کمپانی اچ پی یکی از تولیدکنندگان شناخته شده در زمینه دستگاه های ورک استیشن با قدرت و سخت افزار فوق العاده بالا است. محصولات این شرکت مانند، کیس و لپ تاپ در گروه سیستم های ایستگاه کاری یا همان ورک استیشن، با قدرت بی نظیر خود، تمام نیازهای یک کاربر حرفه ای یا متخصص را پاسخ می دهد. هرگاه حرف از پردازش های فوق حرفه ای در لپ تاپ می شود، اولین پیشنهادی که به شما می شود محصولات سری ورک استیشن هستند. عموما لپ تاپ هایی که در این گروه قرار می گیرد از توان پردازشی، رم بالا و گرافیک قدرتمندی برخوردار بوده و به آسانی از پس نرم افزارهای مهندسی و سنگین بر می آیند. شرکت های شناخته شده از جمله اچ پی، لنوو، دل و ... هر کدام مدل های مختلفی در این زمینه تولید کرده اند، اما به نظر می آید ورک استیشن های اچ پی از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

چرا باید سیستم ورک استیشن تهیه کنیم ؟

پاسخ به این سوال بسیار آسان است. هر چقدر ابعاد کار شما گسترده تر شده و نیاز به نرم افزارهای قدرتمند داشته باشید، به ورک استیشن ها نیاز خواهید داشت. از محصولات ادوبی تا نرم افزارهای نقشه کشی و طراحی 3 بعدی، نیاز به سخت افزار قدرتمندی دارند که دستگاه های ورک استیشن به خوبی پاسخگوی آن ها هستند.

ZBOOK 15 در مقابل 8570w

HP 8570W از سری تجاری و ویژه الایت بوک ها با صفحه نمایش 15 اینچی فول اچ دی و کانفیگی ضعیف تر، برادر کوچکتر 8770W محسوب می شود. این لپ تاپ مجهز به پردازنده نسل سومی i7 مدل 3720QM/3740QM با 6 مگابایت حافظه کش بوده و محصول سال 2012 میلادی است. در مقایسه با این لپ تاپ مدل HP ZBook 15 با وزنی سبک تر و پردازنده ای قدرتمند تر وجود دارد ! این مدل هم تقریبا یکی دوسال پس از 8570 معرفی شده و مجهز به پردازنده نسل چهارمی Intel Core i7-4800MQ است.HP ZBook 15 Mobile Workstation

اولین برتری زدبوک 15، وزن 2.8 کیلوگرمی آن در مقابل وزن 3.5 کیلوگرمی 8570 است که یک معیار مهم برای کاربران دستگاه های ورک استیشن به دلیل جابجایی محسوب می شود. به صورت پیش فرض زدبوک دارای 16 گیگابایت حافظه رم و 8570 نیز 4 گیگابایت رم دارد. مسئله کمبود رم اصلا جای نگرانی ندارد، چرا که به آسانی می توانید ارتقا دهید.

8570w

جمع بندی نهایی

در صورتی که وزن، زیبایی و توان پردازشی برای شما الویت دارد، با صرفه هزینه بیشتری نسبت به 8570w، مدل ZBOOK 15 را تهیه کنید، چرا که یک غول 15 اینچی و تمام عیار پیش روی شماست.

[این پست هر هفته بروزسانی می شود]

نکته : این دستگاه ها به صورت استوک با کانفیگ های مختلف از جمله کارت گرافیک و پردازنده وارد بازار ایران می شوند و ممکن است با مواردی که به آن ها اشاره شد، متفاوت باشند.

تهیه و نگارش: کِی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*