Lenova-500e-chromook-design

اگر دنبال یک لپ تاپ با دوام باتری بی نظیر هستید خبر خوب این است که کمپانی Lenova لپ تاپی قدرتمند به بازار ارائه داده است ؛ شاید با یک نگاه به ظاهر آن فکر کنید که چنگی به دل نمیزند و حس کنید طراحی آن شمارا جذب نکرده ،اما باید به اطلاعتان برسانم آنچه که شمارا مجذوب میکند استحکام و کیفیت ساهت این لپ تاپ بی نظیراست .

اگر شما دائما در حال نقل مکان هستید و لپ تاپ بهترین همراه شماست احتیاج دارید لپ تاپی داشته باشید که در عین کارایی بسیار مستحکم و مقاوم باشد به علاوه ی اینکه عمر باطری آن اینقدر زیاد باشد تا هنگام سفر که دسترسی به اتصال برق ندارید ، کار شمارا عقب نیندازد ، با این لپ تاپ شما ساعت ها میتوانید در اینترنت گشت و گذار کرده و به امور رسیدگی کنید ومیبینید که در نهایت این شما هستید که خسته میشوید نه لپ تاپ.

طراحی

Lenova-500e-chromook_design.jpg

لپ تاپ Lenovo 500e Chromebook در قسمت بیرونی خود با بدنه ی پلاستیکی ضخیم مستحکم شده است و درب آن با پوششی از جنس پلاستیک مشکی که به آن PC / ABS گویند پوشانده شده و یک الکوس شش ضلعی روی آن، به آن جلوه میدهد اما متاسفانه رد اثر انگشت خیلی بر روی آن باقی می ماند.

روی درب Lenovo 500e یک آرم Lenovo در گوشه ی پایین شمت راست درج شده و سری آن با یک آرم کروم براق بالا سمت چپ حک شده و به دنبال آن کلمه "Chrom" با حروف سفید محو قرار دارد. وقتی لپ تاپ 500e Chromebook خود را باز میکنید در ابتدا با یک صفحه کلید نرم و آرام با سبک جزیره ای مواجه میشوید که کمی و کسری ندارد ؛ و در صفحه نمایش را همانطور که گفته شد در بین حاشیه های ضخیم پلاستیکی میبینید .

در بالای صفحه نمایش وب کم به وضوح خود نمایی میکند و آرم های Lenovo و 500e در گوشه های صفحه نمایش قرار دارند. در لپ تاپ lenova 500e لولاهای 360 درجه کار شده است و مانند این است که به راحتی نوت بوم خود را به تبلت تبدیل میکنید .

-tabletmodeLenova-500e chromook-design

برخی از کاربران میگویند به دلیل مربع شکل بودن قلم آن ، استفاده از قلم خیلی آسان نیست و باید هنگام برداشتن و جا زدن قلم بسیار مراقب و با احتیاز رفتار کرد. همچنین دکمه پاور و تنظیم میزان صدا در کنار آن قرار دارد و حس میکنید عمیقا درشاسی 500e Chromebo فرو رفته که مورد انتقاد برخی قرار گرفته. ابعاد Lenovo 500e Chromebook به صورت 11.4 در 8.0 در 0.8 اینچ است و وزن آن حدود 1.3 کیلوگرم است که میتواند یک رقیب سنگین و باریک به نسبت بقیه باشد ؛ رقیب آن یعنی Acer Chromebook 11 N7 C731T با 1.2 کیلوگرم سبک ولی ضخیم تر محسوب میشود از دیگر رقبا میتوان به Dell Chromebook 5190 با 1.3 کیلوگرم و 0.8 اینچ ضخامت و Asus Chromebook Flip C213SA با 1.2 کیلوگرم و 0.8 اینچ نام برد که Asus نام برده باریک ترین و سبک ترین در این گروه نامیده میشود. ممکن است Lenovo 500e Chromebook از نظر زیبایی چنگی به دل نزند اما همیشه گفته اند که گول ظاهر را نخورید .

این لپ تاپ فوق العاده آزمایش های MIL-STD-810G را پشت سرگذاشته است ؛ به این مغنا که میتواند در برابر رطوبت ، دما ، لزرش ارتفاع مقاوم است. 500e Chromebook همچنین شرکت لنوا ادعا میکند 500e Chromebook میتواند از ارتفاع 29.5 اینچی پایین بیفتد و جان سالم به در ببرد.

صفحه نمایش

  Lenovo 500e Chromebook با سایز 11.6 اینچ و صفحه نمایش IPS 1366 در 788 رنگ بسیار مناسبی را ایجاد میکند اما هنگام عبور از صفحه نمایش براق آن کم نور میشود.

طبق رنگ سنج ها 500e Chromebook 81 درصد از طیف رنگی RGB را تولید میکند که این از میانگین 77 درصدی عبور میکند که در مقایسه با آن Acer Chromebook 11 با 72 درصد و Dell Chromebook 5190 با 73 درصد امتیاز کمتری را به خود اختصاص داده اند و Asus Chromebook Flip با 77 درصد توانسته با لپ تاپ مورد بررسی ما برابری کند.

Lenovo 500e Chromebook display

Lenovo 500e به طور متوسط 218 نیت روشنایی برای صفحه نمایش خود تولید میکند که این مقدار از میانگین استاندارد 258 نیت کمتر است . اگر نگاهی به رقبای آن بندازیم میبینیم Asus Chromebook Flip با 224 نیت ، Acer Chromebook 11 با 235 نیت و Chromebook 5190 با 258 نیت روشنایی که تولید میکنند در این زمینه از 500e پیشی گرفته اند.

کیبورد و تاچ پد

صفحه کلید Lenovo 500e Chromebook ،یک صفحه کاید جزیره ای است که کلیک ها بسیار نرم و راحت هستند اما به دلیل کوچک بودن صفحه کاید و نبودن فضای مناسب برای استراحت و قرار گیری کف دست احتمالا تجربه خوش آیندی از تایپ نخواهید داشت.

Lenova-500e chromook-keyborad

کلید های 500e به اندازه 1.5 میلی متر حرکت دارند که این بسیار مناسب است و برای فشرده شدن به 69 گرم وزن احتیاج دارند بدین معنی که برای محدوده سفر 1.5 تا 2 میلی متری به 60 گرم نیروی حرکتی احتیاج داریم.

قلم stylus که در lenovo 500e به کار رفته را میتوانید در برنامه Stylus tools گوگل تست کنید ، میبینید که قلم به طور منظم حرکات شمارا دنبال کرده و جا نمی ماند و شما میتوانید با نوشته ها و اشکال دقیقی را رسم کنید. تاچ پد 500e chromebook در ابعاد 4.1 در 2.3 اینچ است که به خوبی به بدنه لپ تاپ چسبیده و به لبه ی لپ تاپ نزدیک است تا کار با آن راحت باشد.

Lenova-500e chromook-pen-toch

هنگام انجام حرکات پیمایشی دوانگشتی و سه انگشتی قدرت تشخیص و حرکت خوبی را از خود نشان میدهد.

باتری 

Lenova-500e chromook-basttry

باتری Lenovo 500e Chromebook یک باتری فوق العاده و خستگی ناپذیر دارد . این لپ تاپ پر دوام بعد از ساعت ها گشت و گذار در اینترنت با اتصال وای فای و 150 نیت روشنایی 9 ساعت و 47 دقیقه دوام آورده و سرانجام از پای در آمد که این رقم حتی از میانگین Chromebook که 9 ساعت و 28 دقیقه است بیشتر است ؛ اما هنوز در مقابله با Chromebook 5190 با 9 ساعت و 50 دقیقه میتوان گت 3 دقیقه عقب مانده است.

صدا

هنگام تماشای فیلم در Lenovo 500e شما با طیف وسیعی از صدا و بیس عمیق مواجه خواهید شد که کیفیت چشمگیری ارائه میدهد. در کمال حیرت 500e Chromebook موفق شده صدای واضح ، بلند ، رسا و محکمی را تولید کند که برای فضای یک اتاق کنفرانس با اندازه متوسط کافی خواهد بود و در تست های صدا با موسیقی و فیلم متوجه دقت و تمرکز صدای عالی آن میشوید.

اتصالات

لپ تاپ Lenovo 500e Chromebook با وجود قیمت مناسب اتصالات استاندارد و کارا را ارائه میدهد.

Lenovo-500e-Chromebook-port-left

در سمت چپ پورت USB Type-C ، USB 3.0 و جک هدفون /میکروفون صوتی قرار گرفته است.

Lenova-500e chromook-right

و در سمت راست یک قفل Kensington ، پورت های USB Type-C و USB 3.0 دیگری جای اده شده است.  

ویژگی های مثبت

  • عمر باتری بالاتر از حد متوسط
  • دوام بسیار بالا در تست های MIL-STD-810G
  • صفحه کلید مقاوم در برابر نشت
  • تولید رنگ مناسب برای نمایش
  • صدای خوب

ویژگی های منفی

  • طراحی خیلی زیبا نیست
  • صفحه کلید و صفحه لمسی خسته کننده
  • تابش خیره کننده
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*