاپ می دهد باعث می شود به ما این اطمینان را که در تاریکی هم می توان بدون هیچ مشکلی با این صفحه کلید کار کرد را می دهد. از نقاط ضعف این کیبورد می توان به فاصله کم بین کلید های آن اشاره کرد که چندان مشکلی را برای کاربران ایجاد نمی کند. کلید ها در این صفحه کلید کامل هستند و کلید های ماشین حسابی نیز در آن دیده می شوند که کار را برای افرادی که با اعداد و ارقام سرو کار دارند راحت می کند.

تاچ پد Dell Precision M6800از یک اندازه متوسط و مقاومت بالایی برخوردار است. این تاچ پد دارای شش کلید می باشد که سه کلید در بالا و سه کلید دیگر در پایین تاچ پد قرار دارد و کلید های موس پد نسبت به صفحه کلید کمی سفت تر هستند و صدا بیشتری میدهند؛ کار کردن با کلید ها حس خوبی را منتقل می کند، هم چنین این دستگاه دارای یک موس دوم نیز می باشد که بین کلید های G , H , B قرار دارد که گشت و گزار در فضای ویندوز و وب سایت ها را راحت تر می کند.

کیبورد و تاچ پد Dell Pecision M6800

صدا

اسپیکر های Dell Precision M6800 در بالای صفحه کلید قرار دارند. اسپیکر های M6800 Precision از قدرت خوبی برخوردارند که می توانند طیف های مختلف صوتی رو با بالا ترین کیفیت اجرا کنند.
اسپیکر های Dell M6800 در فضای بسته عملکرد بسیار خوبی دارد و در فضای باز عملکردشان به متوسط کاهش پیدا میکند. برای این مشکل شرکت دل از دو درگاه بلند گو و میکروفون استفاده کرده تا بتوانید از وسایل جانبی برای گوش دادن به موزیک یا پادکست مورد علاقه خود در فضای باز نیز لذت ببرد.

بلندگو های Dell Pecision M6800

باطری

باطری Dell Precision M6800 در کم ترین میزان نور صفحه نمایش، حالت صرفه جویی انرژی و خاموش بودن wifi می تواند 8 ساعت دوام بیاورد، در حالت متوسط این ارقام به 6 ساعت کاهش میابد.
باطری Precision M6800 در حداکثر استفاده از انرژی، حداکثر نور صفحه نمایش، روشن بودن wifi , bluetooth میتواند به لطف استفاده خودکار یک چهارمی از کارت گرافیک خود تا 2 ساعت دوام بیاورد که عدد مناسبی است.

باطری Dell Pecision M6800

اتصالات

اتصالات این دستگاه تمام نیاز های یک کاربر حرفه ای را بر آورده میکند؛ در سمت راست یک پورت Display Port،دو درگاه usb 3.0 و باکس هارد دستگاه وجود دارد؛ در سمت چپ DVD رایتر دستگاه، دو درگاه usb 3.0، کارت خوان، دو درگاه jack 3.5 mm و درگاه smart card reader وجود دارد.در پشت دستگاه درگاه VGA، HDMI، LAN و eSATA وجود دارد که این موارد تمام درگاه های دستگاه هستند.

پورت های Dell Pecision M6800

ویژگی های مثبت

  • صفحه نمایش مناسب
  • بدنه ی بسیار مقاوم
  • گرافیک پر قدرت

ویژگی های منفی

  • ضخامت زیاد
  • وزن بالا

  • علی سعیدی
    (1400-02-15)
    مقاله بسیار جامعی بود
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*